כתבה רלוונטית מהעבר: תגובת השלטון לשלטי הצניעות בבית שמש

מתקדמים מחלם לדוקטור סוס

יהודה סגל

י”ד אלול ה’תשע”ז 05/09/17

מה רוצים מאבוטבול?! הוא מוריד “פגיעה” אחת, ושבע פגיעות חדשות צומחות אחריהן! אני אישית מאוד נעלב מהשלטים הקוראים לשתיקה בזמן התפילה. מה עם הדרת גברים מפטפטים ממקום ציבורי, אה?

בית המשפט קובע כעת שראש עיר בית שמש, משה אבוטבול, לכאורה “מבזה” את בית המשפט…

זה בנושא שלטי הצניעות, כמובן. (בית המשפט המהולל כנראה טרם נרגע מביזויו בפעם הקודמת בו קרא לבחירות חוזרות, והתושבים שוב בחרו להצביע אבוטבול.)

התושבים תולים שלטי צניעות>הבנאדם מוריד>התושבים מחזירים>הוא מתקין מצלמות על מנת לתפוס את תולי השלטים>תולי השלטים מורידים גם את המצלמות. וחוזר חלילה. סה”כ זאת הצגה נחמדה ומשעשעת, אבל המחיר עליו יקר מדי. בקיצור, החל מיום 10.9 נתחיל כולנו לשלם כסף עבור “כבוד בית המשפט”; 5,000 ₪ ליום!

ותבינו. דיון שלם של בית המשפט של המדינה כדי לקבוע האם פלוני או אלמוני מבזים את כבוד מערכת המשפט שלה, זאת שמגינה על נשים “מודרות”. לפחות המיסים שלנו מנוצלים לצרכים חשובים וכנים…

אגב, אני אישית מאוד נעלב מהשלטים הקוראים לשתיקה בזמן התפילה. מה עם הדרת גברים מפטפטים ממקום ציבורי, אה?

אתם יודעים, זה ממש מזכיר את המעשה הדמיוני של הסופר דוקטור סוס הנקרא “500 הכובעים של ברתומלו קובינס”. למי שלא מכיר, השחקן המרכזי מנסה להוריד את הכובע בפני המלך, ואינו מצליח; בכל פעם שהוא מוריד את הכובע, מופיע על ראשו במסתוריות כובע חדש כתחליף. למרות שזהו אונס גמור לפי כל כללי הפסק, השופט מתעקש להעניש אותו בעונש מיתה. לסיפור ההוא יש דווקא סוף טוב.

מה רוצים מאבוטבול?! הוא מוריד “פגיעה” אחת, ושבע פגיעות חדשות צומחות אחריהן!

ובכלל, באיזה זכות דנה המדינה על כבודה של המדינה? הם לא “נוגעים בדבר”? ממתי רשאי אדם להיות שופט בענייני עצמו? והקנס המושת עצמו, וכי הוא אינו מוזן הישר לאותו ארנק ממנו מקבלים השופטים עצמם את המשכורת החודשית?! כמה מעגלי ונחמד. זה כמעט מזכיר את הצבעות חברי הכנסת בנושא האם להעלות את שכר חברי הכנסת… כמה נוח.

וכי אין חוקים מגוחכים פחות מאשר “זלזול בכבוד בית המשפט”? מה, תמו כל הפושעים באמת, כך שלא נשאר אלא להיטפל ל”חוטאים” בהלכות “דרך ארץ” אזרחי או “תקנות הדיון”?

והקנסות האכזריים מגיעים מכספי כולנו; בין אם אנחנו תולים שלטים, מסירים שלטים או “נפגעים” מהשלטים. בקיצור ענישה קבוצתית שרירותית נגד עיר שלמה ללא טעם והגיון.

מטיפים לנו על כבוד האדם וחירותו. מה עם הכבוד ומה עם החירות שלא לשלם 5,000 ₪ ליום בגין קנטרנות רפורמית?

אולי זה משל מדופלם על יום הדין האמתי הקרב ובא, להבדיל.

בס”ד, יהודה סגל

   YSMehadrinews@Gmail.com    

מאתר מהדריניוז, כאן.