פייגלין: זו לא מדינה אלא שטעטל עם חיל אויר

משה פייגלין בדף הפייסבוק:

כשזעקתי בתחילת המלחמה, שאני מפחד מהג’ראלד פורד – נושאת המטוסים האמריקנית – יותר מהחמאס, אנשים חשבו שיצאתי מדעתי.

עכשיו מתחיל האסימון ליפול והתמונה המתבהרת היא לא פחות ממזעזעת.

ראש ממשלת ישראל, מבקש להתקבל לפגישה בבסיס מפקדת הכוחות האמריקניים בקרית גת אך טרם נתקבל אישור (!!!)

זהו.

אבק העסקה המפתיעה שוקע ומטרתה האסטרטגית האמיתית – זו שמעבר לשחרורם המבורך של החטופים – מתחילה להתבהר.

הציבור בישראל קולט בהדרגה שמכרו את חירותו וריבונותו לגורמים זרים. ראש הממשלה נבהל, מודיע בישיבת הממשלה שריבונותנו לא נפגעה וכדי לחזק את אמירתו מבקש לסייר בבסיס האמריקאי, אך האמריקאים פשוט כבר לא סופרים אותו.

אל תתבלבלו! טראמפ לא התהפך! טראמפ עשה הכל כדי לתת לממשלת הימין מלא מלא, את כל הגיבוי בכדי לנצח במהירות ולהפוך את ישראל למעצמה אזורית שתיקח אחריות על האיזור כולו.

טראמפ אוהב “ווינרים” והוא רצה את ישראל כמעצמה שעימה ניתן יהיה לנהל את המזרח התיכון. הוא פתח את כל חסימות אספקת הנשק הוא הציע להגר את העזתים, הוא אמר במפורש:”ישראל קטנה מדי היא צריכה להתרחב!”, הוא אמר לנתניהו “לך תיקח שליש מסוריה”.

אבל לממשלת הימין ולהנהגה הצבאית היו ממש מן הרגע הראשון תוכניות אחרות לגמרי. לא מעצמה אזורית אלא בדיוק להיפך – קהילת סמך חמושה של ארה”ב ותו לא.

לדור שהצמיח את שכבת ההנהגה שצמחה כאן מאז שנות השבעים, לדור מלחמת יום כיפור, לא נותר דבר מהחזון הציוני המשיחי שהניע את בן גוריון להקים את המדינה כנגד כל היגיון צבאי ודמוגרפי.

בלי אנרגיות אמוניות, לא ניתן היה לקבל את לפיד ההנהגה מדור המייסדים ולהמשיך את מרוץ השליחים של תקומת ישראל. כל שנותר לדור ההוא הוא אדי הדלק של התנופה הציונית.

ממשלת רבין הראשונה (1974 עד 1977) הקימה עדיין בכהונתה הראשונה, במשך 3 שנים, 52 יישובים חדשים משני עברי הקו הירוק – פי שתים מכל שהוקם ב- 20 השנים האחרונות.

בתהליך איטי של ייאוש מחזון הריבונות, אובדן התודעה הלאומית היהודית ושיבה אל התודעה הקהילתית, מסר דור יום כיפור את מפתחות הריבונות לאמריקנים.

“חשבנו שהקמנו מדינה”, אמר בני פלד, מפקד חיל האוויר במחלמת יום כיפור, אך הקמנו רק ” ‘שטייטעל’ עם חיל אויר”. בנימין נתניהו הביא את התהליך הזה לידי מיצוי וזו היתה תוכנית האב שעמדה ברקע התנהלותו למן הרגע הראשון למלחמה.

כל שעניין אותו ב-7 באוקטובר, הוא איך לחזור למסגרת אוסלו, איך לחזור ל-6 באוקטובר ואיך לנצל את המשבר בכדי להעביר את האחריות הביטחונית לאמריקאים.

זו הדרך היחידה להסביר את שהתחולל כאן בכל השנתיים הארורות שעברנו.

את כל ההזדמנויות לחשוב כמעצמה אזורית ולא כקהילת סמך, לנצח ולשנות את כל המציאות במרחב הים תיכוני, דאגה ממשלת הימין למסמס. והיו לפחות 5 כאלה:

ב-7 באוקטובר ניתן היה לנצח בקלות ובמהירות על ידי מצור אפקטיבי, לא מים, לא סולר חשמל ואויר במנהרות – מי שרוצה לנשום ולשתות כוס מים שיצא עם חטוף. אך נתניהו בחר להכנס ל-3 שבועות של דיוני מיסמוס בשאלה מהי מטרת המלחמה…

מתקפת הביפרים הגאונית שעליה יש לשבח את נתניהו – שהוציאה אל הפועל חרף התנגדות הרמטכ”ל- הובילה לקריסת חיזבאללה. נתניהו נמנע מגביית מחיר טריטוריאלי.

