שובבי”ם ת”ת – בל נאחר את המועד לתקן את העוונות

Download (PDF, 4.9MB)

טקסט חופשי מתוך החוברת:

מאי שובבי”ם – מתחברים לבורא

תלמוד בבלי ערובין יח:

אמר ר’ ירמיה בן אלעזר כל אותן השנים שהיה אדם הראשון בנידוי הוליד רוחין ושידין ולילין שנאמר ויחי אדם שלשים ומאת שנה ויולד בדמותו כצלמו מכלל דעד האידנא לאו כצלמו אוליד, מיתיבי היה ר’ מאיר אומר אדם הראשון חסיד גדול היה כיון שראה שנקנסה מיתה על ידו ישב בתענית מאה ושלשים שנה ופירש מן האשה מאה ושלשים שנה והעלה זרזי תאנים על בשרו מאה ושלשים שנה, כי קאמרינן ההוא בשכבת זרע דחזא לאונסיה.

כתב האר”י הקדוש בשער הפסוקים שמות

ונבאר עניינם, אדם הראשון היה כולל את כל הנשמות, והיה כולל כל העולמות. וכיוון שרוב הנשמות הטפות הנזרקות על ידי “שכבת זרע לבטלה״ הם מתאוות הזכר לבדו״ והוציא הטפות ההם מלמעלה מן הדעת העליון, ולקחום הנקבות של הקליפות, והולידו שידין רוחין ולילין ונקראים נגעי בני אדם, נמצא, כי כל אותם השדין ורוחין, שנבראו באותם ק”ל שנה שפירש אדם מחוה כנודע, כלם נשמות עליונות קדושות מבחינת הדעת, ונתערבו בקליפות, וצריכות גלגולים רבים לצרפם וללבנם, עד תום חלאתם מהם, ע”י גלגולים רבים. ולכן תמצא, כי לא נולדה אומת ישראל, עד יעקב ואילך, כי כל רוב הנשמות היו מעורבות בקליפות, והיו הולכות ומתבררות, ומתגלגלות מדור לדור, ולא התחילו תיקונם, עד יעקב בחיר שבאבות, שתקן את אדה”ר, וגם אז התחיל תקון בניו, הם הנשמות הנזכר, והיו מתבררים והולכים בגלות מצרים, וזהו סוד הנסה אלקים לקחת לו גוי מקרב גוי כי היו ממש בתוך קרבם של הקליפות, והיו גוים כמותם, ונצטרפו ונתלבנו ונלקחו מקרב הגוים.

דור המבול

והנה התחלת גלגולם היה בדור המבול, ולהיותם משרש המר ההוא, שיצאו ע”י השחתת הזרע של נגעי בני אדם הראשון, לכן היו מורדים וכופרים בשי”ת, ועיקר חטאם היה בהשחתת זרעם על הארץ, וכמש”ה כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ. וז”ס וינחם ה’ כי עשה את האדם בארץ, הנאמר בדור המבול, לרמוז כי הם בחי’ בני אדה”ר עצמו, שיצאו בהשחתת זרעו באותם ק”ל שנים. ונמצא, כי דור המבול שיצאו בהשחתת זרע אדם, נקראים רעת האדם ממש. גם זהו אומרו: ויאמר ה’ אמחה את האדם אשר בראתי, לרמוז כי הם הם בחינת נשמות השחתת זרע אדה”ר עצמו שנברא, והיה יציר כפיו יתברך ממש.

וזהו שאמר, וכל יצר מחשבות לבו רק רע כל היום, כי כל תגבורת יצרם, היה השחתת זרע הנקרא רע, לפי שמשם נמשכו גם הם, ואז נמוחו גופם במבול, תמורת טיפת רותחין של השחתת זרעם על הארץ. וכמ”ש חז”ל ברותחין קלקלו וברותחין נדונו.

דור הפלגה

והנה מצינו ג”כ, שחטא אדם הראשון הוא, שכפר בעיקר, כנזכר בגמרא סנהדרין. וכנגדם היו דור הפלגה, שבנו מגדל, וכפרו בעיקר, ורצו לעלות בקרדומות לרקיע, להלחם בעיקרו של עולם, ולכן אח”כ נתגלגלו פעם ב’ בדור הפלגה, וגם הם הרעו כאבותם, אך לא בהשחתת זרע. כדכתיב: וירד ה’ לראות את העיר ואת המגדל אשר בנו בני אדם, ודרשו בזוהר ובמדרשי חז”ל, בני האדם ממש, זה אדה”ר, לרמוז כי הם הם בניו ממש, שיצאו בהשחתת זרע.

