קדושת ציון גליון #31

דרישת ציון על טהרת הקודש ◆ דעת תורה בנושאי ארץ הקודש ת”ו

שלום רב לכל החברים,

אנו מתכבדים בזאת להגיש בפניכם את גליון “קדושת ציון” לחודש ניסן שכבר נכנסנו לעיצומו, ובתוך ההכנות הרוחניות והגשמיות לליל הסדר, אנו מקווים שתמצאו את הזמן לעיין בעלון ולהפיק ממנו תועלת מירבית.

מטבע הדברים, העלון עוסק לא מעט בענייני חג הפסח השונים, וכמו תמיד אנו משתדלים ללבן את הסוגיות המרכזיות תוך הצמדות למקורות וכידם הטובה של הכותבים המצוינים בהם נתברך העלון.

גם סוגיות נוספות הנוגעות לחיינו כאומה מתבררות בעלון זה, ותקוותנו שכל אחד ימצא בו כמה וכמה מאמרים שיעניינו אותו ויהיה בהם חידוש מרענן, כי זאת לקחנו על עצמנו – תמיד להשתדל לרדת לעומק הדברים ולדלות הבנות עמוקות יותר ממה שהיו בידינו עד כה.

ברצוננו להודות לכל אלו שנעתרו למגבית זכר למחצית השקל בחודש הקודם, המקום ישלם שכרם.

החודש ערכנו מפגש חברים, אשר בסופו הוחלט על כמה חידושים בהתנהלות האגודה, וחשבנו שמן הראוי לשתף את הקוראים בתמצית הדברים –

  1. הוקמה הנהלה חדשה של הפעילים המרכזיים, אשר תתכנס אחת לשבועיים ותדון בסוגיות העומדות על סדר יומה של האגודה.
  2. גיוס הכספים יעשה ביתר שאת ומתוך הבנה, ש”קדושת ציון” מהווה כיום שופר יחודי של דעת תורתנו הקדושה בענייני האומה כפי שקבלנו מרבותינו מקימי הישוב בארץ הקודש, כפי שמורים לנו המקורות וכפי שמורים לנו גדולי ישראל התומכים בעמדותינו, אף שרובם עושים זאת בצנעה.

משמעות הדבר, שכל אחד ואחד חייב לראות את עצמו כאחראי על קיומו של העלון וקיומה של האגודה כאגודה פעילה בעלת אמירה משמעותית בשיח הציבורי. השפעתו של העלון היא גדולה, כפי שנוכחנו לראות מתגובות רבות שהגיעו אלינו מכל רחבי הארץ, ולא יתכן שקיומו יעמוד על כרעי תרנגולת. יש לפעול לביסוסו ולהרחבתו באופן שיגיע לכל אחד מקהל יראי ה’, ובעזר ה’ להפכו לעלון שבועי. פרט לכך, ישנן פעילויות רבות שאנו מעוניינים לקיים, אם בתחום התורני – שיעורים בנושאים שונים ושיעורים על סדר לימוד התנ”ך היומי, וכן בתחומים נוספים כגון חיזוק ההתישבות והשתתפות באירועים בהם יש לנו מסר לומר לציבור הרחב. כל הפעילויות הללו מצריכות משאבים כספיים, ומי שמבין את החשיבות של העלאת הרעיונות המובאים ב”קדושת ציון” על המפה הציבורית בודאי ירתם לעניין כבר עכשיו ויתן כמסת ידו.

  1. ברצוננו להפעיל קו טלפוני של האגודה, דרכו תופץ השקפתנו, וכן הודעות שונות לחברים. על תוכן הקו הטלפוני עוד נדון בעזר ה’ בהמשך.
  2. כל מי שרואה עצמו שותף ומעוניין לתרום לפעילות – נשמח לשתף אותו בכל ענין. מי שיש לו רעיונות, השגות או כל דבר אחר ומעוניין להפגש עם הנהלת האגודה – מוזמן ליצור קשר בדוא”ל זה, ואנו נתאם איתו פגישה.
  3. הכונו לועידה השנתית הגדולה, אשר תתקיים לקראת סוף חודש אייר – פרטים יבואו בהמשך! בועידה זו נתכנס ונציג קבל עם ועולם את עמדת היהדות הנאמנה בשלל נושאים שעל הפרק. מי שמעוניין כבר עכשיו לתרום לועידה מכספו או מרעיונותיו מוזמן ליצור קשר בדוא”ל זה: yyy7@neto.bezeqint.net

בכל ענין ניתן לפנות אלינו בדרכים המובאות בעלון – בדוא”ל, בפקס או בתא הקולי. נעשה הכל על-מנת לחזור לכל אחד ואחד, ואם לא חזרנו למישהו – הוא מוזמן לנסות שוב. ולא לשכוח להעביר את העלון הלאה בתפוצת המייל לכל מי שעשוי להיות מעוניין לקרוא!

חג פסח כשר ושמח, ושנזכה לאכול במהרה מן הזבחים ומן הפסחים, ועינינו תראינה בשוב ה’ לציון.

יהודה אפשטיין.

“קדושת ציון”.

קישוריות לתרומות – קהילות  – נדרים פלוס

Download (PDF, 1.99MB)

Reprinted with permission.