יד ימין של המדינה לא יודעת מה עושה יד שמאל

איום מוחשי על 120 עובדי מלט הר-טוב – מס בלו חדש על חומרי הגלם

יהודה סגל

 א’ שבט ה’תשע”ח 17/01/18

שמואל גרינרג הפנה אותם למורו הפוליטי, משה גפני, ראש מפלגת דגל התורה. גפני, כיתר חברי הכנסת החרדים, מתייחס לכל פנייה, מכל מגזר. גרינברג הסביר למערכת שאינו לא מתעסק במלט ולא במיסי בלו, אבל הוא אינו מעוניין שעובדים מבית שמש יפוטרו ממקום עבודתם.

יהי רצון שיצליחו לבלום את הנזק!

אתמול, דיווח בעיתון גלובס, הנהלת יצרנית המלט הר-טוב, מאזור התעשייה הר-טוב שליד בית שמש, הזהירה את שרי האוצר והכלכלה משה כחלון ואלי כהן כי תסגור את המפעל ותפטר את 120 עובדיו, בעקבות כוונת הממשלה להעלות את הבלו על הפטקוק, חומר בעירה המשמש את תעשיית המלט בתהליכי הייצור.

החברה כתבה ברורות:

 “העלאת הבלו על הפטקוק במסגרת חוק ההסדרים תהווה מכת מוות סופית למפעל שבבית שמש ולא תיוותר לנו ברירה אלא לסגור אותו ולשלוח את 120 עובדיו הביתה. המפעל לא יוכל לספוג מכה כה קשה”.

המדינה רוצה לשאוב עוד ועוד כסף מהמגזר הפרטי במסווה שווא של דאגה לפיקציית “איכות הסביבה” (מה זה?).

אם ייאכפו חוקי זכויות הקניין,לא רק על הפרט, אלא גם על החברות הגדולות, ותיקנס כל פלישה אליה בדמות זיהום אמתי ומוכח בבתי משפט, הרי שלא נצטרך לספוג מיסים שפוגעים במחיר לצרכן. אבל למדינה אינטרס מובהק בניפוח ההכנסות, בפרט תוך כדי הצגה-עצמית כגואלת משיחית מפגיעות בריאותיות אפשריות.

שמואל גרינרג הפנה אותם למורו הפוליטי, משה גפני, ראש מפלגת דגל התורה. גפני, כיתר חברי הכנסת החרדים, מתייחס לכל פנייה, מכל מגזר. גרינברג הסביר למערכת שאינו לא מתעסק במלט ולא במיסי בלו, אבל הוא אינו מעוניין שעובדים מבית שמש יפוטרו ממקום עבודתם.

יהי רצון שיצליחו לבלום את הנזק!

בכלל, כל המטרה של הקמת החברה הזו, שהייתה חלק ממונופול נשר, הייתה לבזר, ולמנוע עליית מחירים ופגיעה באיכות. כעת יד ימין של המדינה לא יודעת מה עושה יד שמאל…

המס האכזרי נועד “לעודד” שימוש בגז טבעי, אבל כמו שהעירו הבעלים לגלובס:

“חרף ההבטחות שניתנו לנו בנושא, הגז הטבעי עוד לא הגיע לבית שמש והוא תקוע במסילת ציון בלי שהזכיין החל בהקמת הקו לכיוון בית שמש, כך שגז טבעי לא יהיה לנו גם בעוד שנתיים. איזו אלטרנטיבה אנרגטית משרד האוצר מציע לנו?”

בס”ד, יהודה סגל

YSMehadrinews@Gmail.com

מאתר מהדריניוז, כאן.