סדום

אדם הראשון עבר על הדינים שנצטווה עליהם, כנודע כי היא אחת מז’ מצות שנצטווה עליהם, ועבר על כלם. וכנגד זה היו אנשי סדום מרשיעים במצווה זו, להעמיד עליהם דיינים זייפנים שקרנים. ולכן אח”כ נתגלגלו פעם שלישית באנשי סדום, ולכן נאמר בהם ואנשי סדום רעים וחטאים לה’ מאד. לרמוז, כי היו רעים מבחינת השחתת זרעו של אדם, הנקרא רע כנזכר.

שיעבוד מצריים ביאור ובבנין

והנה אחר שנתגלגלו ג’ פעמים, בג’ דורות הנזכר, וכתיב הן כל אלה יפעל אל פעמים שלש עם גבר, אז חזרו להתגלגל פעם רביעי במצרים, בבני ישראל, שהיו נולדים אז בדור הגלות ההוא, ואז התחילו להיתקן.

שאל רבי אלעזר לרשב”י אביו, מה הטעם לגלות מצרים, למה היה הגלות ההוא. ועוד למה במצרים, יותר משאר ארצות. ועוד, למה היה הגלות באופן השעבוד המכוער ההוא, וימררו את חייהם בעבודה קשה בחומר ובלבנים וגו’:

והענין מבואר עם הנז”ל, כי נשמות אלו נטבעו בקליפות באומת מצרים, ולכן לפי שבתחלה בדור המבול חטאו בהשחתת זרעם, אשר לכן נמוחו אז בימי המבול מים רותחין, לכן גם עתה גזר עליהם פרעה, כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו, ולא גזר אלא על הזכרים, לפי שהם חטאו בהשחתה הזרע, ולא הנקבות. וכנגד מה שחטאו בגלגול דור הפלגה, הבה נלבנה לבנים, ונשרפה לשרפה, לבנות את העיר ואת המגדל, לעלות ולכפור בעיקר להלחם בו, לכן עתה נאמר במקומו הבה נתחכמה לו. כנגד הבה נלבנה לבנים, וימררו את חייהם, לבנות פיתום ורעמסס, כנגד העיר והמגדל ההם:

ישראל, והערב רב מאותם ניצוצות

ודע, כי ב’ בחינות היו, כי יש נשמות שנתקנו לגמרי, ונתגלגלו בבני ישראל ההם שבדור ההוא אחר שירדו למצרים. ויש בהם נשמות, שלא נתקנו, ונתגלגלו בבני המצרים עצמם, אותם שמל יוסף, לכו אל יוסף אשר יאמר לכם תעשו. וגם יעקב אביו, ארז”ל שגם הוא היה מגייר גיורים במצרים, והם בחי’ הנשמות הנזכר והם העם של בני ישראל, ואינם בני ישראל עצמם, ואמר ויקוצו מפני בני ישראל, ולא נאמר מפני עם ישראל, כי עיקר שנאתו היתה עם בני ישראל, שהם העיקר ולכן הבה נתחכמה לו לישראל עצמו, ועי”כ יתבטלו הגרים הנקראים עם בני ישראל. והרי נתבאר טעם שעבוד וגלות ישראל בדור ההוא, וגם למה היה במצרים, וגם למה היו אותם השעבודים, ואותם הגזרות המשונות.

גאולת ישראל דווקא ע”י משה רבנו

משה רבינו ע”ה הוא בחי’ הדעת עצמו, אשר ממנו יצאו טיפי השחתת הזרע של אדה”ר, שהם בחי’ כל בני ישראל, שבאותו הדור דגלות מצרים כנזכר, ונמצאו כי כל ישראל, וגם כל הערב רב שיצאו ממצרים, כלם ענפים וניצוצות טיפי הזרע, שיצאו מן הדעת עצמו העליון, והם ענפיו של מרע”ה. אלא שישראל היו נתקנים.

