מחיית עמלק אפשר שתהיה אתחלתא דגאולה
Authored by: העורך Editor
עם תשובה שלימה.
הנה דברי הרב יעקב לורברבוים ז”ל, בעל הנתיבות, בפירוש “שושנת העמקים” על המגילה ט’ י”ט:
![]()
עם תשובה שלימה.
הנה דברי הרב יעקב לורברבוים ז”ל, בעל הנתיבות, בפירוש “שושנת העמקים” על המגילה ט’ י”ט:
![]()
Good question, great lyrics!
שיחה עם הרב דב לנדא שליט”א, מתוך “אמתחת בנימין” גליון 50:
הביאו: במעשה רב כתוב שהגר”א היה שמח בכל יו”ט, ובסוכות היה שמחה יתירה
רבינו: אני שואל קושיא, בתוס’ בחגיגה (ח) איתא שהמקור של שמחה זה בפסח, והשמחה הכי גדולה זה בפסח.
שאלו: איך מקיימים שמחה יותר גדולה משאר המועדים.
רבינו: בתפילה אומרים זמן שמחתינו, בתפילה זה אחרת.
הנ”ל: זה הליטוושער קיום.
רבינו: אם נכנס לנושאים האלו לא יהיה הכי טוב.
נ”ב: הכונה לתו’ סוף ח’ א’. העיקר לא שלמים!