קדושת ציון גליון #35

דרישת ציון על טהרת הקודש ◆ דעת תורה בנושאי ארץ הקודש ת”ו

שלום רב לכל החברים,

ראשית כל עלינו להתנצל בפניכם על העיכוב בהופעת העלון הנוכחי.

כפי שכתבנו קודם לכן, החוברת “נחמו נחמו עמי” שהוצאנו לאחרונה על נבואות הנחמה הצריכה השקעה מרובה וגרמה שלא יצא עלון בתחילת חודש אלול.

החלטנו תחת זאת להוציא עלון מורחב עבור אלול ותשרי, אלא שהוצאתו נתעכבה עד כה בשל אילוצים טכניים שונים.

העלון טרם יצא מבית הדפוס, ויתכן ויצא רק אחר ראש השנה.

על-אף כל זאת, אני שמחים שהצלחנו להוציא כעת את העלון לכל הפחות במהדורת הדוא”ל, ועל-כן בקשתנו שטוחה בפניכם יותר מבכל חודש, לעשות כל מאמץ להעביר אותו לכמה שיותר אנשים.

העלון הנוכחי, כפי שהובטח, הוא עלון מוגדל והוא מכיל 48 עמודים, ובתוכו מאמרים נפלאים מצוות הכותבים ושאר העושים במלאכה, אשר משקיעים ימים כלילות על-מנת להוציא דבר מתוקן תחת ידם.

כפי שבוודאי שמתם לב, פעילות האגודה הולכת ומתרחבת, וזאת לנוכח הצמא האדיר שקיים בציבור לשמוע את דבר ה’ בסוגיות הבוערות הנוגעות למציאות חיינו כיום.

ברוך ה’ יצאה, כאמור, החוברת “נחמו נחמו עמי”, ובשבועיים האחרונים החל לפעול קו טלפוני של האגודה. פרסומת על כך מופיעה בעלון. נודה לכל מי שיפיץ את מספר הקו לכמה שיותר אנשים.

לעת עתה הקו מתעדכן אחת לשבוע, ואנו שואפים כבר בזמן הקרוב להוסיף בו שיעורים ועוד אופציות רבות, כולל אפשרות של תגובות מאזינים. כמובן, שנמשיך להתנהל לפי המסורת של אגודת ‘קדושת ציון’ ונשמור על רמה גבוהה של דיון גם בקו הטלפוני.

בחודש הקרוב בעזר ה’ יתחילו גם שיעורים מפי מספר רבנים מקרב חברי האגודה, בעיקר לבני ישיבות. כל מי שמעוניין בשיעור באזור מגוריו או לימודיו מוזמן ליצור עמנו קשר על-מנת שנשתדל לתאם זאת עם אחד הרבנים.

ואסיים בנושא שככל שהקוראים אינם אוהבים לשמוע עליו – יותר מכך אינני אוהב לכתוב עליו, אולם ההכרח לא יגונה.

כעת חודש אלול, כמעט ראש השנה, והארגונים השונים עורכים מגביות בדרכים שונות על-מנת להתרים את הציבור.

לנו אין צוות טלפנים עם מסך דיגיטלי שמורה על הסכום שנצבר, אין לנו תורם אלמוני שמבטיח להכפיל את הסכום, ואין לנו רכזי התרמות שיושבים לפעילים על הראש עד שיגיעו לסכום המיוחל.

כמובן, שגם אין לנו הבטחות לנסים ונפלאות, ולא סגולות של 40 יום, של 515 תפילות, לא של השעה התשיעית ולא של הדקה השמינית.

אין לנו קמעות ב-36 תשלומים, ואין לנו אפילו סכומים מסוימים שאנו מבקשים.

את האמת, אפילו מארז מהודר עם כל מיני מתנות נחמדות אין לנו, וזה כבר אולי לא בסדר מצדנו ונקווה לתקן זאת, אך זה המצב לעת עתה.

מה שיש לנו זה השכל הבריא שלכם, קהל הקוראים הנאמן, וההבנה, כי תרומה ל”קדושת ציון” היא תרומה לדברים היקרים ביותר שנוגעים לכולנו, תרומה לסיכוי לחיות כאן יום אחד כפי שה’ ציווה, כאומה היודעת את ה’ על אדמתה.

העלון עצמו יוצא ביותר ויותר עותקים כל הזמן בגלל הביקוש הרב שמגיע מכל חלקי הארץ. הנעתו והבאתו לכל בתי הכנסת היא מבצע לוגיסטי מורכב, שהיה ראוי פעם לתאר בפניכם, אולי אף לצלם. מדובר בהוצאות רבות על דלק, ועל זמן יקר, לעיתים לילות שלמים, של אנשים, אשר הזמן אינו מצוי באמתחתם. מדובר במערך מורכב של שליחת דואר לכל רחבי הארץ, ועוד רבות יסופר על מסירותם של הפעילים, שאף אני עצמי יודע רק חלק קטן ממנה.

שאר הפעילויות אף הן מצריכות השקעה, ואף שאין מדובר בסדר גודל של העלון המודפס – בסופו של דבר מי שרוצה לעבוד בצורה מקצועית חייב להשקיע בזה גם ממון. ולנוכח הציפיה והביקוש, ולנוכח חשיבות המטרה – איננו מרשים לעצמנו לעבוד בצורה שאינה מקצועית (ואכן פעילויות רבות שרצינו כבר מזמן להוציא לפועל עדיין אינן מתקיימות, כי איננו מוכנים לעבוד בחובבנות ולאבד בכך את הרצינות והמכובדות של האגודה).

אינני פונה למי שאין לו אפשרות, ואני יודע שרבים מהקוראים הם אברכים ובעלי משפחות ברוכות, ואין לנו שום תלונה על מי שנבצר ממנו להשתתף בהוצאות.

אולם מי שיכול ומבין את חשיבות הענין – שכרו יהיה רב מאד, ובעזרת כל אותם נדיבי לב, נוכל להרחיב את הפעילות ולנוע קדימה לעבר המטרות הנעלות שהצבנו לעצמנו.

שנה טובה ומתוקה,

יהודה אפשטיין.

אגודת “קדושת ציון”.

Download (PDF, 3.48MB)

ניתן לתרום באחת מהדרכים הבאות –

העברה בנקאית:

שם בעל החשבון: עמותת קדושת ציון
בנק: 20 (מזרחי טפחות)
סניף: 459
חשבון: 109491

בכרטיס אשראי דרך הקישור הבא:

נדרים פלוס

US charitable -tax deductible (checks):

Make out checks to

Central Fund of Israel

c/o Marcus Brothers Textiles

980 6th Ave

New York   NY  10018

Attn:  Arthur Marcus

Include a note that it is for

Kidushas Tzion

Or for Israeli residents:

Jay Marcus

13 Hagoel st

Efrat , 90435