נוהל ה’ויואל משה’ במיטבו – חטיפת יהודים חפים מפשע כדי שלא להתגרות בקהילה הבינלאומית

מערכת המשפטית ישראלית: ניצחון לימין? / The Israeli Justice System: A Victory for the Right?

כ״ו לחודש העשירי תשע״ט

English follows the Hebrew.

YNET: מכה למערכות האכיפה והביטחון: נפסלו הודאות נער שנאשם בטרור יהודי
הנער, שנאשם במעורבות בהצתה ובהשחתת כנסיית דורמיציון בירושלים, הודה במעורבות בפשעי שנאה. לאחר מכן התברר כי שוטרים התחפשו לאסירים רוצחים בתרגיל המכונה “כלא עכו”, והפעילו עליו לחץ כדי שיודה. בית המשפט פסל את כל ההודאות

גלעד מורג ואלישע בן קימון 01.01.19

מכה לפרקליטות, למשטרה ולשב”כ: בית המשפט המחוזי בלוד פסל היום (ג’) את קבילות כל הודאותיו של נער, שנאשם בחברות בארגון טרור יהודי ובביצוע עבירות ממניע גזעני, כולל מעורבות בהצתה ובפגיעה ברכוש בכנסיית דורמיציון בהר ציון שבירושלים ב-2012. הנער נעצר במסגרת פרשת דומא, אבל לבסוף נקבע כי לא היה מעורב בה.

ההכרעה התקבלה במסגרת משפט הזוטא (משפט מקדים), שעסק בקבילות הראיות בהודאתו של קטין. במשפט הזוטא ביקש הנער, באמצעות סנגורו איתמר בן גביר, לפסול את הודאות הקטין בטענה שנגבו שלא כדין. בין היתר מדובר בהודאתו במעורבות בפשעי שנאה, שהתקבלה בתא מעצרים בעכו.

בתוכנית “עובדה” תואר כיצד בתרגיל חקירה בשם “כלא עכו” הושם הנער בתא בתחנת המשטרה בעכו עם שוטרים שמחופשים לאסירים, שם הופעל עליו לחץ גדול על מנת שיתוודה בפניהם. בין היתר אחד מהם הציג עצמו כרוצח ובושלה “הברחת סמים” בתא, וכל אלו בוצעו על מנת לערער אותו כדי שיודה במעשים. סנגורו טען כי נחצה קו אדום והאמצעים הפסולים הללו הם שגרמו לו להודות. “רציתי לתת הכול שייפסק”, אמר הקטין, שנחקר גם בשב”כ ובמשטרה.

סנגורו של הנער, עו”ד איתמר בן גביר, הגיש ערר על קבילות ההודאות – וטען כי הן אינן קבילות בעקבות תרגיל החקירה. הבוקר, בעקבות החלטת בית המשפט, אמר עו”ד בן גביר: “זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית. הגיע הזמן שבשירות הביטחון הכללי ובמשטרה יידעו שגם לנערי גבעות יש זכויות יסוד. בתיק הזה נחצו כל הקווים האדומים, ואני שמח שבית המשפט קיבל את טענותינו ופסל את ההודאות”.

ביוני בשנה שעברה קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי הודאות שני הנאשמים בפרשת הרצח בדומא, פיגוע הטרור שבו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה ביולי 2015, קבילות ברובן, למעט אלה שנגבו ב”אמצעים מיוחדים” או עינויים. הודאות מסוג זה נפסלו. על מהות ה”אמצעים” הוצא אז צו איסור פרסום.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה: “הנאשם הואשם בעבירות חמורות, הנושאות השלכות גם בזירה הבינלאומית. חוקרי השב”כ והמשטרה ביצעו במקרה זה תרגיל מדובבים שסברו שעומד בגבולות הדין. בעניין זה התנהל משפט זוטא ארוך. בית המשפט פסל היום את ההודאות ואנחנו נלמד את הכרעתו לעומקה ונשקול את צעדינו בהמשך”.

עשר אגורות (2¢):
פעילי הימין בישראל יגידו לכם שפסילת ההתודאות של הקטין ההואשם ע״י השופטת מיכל ברנדט היא ניצחון לימינים.

ברור שאני משבח את איתמר בן-גביר על העוצמה המשפטית שלו והניצחון. לעומת זאת, אני חייב להזכיר לכולכם,…עודה פעם, כי מדי פעם אנשי המערכת המשפטית הישראלית מבינים שהם לא יכולים לנצח נגד מישהו מסוים במצב מסוים כדי לקדם את האג׳נדה של הערב רב. ולכן הם מנצלים את המצב, ובכך הם משכנעים אותנו להאמין שאנחנו ניצחנו איזה קרב מסוים ושיש לנו סיכוי לנצח בכלל.

המצב הכללי לא השתנה ולא ישתנה בעתיד עד תהיה לנו מערכת משפטית שונה לגמרי. עד שתהיה כזאת, מערכת המשפטית הישראלית תמשיך להרוס האופי היהודי של מדינת ישראל, וזה בהחלט כולל כל קשר הנותר לתורה.

נא לראות את הסרטון (למטה) על הפגנה לפני יומיים למען שלושת הקטינים היושבים בכלא ללא לתת להם להתייעץ עם עורכי הדין שלהם.

למעשה החלק הכי חשוב בדו”ח הזה על “ניצחון של הימין” הוא…

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה: “הנאשם הואשם בעבירות חמורות, הנושאות השלכות גם בזירה הבינלאומית…..”

ההצרה הזאת תומכת במה שאני אומר לכם במשך הרבה הזמן כבר. כי אכפת לאנשי ממשלת ישראל  יותר ממה ש”הקהילה הבינלאומית” (הגוים) חושבת עלינו, מה שאנחנו (המצביעים להם) חושבים על עליהם, שאין צריך לומר ממה שאנחנו רוצים מהם, קל וחומר אין צריך לומר שלא אכפת חהם מהרצון של הקדוש ברוך הוא.