Does the Torah Care About Externals? YES!

The anti-Zionist world is always saying externals don’t matter.

  • Quality over quantity: לא מרבכם מכל העמים חשק ד’ בכם ויבחר בכם כי אתם המעט מכל העמים and קשר רשעים אינו מן המנין.
  • “We” (?) don’t need Jewish converts to feel validated (also claimed by those otherwise sympathetic to Breslov – which strongly proclaims the opposite, see L.M. 10:3, that this is the greatest Kiddush Hashem).
  • Wealth and power are just “Gashmiyus”.
  • Perish populism, demagoguery, etc. אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו.
  • Declarations from the outside world are insignificant (American presidents, Balfour\White Papers), whether these are for us or against us.  “Come on, we know the truth, already…

From which they logically derive, that nothing Jewishly significant has occurred lately in the land of Israel, or even need to occur. Or require thanks to God, if it already has.

The truth is, this is a false dilemma, as explained here, inter alia re Jews also being a nation, this being no contradiction to greatness, Hebrew also being a language, in spite of its holiness, Israel also being the Jewish homeland, and so on.

Hashem has both Malchus and Memshala, see Gra Mishlei 27:27:

… ותרין עטרין הן מלכות ובמלכות הן ב’ מאבותיו ומן השמים והן מלוך תמלוך אם משול תמשול בנו כמ”ש בשלשים מעלות של מלך מתחיל אשר ימלוך עליכם ומסיים אתם תהיו לו לעבדים שהוא כתר מלכות נעוץ סופו בתחילתו וכן מלכותך מלכות כו’ וממשלתך כו’ והוא כי מלך הוא שכולם יטו שכם אחד לעבדו ויתנו לו כתר מלוכה ובאמת המלך בעצמו שוה לשאר העם באיכותם אך שכולם ימליכוהו עליהם ויקבלו עול מלכותו ומושל הוא שמלכותו בא אליו בבחי’ מושל שהוא גבור מכולם וכבש ארץ או אומה אחת להיות תחת ממשלתו וזהו המלוך וגו’ כי אמר בחלומו ב”ד א’ שהנה קמה אלומתי כו’ שמורה על ממשלתו שקמה בתוקף וג”כ ותשתחון לאלומותי שמורה על שיקבלו מעצמם עול מלכותו ולכן השיבו המלוך תמלוך כו’ אם משול תמשול כו’ וזהו שסידרו בתפלה כי לה’ המלוכה כו’ והיה ה’ למלך על כל הארץ אשר יפלא לכאורה מ”ש אח”כ והיה למלך על כל הארץ ולא מתחילה ח”ו אך העניין כמ”ש שאנחנו עמו ב”י קבלנו עול מלכותו עלינו אך לא כן האומות אך שהוא מושל עליהם כרצונו ורודה בהם כחפצו ולהם נקרא מושל וזהו כי לה’ המלוכה זהו עלינו ומושל נקרא בגוים אף שלא קבלו עולו הוא מושל בגוים אך לעתיד יטו כולם שכם א’ לעבדו ויתנו לו כתר מלוכה וזהו והיה ה’ למלך על כל הארץ שעל כל הארץ יקרא מלך כאשר יקבלו כל הארץ עול מלכותו עליהם…

Another example: The shul must be the highest building, see here regarding this neglected halacha.