Last updated: June 17, 2026
בס”ד
מרן האדמו”ר מויז’ניץ במוצש”ק פר’ משפטים תש”פ [בתרגום מאידיש לעברית]:
אלו שהולכים ל”ערכאות” זה איסור חמור מאוד. כמו”כ יש כאלה שאמנם אינם הולכים לערכאות, הם הולכים ל”רבנות הראשית”. קוראים להם רבנות, אמנם זה בי”ד, אבל זה לא בי”ד ליהודים משלנו. – זה בי”ד לחילונים – באם אחד נזקק לבי”ד שילך רק לבתי דין משלנו!
צריך לדעת שיהודים משלנו אין להם מה ללכת לשם בשום אופן. האם בכשרות אנחנו סומכים עליהם?!
בפרט כשמדובר בגיטין – הגיעו אליי לאחרונה מקרים קשים. מה שממש הזדעזעתי איך מתנהלים ונעשים שם הגיטין – זה טוב לחילונים, לציבור (“עויילם”) שלנו אין בשום אופן מה לחפש שם! באם מגיע מקרה ח”ו, שילכו אך ורק לבתי דין משלנו. א גוטע וואך, שבוע טוב.
את הדברים אמר מרן האדמו”ר במהלך שיחה נוקבת שמסר בבית מדרשו בסוף סעודה שלישית, במוצש”ק פרשת משפטים האחרונה.
(א”ה, היה פעם כתבה באתר “אקטואליק” שהוסיפה מדבריו לגבי מסירה לעירייה, אך האתר נעלם.)
