עקיצה חזקה נגד הפצרי”ת

לא ממליץ כלל וכלל על שאר הכתבה, אבל הפתיחה מחלחלת:

“לא אדוני, אתה בניגוד עניינים!”

“כן, אבל גם את!”

“אתה לא יכול לומר שום דבר, כי אתה מצוי בניגוד עניינים!”

“אבל גם את!”

“אתה לא יכול!”

“אבל ג…!”

“אף מילה!”

“אב…!”

“דממה!”

“א…!”

“הס!”

החייל המסכן השתתק ולעלע. הפצרי”ת עמדה על התלולית שלצד הפיר ובחנה במיקרוסקופ את טיב הכריך שהוא עמד להעביר למחבלים הרעבים בעומק המנהרה. הכריך היה, איך לומר בעדינות, מניעה משפטית.

החייל ניסה מתחילה לטעון להגנתו שהוא כבר לא אכל שבוע, והוא נאלץ לשמור לעצמו את שאריות הסנדוויץ’ שאמא הכינה לו ולכן הוא ניסה להזין את המחבלים בכריך מקומי ללא תוספות מיוחדות.

אבל הפצרי”ת הבהירה לו שהוא לא יכול לערב את השיקולים האישיים שלו עם האינטרס הציבורי. החייל ניסה לרמוז שאף היא נגועה משום שהמחבלים במנהרה הינם מצביעים פוטנציאליים למפלגה של הפצרי”ת, אך זו הבהירה לו שאין לו זכות דיבור משום שהוא מצוי בניגוד עניינים חמור.

החייל המאובק ניסה שוב: תקשיבי, את בניגוד עניינים!

“אני? – אני אשת מקצוע אני לא מתעסקת בפוליטיקה”.

“אני? – אני חייל במדים אני לא מתעסק בפוליטיקה”.

“לא אדוני, יש השלכות פוליטיות לכל פעולה שלך!”

“ואת?”

“אני? – אני לא שוקלת שיקולים פוליטיים”.

“ואני?”

“אתה פוליטיקאי בפוטנציה!”

נשמע רשרוש מלמטה, מחבל מטפס מתוך הפיר כעוס בעליל, “יהודים מטומטמים, אני מת מרעב למטה, ואתם אוכלים לי את הראש עם השטויות שלכם!”

המחבל שומט את הקלאצ’ על הארץ בזעם, “אני לא יכול יותר!” הוא מטיח ומתרחק מהמקום.

“לאן אתה הולך?”

“נמאס לי!”

“מה הבעיה?”

“אני לא יכול יותר עם הסנדוויצ’ים ההונגריים שלכם, אי אפשר להמשיך כך!”

“אחמד תירגע אנחנו נמצא דרך לפתור את זה”.

“לא יהיה! לא במשמרת שלי!”

“אחמד, מה אפשר להציע לך?”

“נמאס לי לרבוץ במנהרות שנתיים, בלי פנסיה, בלי תנאים סוציאליים, בלי ימי עבודה מהבית, די!”

“אחמד אתה צודק, מה אתה מציע?”

“בואי תשמרי קצת בעצמך על החטופים במקומי, ואני אשב במשרד במקומך ואנפיק חוות דעת משפטיות”.

“כ… כמובן בשמחה א… אבל אין לך הכשרה משפטית”.

“תגידי, מה אני נראה לך מג’נון? מה אני לא יודע להגיד “מניעה משפטית” ומצד שני ברגע הנכון להגיד “האינטרס הציבורי”, או “שלטון החוק”, או…”

“אבל זה בדיוק מה שבאתי לומר יש מניעה משפטית חמורה שאני אחליף אותך!”

אחמד: מניעה משפטית, מה פתאום? – זה האינטרס הציבורי!

המשך כאן…

כתבה דומה וישנה בכובד ראש כאן באנגלית.

Godawful Etymology!

As against a pile of ignorant online writers who don’t deserve a clear mention, the word “godawful” is from the 19th century, way back when.

The word does not mean what they think it means…

  • God=God.
  • Awful=full of awe, evoking or inspiring awe.

So: God-awful=inspiring awe of God in its size, etc., through divine association.

Likewise, Yamim Nora’im doesn’t mean “Awful Days” in the modern sense of awful, either (or at least it didn’t until the Mashgichim came along). “Nora” doesn’t mean bad.

God is great! That is, He is Good, and also helps inspire Fear of Heaven.

I recall a Radak somewhere saying the same regarding compounds hyphenated with “Elohim”.

ותהי המלחמה ארכה בין בית שאול ובין בית דוד – ודוד הלך וחזק ובית שאול הלכים ודלים

מדברי משה פייגלין, התקבל:

ב- 13 באוקטובר, ששה ימים לאחר פרוץ מתקפת הזוועות של חמאס, הופעתי בתוכנית הפטריוטים וזעקתי מעומק לבי כי ניצחון משמעו ‘כיבוש גירוש והתיישבות’.

הסברתי כי אם לא נכבוש מיד את כל עזה, המלחמה תיגרר לעוד ‘סבב משודרג’ – בהמשך אף הסברתי כי כל העסק ייגמר בעוד ‘עסקת שבויים מפוארת’.

כשאראל סגל שאל אותי מה רע בכך שאנו מזמינים לכאן את האמריקנים, הסברתי כי זהו אובדן הריבונות שלנו.

ובכן עכשיו, בחלוף שנתיים, זה כבר רשמי: בסיס אמריקאי הוקם בקריית גת.

תתרגלו לחיילים אמריקנים שמסתובבים לכם ברחובות. לא רק מדי הזית אלא גם מדיה מעצמה הזרה.

אובדן הריבונות אינו רק עניין של כבוד לאומי ופטריוטיזם חסר משמעות.

מדובר למעשה באסטרטגיה של נתניהו ומערכת הביטחון, אסטרטגיה שהתייאשה מיכולתה של ישראל להגן על עצמה לבדה ובמודע מורידה את דגל ישראל ומעבירה עוד ועוד מרחבים מריבונתה של ישראל לידי ארה”ב.

ב-7 באוקטובר ראינו כיצד מנצל ביידן את התלות שיצרנו מרצוננו הטוב בארה”ב.

ראינו כיצד ביידן משחק עם ברז אספקת הנשק, ראינו כיצד האינטרס האמריקני הוא המכריע את המהלכים ולא טובתה של ישראל.

העקרון לפיו רק חיילים ישראלים יגנו על ישראל, היה אצלנו פעם עקרון מקודש – ומדובר בימים בהם היינו קטנים וחלשים פי כמה וכמה.

בהקשר הזה, עיין גם כאן לגבי אובדן הריבונות. מזעזע.