חילונים, חרדים, והאשמות גזענות – יהודה סגל מצליף

ערד ובית שמש: כן, יש קשר קלוש

יהודה סגל – כ”א אלול ה’תשע”ז 12/09/17

על כל הבדלה בין קודש ולחול קראו לעברנו גזענות. כל וועדת קבלה קבלה תביעות. רשימות יוחסין הוכרזו מחוץ לחוק. כשמספר רבנים חרדים ודתיים הזכירו את איסור “לא תחנם” שבהשכרת בתים לגוי בא”י קראתם לזה “הסתה”, ופתחו בחקירות. אז לפתע פתאום “אל יצא איש ממקומו” חביב עליכם?

התקשורת מתריעה בפני הפיכת ערד לבית שמש…

הבה נעיין רגע בשורש הבראשיתי של המשותף ביניהם.

בשני המקרים החרדים מניפים בזכותם להתיישב באיזו עיר. המתנגדים מוצאים במה להיתלות, ומתגעגעים: איפה ה”סטטוס קוו” הרך והנעים אליו התרגלנו? והחרדים מזכירים לחילונים את צביעותם: הלו, “דמוקרטיה” (בלשון מושאל)?! ואף טוענים ל”אנטישמיות” מצד המתנגדים. והתקשורת המיושנת מלבה את אש המחלוקת בכל הכח, ושוב פוגעת בקהל היעד שלה – החילונים, יותר מאשר בחרדים, שנואי נפשה, בגורמה להגירה שלילית.

מי איפשר\כפה כל אינטגרציה ציבורית בארצנו? מי רומם “כניסה פתוחה” לשוק הנדל”ן מעל הכל? המדינה – ולא בלחץ החרדים!

אפליה זה דבר טוב, “אם אין דעת הבדלה מנין”. אבל אתם שוברים קהילות, מסירים שלטים, נלחמים בהפרדה מגדרית, וכולי וכולי בשם האיסור על אפליה, נכון?

על כל הבדלה בין קודש לחול קראו לעברנו גזענות. כל וועדת קבלה קבלה תביעות. רשימות יוחסין הוכרזו מחוץ לחוק. כשמספר רבנים חרדים ודתיים הזכירו את איסור “לא תחנם” שבהשכרת בתים לגוי בא”י קראתם לזה “הסתה”, ופתחו בחקירות נמרצות. בית ספר עמנואל, שכחתם?

אז לפתע פתאום “אל יצא איש ממקומו” חביב עליכם? את החרדים תאשימו ב”סקטוריאליות”, בדאגה צרה לאינטרסים הציבוריים בלבד?! אתם המצאתם את הגלגל ההדוק הזה!

ומדוע לפגוע אישית ברבנים? גם חרדים “קיצונים” לא תולים שלטים אישיים עם תמונות של בן גוריון וז’בוטינסקי בחוצות קריה, כי יש קווים אדומים ודרך ארץ. טוב, הכעס אינו כלפי בית כנסת או אדמו”ר זה או אחר: קשה להם להכיר בכך שהאשם בהם, אז הם מפנים כלפינו.

“וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרץ.”

בס”ד, יהודה סגל

מכאן באתר מהדריניוז.