הכפר כילה, מרחק 500 מ’ מהגבול, שממנו הוחרבה מטולה הוחרב כמו עזה. אך נתניהו הקפיד לשוב לגבול הבין לאומי במקום לקבוע את גבולה החדש של ישראל לפחות על הליטני.

עלייתו של טראמפ לשלטון פתחה את האפשרות לפתרון אמיתי בעזה – קרי הגירת כל תושביה, עד העזתי האחרון. השב”כ וצה”ל התנגדו ונתניהו הצטרף אליהם. קהילה לא דואגת לפתרונות שיחסכו מבניה את הפוגרום הבא, כל שהיא מבקשת הוא לפדות שבויים ואת חסות הפריץ… וחוץ מזה, הנהגת מערכת הביטחון – הרמטכ”ל זמיר, ראש השב”כ או ראש הממשלה, לא רצו להסתכן בכך שלא יוכלו לצאת לחופשה בחו”ל מבלי לחשוש שייעצרו על אדמה זרה.

והם בחרו בעוד ועוד סבבי לחימה חסרי תכלית שעלו בחייהם, או בפציעתם של מיטב בנינו האמיצים.

קריסת המדינה הסורית וקריאתו של טרמפ לנתניהו להשתלט על שליש ממנה, יכולה היתה ליצור מציאות גיאו-פוליטית אחרת לגמרי. איזור הגמוניאלי שבו הדרוזים והכורדים שולטים תחת פיקוח ישראלי והמוסלמים נדחקים החוצה.

וההזדמנות האחרונה שהוחמצה, היא המתקפה המופלאה באיראן שאילו רצינו, יכולה היתה לחסל בהפתעה גם את חמינאי וראשי משטרו, יכולה היתה ובקלות לחסל את יכולת הפקת ושינוע הנפט, יכולה היתה להפיל את החשמל ולהוביל לכאוס ורעב באיראן – כלומר יכולה היתה להביא להפלת המשטר האיראני.

במקום זאת בחרה ממשלת קהילת הסמך הישראלית למשוך בכל מחיר את האמריקנים אל האירוע, לתת לטרמפ את זר הניצחון, להותיר את שלטון האייתולות על כנו ולהפוך גם את מבצע “עם כלביא”, ללא יותר מאשר עוד סבב בזירה חדשה – איראן.

זו היתה האסטרטגיה לאורך כל המלחמה.

להפו את ישראל לקהילת סמך חמושה של ארה”ב.

ואולם במודע או שלא במודע, בחר נתניהו להתעלם מעובדה בסיסית אחת. בהתנהלות הגיאו פוליטית העולמית – מי שהביטחון בידיו, גם הריבונות בידיו…

מהר מאוד יסתבכו פה העניינים, ואנו מוצאים את עצמנו במשבר נורא.

מפתחות הביטחון שנמסרו לזרים כבר לא יהיו בידינו, והמוטיבציה של “ידידינו” לשמור עלינו, לא תהיה גדולה יותר מזו של הטייסים האמריקנים והבריטים שהקפידו מאוד שלא להפציץ את המסילות המובילות לאושוויץ.

ייתכן שלא היתה ברירה ובלי השלב הקשה הזה של ההתפקחות הכואבת מיכולתה של שיבת ציון להתפתח ללא מחוייבות לברית עם בורא עולם ולייעוד ההיסטורי של עם ישראל, לא יכולה גאולת ישראל להתקדם.

ואולם דבר אחד חייב להיות ברור לכולנו:

האתגר האמיתי אינו ממשלת ימין על מלא. האתגר האמיתי הוא מנהיגות יהודית על מלא – מנהיגות עם זהות על מלא מלא! הפתרון נעוץ ביצירת ברית לאומית-אמונית חזקה שתוכל להכתיב את הטון בממשלה הבאה ואולי אף להרכיב את הממשלה הבאה. ממשלה שתזכור שזו ארצנו ושישראל היא ביתו של העם היהודי. אסור שנאפשר למחדל הזה להמשיך להתקיים.

Greeting Our Conquerors in the Spirit of Middle Eastern Hospitality…

So, apparently, the puppet/quisling regime is now openly handing over the Jewish land to the American empire. I think this is the second army base. No longer does the American empire merely possess a veto power in political and military decisions, as Moshe Feiglin testifies and apparently proves in his new book (far beyond the wildest dreams of the epistocratic+ conflicts of interest branch of the Israeli government, namely Bagatz). Their soldiers now have boots on the ground, a real, all-American army Forward Operating Base.

The surrender is ongoing and worsening.

