נגד הקוראים להמתין בשוא”ת למשיח פורח באויר על רכב וסוסי אש שישא אותנו לא”י

מתוך ספר אם הבנים שמחה (פרק ג’ סימן כ’):

… והאומר שראשית הגאולה תהי’ ע”י משיח בן דוד כמו שמקוים דלת עמי הארץ הוא כמו שאומר שקודם אור הבוקר יזרח השמש שהם דברים בטלים ומבוטלים והרעה הגדולה הנמשכת מן הדעה הנפסדת הזאת הוא מורגש לכל והנסיון יוכיח והדבר הזה מצוה לאומרו בפני עמי הארץ וברוך המקדש שמו ברבים ולפי דעתי המסתיר את הדבר הזה הוא מחלל שם שמים בסתר כי בעוה”ר כמה קלי הדעת פערו פיהם לבלי חק שהיו עיניהם נשואות לשנת ת”ר ויחפאו דברים אשר לא כן על ה’ ועל משיחו והיעוד הנפלא הזה שנתאוו אליו אבותינו הקדושים והבטיחו עליו כל הנביאים שב לחוכא ואטלולא בעיני ההמון אוי לאזנים שכך שומעת והדבר הרע הזה ח”ו נעשתה מעיני העדה לשגגה שאם אפילו באה האזהרה מפי הגבורה שאין לדבר ביעוד הגאולה מטוב עד רע אבל כתיב עת לעשות לה’ הפרו תורתיך ואם הקב”ה חס על כבודם של צדיקים יותר מכבודו ק”ו לצדיקים שחייבים לחוס על כבוד קונם יותר מכבודם מבלי להביט אל הרקים ואל הפוחזים המקדימים פיהם לאזנם לה’ אלקינו הרחמים והסליחות כי מרוב שיחי וכעסי דברתי עד הנה ואם יבא איש אשר קנא לשם האל ויסכר פי דוברי שקר אפילו בדברי הבאי ברוך הוא לה’ וכל ישראל מצווים על קידוש השם אבל מקובלים אנו ומורגל בפי כל ישראל שמשיח בן יוסף קודם למשיח בן דוד והגאולה קודם גם אליו שהיא ההצלה מהגזרות והרעות המתרגשות לבא לישראל ואופן הגאולה הזאת ומהותה לבא לפומא לא גליא והרבה פתחים למקום ואין מעצור לה’ להושיע ולא בחרב ובינות יושיע ה’ רק ע”י שלוחיו הנאמנים וכמו שביארתי לעיל באות י”ט שעלינו לבקש חסד וחנינא מאת מלכי ארץ (והן הן הדברים שהבאתי לעיל בשמו באות י”ט) ועפ”י הדברים האלה תשכיל כי הן דברים אשר לא יערכנה זהב וזכוכית וכל חפצים לא ישוו בה וכש”כ בהצטרף עדות האדירים הנזכר הרד”ק ומהר”י אברבנל ומרן מהר”ש יפה בעל יפה מראה הנ”ל ועפ”י שלשה עדים נאמנים האלה יקים הדבר הזה כי לא נעלם מאתם מאמרי חז”ל אך הם ידעו שראשית הגאולה תהי’ דבר מועט כמו עלות השחר וזאת תולה בנו להשיגו ע”י שלוחי שי”ת עכ”ד ועוד האריך בענין זה בנפלאות ואין אני יכול להעתיק כל דבר כי צריך לזה ספר בפ”ע הרי לך תנא דמסייע לי לכל מה שכתבתי לעיל ודלא כרב הנ”ל שדרש שאין לנו לעשות דבר רק להמתין על ביאת המשיח שיבא פורח באויר על רכב וסוסי אש והוא ישא אותנו לא”י, וראה אחי כי החכם המקובל הנ”ל כתב על דעה כזו כי הוא דעה נפסדה וחילול השם וכל השותק ומסתיר דבריו ואינו מודיע לרבים שאינו כן הוא מחלל לשם שמים בסתר ומצוה לפרסם ברבים שאנו מחויבים לעשות את שלנו בכל מאמצי כוחנו ולבקש ממלכי חסד שיתנו לנו חנינא בזה ושי”ת יגמור בעדנו לטובה וחפץ ה’ יצליח בידינו ודו”ק כי הדברים כנים ואמיתיים בעזה”י.

(מומלץ לראות בפנים.)