וזהו טעם מה שאמרו חז”ל כי בו ביום שהושלך משה, נתבטלה גזרת השלכת הזכרים ליאורה, לפי שכבר נשלמו כלם לבא כנזכר. וזהו טעם נכון, בענין עמרם שפירש מיוכבד, עד היותה בת ק”ל שנים, ואז הוליד את משה. ע”ד שפירש אדם מחוה, עד שיתבררו ממנו כל אותם הסיגים של השחתת זרע בק”ל שנה.
ותרא אותו כי טוב הוא, ר”ל, כי כל האחרים, היו טפות רע דהשחתת הזרע. אבל זה לבדו היה מן הטוב, שלא היה מהשחתת הזרע.

דווקא בשובבי”ם ובפרט בשנה מעוברת

כידוע שכל הארה של החגים והמועדים חוזר כל שנה באותם תאריכים וכן בפרשיות אלו שקוראים בתורה על השיעבוד וגאולת ישראל ממצריים, אז מתקבלת התשובה ביותר. כתב החיד”א בשם רבי חיים ויטאל זצ”ל, שבשנה מעוברת התעניות הללו מתקנים יותר. וכתב החיד”א שלכן חלוש הכח יתענה רק בשנה מעוברת.

האר”י בשער רוח הקודש תיקון כ”ז

יש מנהג קדום בכל ישראל להתענות ארבעים יום רצופים וכו’ שובו בנים שובבי”ם

המגיד מישרים לבית יוסף

והנה אמרת להתענות בשבועות הללו של שובבי”ם כי האמת שהתענית בשבועות אלו. הוא חשוב ומקובל ומרוצה מאוד, והנה היום השלמת מ’ תעניות רצופים כנגד מ’ יום של יצירת הולד, כיון שהיו ארבעים וגם היו בפרשיות השובבי”ם נתקבלו.

הבטחת האר”י הקדוש

אדם שחוטא ולא מצליח להשתחרר מעוונותיו בין במזיד בין בשוגג, זה מפני חטאיו מהעבר, משום שעברה גוררת עברה, וגם אם עברו ימים ושנים, עדיין הטומאה סובבת את נשמתו וגורמת לו צרות יסורים עניות וחולאים, ואותה טומאה ממשיכה לסובב את זרעו אחריו וגורמת להם ליפול מגיל צעיר בעוונות, ובני אדם רבים חושבים שכיוון שהפסיקו לחטוא, כבר הם נקיים מכל עוון, ואינם מבינים שהטומאה עדיין מסבבת אותם כחומה. על כן יזדרז האדם לברוח מהטומאה ולעזוב חברים רעים ואת מה שמביאו לחטוא, ובמקביל להגן על עצמו מהטומאה והניסיונות על ידי לימוד של 20 דקות אפי’ ללא הבנה, כל יום באור החיים הקדוש או בזוהר הקדוש.

לאחר מכן יש להמשיך לעשות את סדר התיקונים המצויים בחוברות של ארגון “ונשמרתם” שהם מיוסדים מכל גדולי האחרונים על פי האר”י הקדוש, נסדר ונתקן בצורה הקלה המועילה והטובה ביותר. וכבר שינה לאלפים את החיים, ניתן להשיג ללא תשלום בכל הארץ בשלוחה 888.

האר”י הקדוש הבטיח שמי שעושה תיקונים אלו נמחלים עוונותיו ואינו רואה פני גהינום, ובאמת מי שעושה זאת, משתחרר מהניסיונות והעוונות. אומנם עדיין מוכרחים לעשות קר”ש עם כוונות וב”ה זה ערוך ומונגש לכ”א.

עוונות אלו אין יום הכיפורים מכפר, ואין דרך אחרת אלא דברי האר”י והזוהר.

חדש בקו והבנת הכללים 1 דרך היציאה מהחטאים 2 התמודדות 3 יעוץ והכוונה 71 חלוקת חוברות 888 מאזינים למאזינים 999

Reprinted with permission.

ארגון “ונשמרתם” נלחמת בחוסר המודעות, ומאפשרת יציאה קלה ותמידית מעוונות פגם הברית, העיניים והאינטרנט. להדרכות מוקלטות, ייעוץ אישי, והכוונה פרטנית, התקשרו אלינו: 077-222-222-1. לשאלות נוספות, כתבו לנו: 0772222221M@Gmail.com

ניתן לתרום לארגון בכרטיס אשראי דרך קהילות או נדרים פלוס.