מדריך מעשי לשיחה עם אתאיסט – מכתבו של הרב אליהו סולוביצ’יק שליט”א

הרב ידידי המחבר,

כאשר הייתי נער מתבגר היה לי פעם שיחה עם חבר קרוב ותהינו לעצמנו אולי החילונים, הכופרים צודקים? ואם המאמינים צודקים, או אמונות אחרות צודקות? מה שחיזק אותנו היו כמה דברים. הקלטות של איזה מרצה בערכים, לא ששמענו את ההקלטות בעיון, אבל העובדה שעומד אדם מאמין, ומתמודד בקומה זקופה מול “האינטלגנטים” החילונים. גם, מה שאמרו שיש יהודי חכם בירושלים ור’ יצחק שלמה זילברמן שמו, שמבין בנצרות ואיסלאם, והוא יכול להסביר בטוב טעם ודעת שהם לא רציניים…

במה דברים אמורים

קבוצת מאמינים צריכה מישהו מבחוץ להישען עליו. מה הטענה של הסטייפלר בחיי עולם (מזכרון קלוש) שאנו יכולים לסמוך על הרמב”ם שהיה חכם מקובל גם אצל העמים. אפשר לשמוע חסיד בעלזא, סאטמר… מתחזק בעניין החסידות כאשר הוא מצטט “איש העולם הגדול” שאמר דברים גדולים על הרבי.

החוברת שלך, כמות האנשים שיפתחו אותו ויבינו אותו, אפשר לספור באצבעות הידים (ואני לא בתוכם) אבל, כל הרואה אומר “וואו” הוא תותח! הוא פילוסוף ענק, מכיר את כל הטענות והמענות של הכופרים, ועונה להם מנה אחת אפיים.

זה התועלת הענקית שיש בחיבור כזה.

לגופם של דברים, אני לא יודע בן כמה אתה אבל מגיע גיל מסויים שאין לך כבר את האינרגיה ואתה נשען על מה שחשבת / ראית / קבלת בגיל צעיר.

בברכה והערכה מרובה,

אליהו

(הובא ברשות.)

הערה: אם גם אתם רוצים לקבל את החיבור הנ”ל, הצטרפו לרשימת התפוצה כאן.