קדושת ציון גליון #32

דרישת ציון על טהרת הקודש ◆ דעת תורה בנושאי ארץ הקודש ת”ו

לכל החברים שלום רב!

בשמחה רבה אנו מגישים בפניכם את גליון אגודת “קדושת ציון” לחודש אייר, ובו מאמרים חשובים ומעמיקים בסוגיות שעל סדר היום של יראי ה’ בכל מקום שהם.

גליון זה עוסק הן בשאלות ציבוריות כלליות כגון המאבק על הזהות היהודית בארצנו כיום, הן בנושאים תורניים צרופים אשר גם להם זיקה ישירה לעולם המעשה, כמו מהותם של ימי ספירת העומר וחג השבועות שאחריהם, הן בנושאים של כלל-ישראל והן בעבודה הפרט של כל יחיד. נראה, כי במשך הזמן הצלחנו לגבש עלון מגוון ומאוזן באופן כזה, שכל אחד ימצא בו את המאמרים שהוא יותר מתחבר אליהם לפי נטייתו, ועם זאת גם שאר המאמרים יהיו מעניינים ובעלי משמעות עבור רוב הקוראים.

גליון זה עומד בסימן הועידה השנתית של האגודה. רבים זוכרים את הועידה שהתקיימה בשנה שעברה באולמי “תמיר”. ועידה זו נחלה הצלחה אדירה מבחינת מספר המשתתפים, אשר הפתיע אף אותנו המארגנים, והשנה אנו מצפים לקהל גדול אף יותר, אחר שרבים רבים הצטרפו במהלך השנה האחרונה. השנה תתקיים הועידה באולמי “זוועהיל”, ומעת ירידת גליון זה לדפוס אנו עובדים במרץ למען הצלחתה.

על-אף שבכוונתנו להשתדל להפיק אירוע איכותי ומקצועי ככל הניתן, מטרתה העיקרית של הועידה אינה הענקת תכנים חדשים לבאים בשעריה. איננו משלים את עצמנו, שבערב אחד נצליח להעביר מסרים יותר מאשר בעלון בן 32 עמודים היוצא מדי חודש בחודשו. הדבר החשוב ביותר בועידה הוא עצם הנוכחות של ציבור גדול ואיכותי, אשר יוכיח קודם כל לעצמו, ואחר-כך לציבור בכללו, כי קיימת כאן תופעה שהיא הרבה מעבר לעלון שאנשים אוהבים לקרוא – ישנו ציבור חרדי איכותי וגדול שתומך בדרישת ציון על טהרת הקודש. ככל שהציבור הזה יהיה גדול יותר, כך נזכה ליותר הכרה ציבורית, וכך גם אותם רבים מאד אשר טרם אזרו אומץ להזדהות אתנו בגלוי – יקל עליהם לקום ולומר את האמת הפשוטה שבינתיים נמצאת רק בתוך ליבם.

משום כך חשוב עד מאד להגיע לועידה, אפילו כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים בעל-פה את כל הטיעונים אודות גאולה בדרך הטבע ואת הסתירות ל”ויואל משה”. כל אחד שמופיע – משפיע, ומי שמביא אתו אנשים נוספים – השפעתו גדולה לאין ערוך. אין כל ספק, כי רבים יהיו הסקרנים אשר ירצו לדעת כמה אנשים באמת תומכים במהלך הזה של דרישת ציון בקרב הציבור החרדי, ועלינו לעשות הכל על-מנת לתת תשובה מוחצת ביום כינוס הועידה.

שימו לב – הועידה אינה מתקיימת השנה ביום ירושלים עצמו, כי אם שלושה ימים קודם, כך שהיא תכנס אל תוך לילו של היום הראשון למלחמה, אז אירע הנס הגדול של הצלה ממוות לחיים בהשמדת חיל האויר המצרי. באופן זה אנו אכן ניתן תודה לה’ על אותו הנס, ומאידך נמנע מהקושי שהיה בשנה שעברה לאנשים רבים להגיע ביום ירושלים מסיבות שונות ומגוונות טכניות ואחרות. גם מיקום הועידה באולמי זוועהיל אמור להקל על הבאים, בהיותו מקום מרכזי ביותר שקל להגיע אליו.

מכיון שרצוננו לערוך אירוע איכותי, אשר יעשה רושם לזמן רב על הציבור, העלויות הן בהתאם, ואין לי מנוס מלבקש את עזרת ציבור הקוראים במימון הועידה. מדובר בהוצאות שמוערכות בין 12,000 ₪ ל-15,000 ₪, וזאת מלבד ההוצאות השוטפות של האגודה, אשר גם עבורן אנו זקוקים להרתמות של ציבור גדול יותר מאשר מי שתורם עד כה.

על-כן אבוא בבקשה מיוחדת בחודש זה יותר מבכל חודש, שכל מי שיכול יתרום לאגודה לצורך קיום הועידה, וכן לצורך הפעילות השוטפת. הוראות קבע תתקבלנה בברכה מיוחדת במיוחד עבור הפעילות השוטפת. במהלך החודש האחרון התחלנו להפעיל את חשבון העמותה בצורה מסודרת וניתן כעת לעשות העברה בנקאית ישירות לחשבון זה –

קדושת ציון (ע”ר).

בנק המזרחי (20).

סניף העיר העתיקה (459).

מספר חשבון 109491.

כמו-כן ניתן לתרום באמצעות כרטיס אשראי דרך “קהילות” או “נדרים פלוס” במכשירים המוצבים בבתי הכנסת או בקישוריות המובאות להלן –

קהילות

נדרים פלוס

מי שמעוניין לתרום באשראי שלא דרך “קהילות” או “נדרים פלוס” או בכל צורה אחרת – שיצור קשר עם כתובת דוא”ל זו.

בברכה ובצפיה להתראות בועידה,

יהודה אפשטיין.

“קדושת ציון”.

Download (PDF, 2.02MB)

Reprinted with permission.