אם אלו הן הבעיות, מילים ריקות לא יעזרו: הודאת בע”ד מתוך מונופול הרבנות הראשית

מתוך כנס הפתיחה השנתי של דייני ישראל:

בישיבת הפתיחה סיכם הראשון לציון הרב יצחק יוסף את 5 שנות כהונתו ויצא בקריאה לדיינים “הוו מתונים בדין… חכמים הזהרו בדבריכם. מה כולנו מצווים לשמוע את שני הצדדים, לחשוב לחקור ולהתבונן היטב, אבל מאידך אסור לנו לעכב יותר מדי את פסקי הדין. במקרים סבוכים ומורכבים קורה שתיק לוקח למעלה משנה, וזה עינוי דין”. הרב יוסף קרא לדייני ישראל לקצר ככל הניתן את הזמנים עד למתן פסק הדין. כמו כן קרא הראשון לציון לדיינים החדשים להיוועץ במידת הצורך בדיינים בדימוס.

יחד עם זאת, שלל הרב את התופעה המסתמנת לאחרונה כשעורכי דין או בעלי דין מצרפים פסקי דין וחוות דעת של דיינים לשעבר. כמו כן הזהיר הרב מהתופעה של בתי הדין חיצוניים שאינם ממלכתיים ושלל את המשתמשים להפקעות נישואין ללא בסיס. הרב הנחה את הדיינים שלא לפחד מבג”ץ ושלא להיות מושפעים בפסיקה מחששות לעתירות לבג”ץ ש”שאינן יודעות גבול”…

[הפקעת נישואין שלא כדין זה הם!]

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שהוא נשיא בית הדין הרבני החדש שלל בדבריו את ההליכים המשפטיים המתבצעים מחוץ למערכת בתי הדין. הוא הביא לדוגמה כאחראי על מערך הגיור וחשף את התופעה כי “יהודים שנראים כלפי חוץ כאנשי תורה מסתובבים להם בעולם ומגיירים בלי שהוסמכו לכך. אני לא מצליח להבין איך האנשים האלה ישנים טוב בלילה. אדם נוסע לבריסל ובאותו יום מגייר שמונה אנשים שאינך יודע מניין באו ולאן הם יילכו. זה פשע! נוסעים לפנמה, למקסיקו, מגיירים אנשים באיצטלא דרבנן. אנו בכאב גדול הודענו כי אנחנו ברבנות הראשית ובבתי הדין הרבניים לא נכיר בגיורים אלה”.

[חה, כאילו המדינה לא מגיירת בלי קבלת מצוות.]