US! I Meant ‘ALL of Us’!

Rambam Hilchos Teshuvah 3:7:

חמשה הן הנקראים מינים האומר שאין שם אלוה ואין לעולם מנהיג והאומר שיש שם מנהיג אבל הן שנים או יותר והאומר שיש שם רבון אחד אבל שהוא גוף ובעל תמונה וכן האומר שאינו לבדו הראשון וצור לכל וכן העובד כוכב או מזל וזולתו כדי להיות מליץ בינו ובין רבון העולמים כל אחד מחמשה אלו הוא מין.

Ra’avad:

והאומר שיש שם רבון אחד אלא שהוא גוף ובעל תמונה, א”א, ולמה קרא לזה מין וכמה גדולים וטובים ממנו הלכו בזו המחשבה לפי מה שראו במקראות ויותר ממה שראו בדברי האגדות המשבשות את הדעות.

Kesef Mishneh:

ויש לתמוה על פה קדוש איך יקרא לאומרים שהוא גוף ובעל תמונה  גדולים וטובים ממנו.

Chazon Ish Yoreh Deah 62:21, end:

… ומש”כ הראב”ד ז”ל [כפי נוסחת הספרים] וכמה גדולים וטובים ממנו כו’ האי “ממנו” ר”ל ממנו עם ישראל.

Pesach Haggada:
כנגד ארבעה בנים דברה תורה, אחד חכם ואחד רשע ואחד תם ואחד שאינו יודע לשאול.
חכם מה הוא אומר, מה העדות והחקים והמשפטים אשר צוה ידוד אלהינו אתכם. ואף אתה אמור לו כהלכות הפסח אין מפטירין אחר הפסח אפיקומן.
רשע מה הוא אומר, מה העבודה הזאת לכם, לכם ולא לו. ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעקר. ואף אתה הקהה את שניו ואמור לו, בעבור זה עשה ידוד לי בצאתי ממצרים, לי ולא לו. אלו היה שם לא היה נגאל.
The “world” asks, what is the difference between the Chacham and the Rasha? Siddur “Amudei Shamayim” answers by quoting the Gemara.

Sotah 34a:

עודם בירדן אמר להם יהושע דעו על מה אתם עוברים את הירדן על מנת שתורישו את יושבי הארץ מפניכם שנאמר והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם וגו’ אם אתם עושין כן מוטב ואם לאו באין מים ושוטפין אותיכם מאי אותיכם אותי ואתכם.
(See Maharsha.)