To quote Feiglin:

סוד גלוי הוא שכל ראשי מערכת הביטחון – החל בשר הביטחון, הרמטכ”ל, ראשי השב”כ והמוסד – וכלה בכל אלופי המטכ”ל המשמעותיים, כולם כולל כולם, אינם ממונים לתפקידם ללא אישור אמריקני. המשמעות היא שמקור הסמכות עבור מערכת הביטחון הישראלית אינו ירושלים, אלא וושינגטון.

מדובר בנוהל שהושרש אט אט במערכת, לא משהו שאירע בן ליל – סוג של שוחד מתגלגל ובלתי נראה שהחל ככל הנראה לאחר הסכמי אוסלו והתחזק מאוד בשני העשורים האחרונים. הכל בידיעה ובהסכמה שבשתיקה של כל ראשי הממשלות מאז. אט אט הורידו הגנרלים את הדגל הישראלי והניפו דגל אמריקני בלי שטרחו לספר לנו.

Now it appears even residual sovereignty is vanishing under the Totzeret Ha’aretz “State of Exception” since Shmini Atzeres.

Despite everything, “Better the devil you know than the devil you don’t”. I agree the Erev Rav should give up, but not to Goyim! They should give the land back to the Jewish people instead.


On an abrupt change of note, let me paraphrase a declassified U.S. MARINE CORPS Handbook for one of their obnoxious bases in other people’s countries around the world.

This is my way of showing hospitality:

Be wary of casual acquaintances and quick friendships with local citizens in intelligence/terrorist threat countries. In most countries, people tend to stay away from foreigners and do not easily or readily make contact with occupying forces.

Many who actively seek out your friendship may have nefarious motives, be at least somewhat sympathetic to anti-U.S. insurgent or terrorist organizations, or at least do so for personal gain.

Does God Heal Amputees? Yes

He even heals blasphemous, idolatrous amputees!

So it appears from this account on Wikipedia (I haven’t looked further)…

Gemara A.Z. 55a:

אמר ליה זונין לרבי עקיבא לבי ולבך ידע דעבודת כוכבים לית בה מששא והא קחזינן גברי דאזלי כי מתברי ואתו כי מצמדי מאי טעמא אמר לו אמשול לך משל למה הדבר דומה לאדם נאמן שהיה בעיר וכל בני עירו היו מפקידין אצלו שלא בעדים ובא אדם אחד והפקיד לו בעדים פעם אחד שכח והפקיד אצלו שלא בעדים אמרה לו אשתו בוא ונכפרנו אמר לה וכי מפני ששוטה זה עשה שלא כהוגן אנו נאבד את אמונתינו אף כך יסורין בשעה שמשגרין אותן על האדם משביעין אותן שלא תלכו אלא ביום פלוני ולא תצאו אלא ביום פלוני ובשעה פלונית ועל ידי פלוני ועל ידי סם פלוני כיון שהגיע זמנן לצאת הלך זה לבית עבודת כוכבים אמרו יסורין דין הוא שלא נצא וחוזרין ואומרים וכי מפני ששוטה זה עושה שלא כהוגן אנו נאבד שבועתנו והיינו דאמר רבי יוחנן מאי דכתיב וחלים רעים ונאמנים רעים בשליחותן ונאמנים בשבועתן אמר ליה רבא בר רב יצחק לרב יהודה האיכא בית עבודת כוכבים באתרין דכי מצטריך עלמא למטרא מתחזי להו בחלמא ואמר להו שחטו לי גברא ואייתי מטרא שחטו לה גברא ואתי מטרא אמר ליה השתא אי הוי שכיבנא לא אמרי לכו הא מלתא דאמר רב מאי דכתיב אשר חלק ה’ אלהיך אותם לכל העמים מלמד שהחליקן בדברים כדי לטורדן מן העולם והיינו דאמר ריש לקיש מאי דכתיב אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן בא לטמא פותחין לו בא לטהר מסייעין אותו.

 

re: Godawful Etymology!

UPDATE: (After a few false starts, of course,) AI helped me find the Radak I mentioned:

Radak Bereishis 30:8:

Radak Tehillim 36:7:

צדקתך כהררי אל כהררי אל ההרים הגבוהים. וכן מנהג הלשון כשרוצה להגדיל הדבר סומך אותו אל האל, כמו עיר גדולה לאלהים (יונה ג’ ג’); ותהי לחרדת אלהים (שמואל א’ י”ד ט”ו); מאפליה (ירמיהו ב’ ל”א); שלהבתיה (שיר ח’ ו’); וענפיה ארזי אל (תהלים פ’ י”א).

Radak Yechezkel 1:1:

ואני בתוך הגולה… ומה שאמר מראות אלהים רוצה לומר מראות גדולות ונפלאות כי דרך הכתוב כשרוצה להגדיל הדבר סומך אותו לאל כמו עיר גדולה לאלהים כהררי אל ארזי אל מאפל יה שלהבת יה.