משנת תשע”ז: יהודה סגל מנתח את גלעד ארדן

חידה: שוטר מכה חרדי – מי הקרבן בסיפור? 

יהודה סגל   כ”ז אלול ה’תשע”ז 18/09/17

אנחנו לא מסכימים עם המפגינים. אבל אלו לא פצעו יהודים! רדיפת יהודים זה חלק “מהסדר”. אם כן, מי שמנסה לעצור זאת בכוחותיו הסמליים הוא, כמובן, “מפר סדר”. לוגי, לא?

בחור מיוחס, נכד האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, נחטף אתמול לצבא, וכל הקהילות הקשורות יוצאות להפגין. את התוצאה לא קשה לנחש.

אנחנו לא מסכימים עם המפגינים. אבל אלו לא פצעו יהודים! רדיפת יהודים זה חלק “מהסדר”. אם כן, מי שמנסה לעצור זאת בכוחותיו הסמליים הוא, כמובן, “מפר סדר”. לוגי, לא?

היום הטכנולוגיה הזולה מאפשרת לכל אחד כמעט לצלם את הזוועות שהמשטרה מבצעת מאז ומעולם. הם כבר לא יכולים להאשים את הקרבנות.

אז מה עושים? בכל משרדי הממשלה אוסרים על הכנסת הטלפון. למה? כדי שלא תוכל לעשות שיחה? לא ממש. כדי שלא תוכל לצלם, גם בלי קשר ל”מסמכים רגישים”. ישראל לא שונה בזה מיתר מדינות העולם. והכל, כמובן, בשם “בטחון המדינה”. שימו לב, לא ביטחונכם כציבור או יחידים, אלא של מנגנון המדינה והעובדים בה מפניכם, אזרחים חסרי ישע.

אבל פה זה הכביש הפתוח, אז יש תמונות וסרטונים. אנחנו כמעט בשורה אחת עם הערבים בעיני הרשויות.

הנה סרטון אחד מזעזע:

[באתר המקור.]

אחד המושלים, גלעד ארדן, שר לביטחון פנים ו”הסברה”:

“התמונות מראות אובדן שליטה, שימוש בכוח בלתי סביר, ואת הדברים האלה, אלא אם כן יש עיוות מוחלט של הסרטון, השוטרים יאלצו להסביר במחלקה לחקירות שוטרים”.

“אובדן שליטה” זה תמונת מצב של משטרת ישראל מאז גלגולו כ”השומר”. ושימו לב במי עלינו לתת אמון, לדעתו.

ארדן הוסיף: “טוב עשתה המשטרה שאתמול לאחר שהסרטונים הללו הופצו היא הודיעה בעצמה שהיא מעבירה את הסרטונים ואת האירועים לבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים“.

בטח זה “טוב”. אך למי? למשטרה, כמובן! ונראה לכם שמישהו מהפורעים ישלם על זה מחיר מתישהו…? אפילו אם יש עונש, זה ע”פ רוב כספי, וגם זה לא מגיע מכיסו של העבריין אלא מ”קופת המדינה”. ובעברית: כספי המיסים של כלל הקרבנות.

“אני חייב להעיר הערה, העובדה שמח”ש, שהיא גורם חיצוני של משרד המשפטים שגם חקרה ניצבים והביאה להדחתם מהמשטרה, מגישה מתוך סך התלונות שמוגשות אליה רק 15 או 16 אחוז כתבי אישום זה לא אומר שום דבר.

“יתכן שאזרחים מגישים לעיתים תלונות סרק כנגד שוטרים, יש חיכוך. מה לעשות שעבודתו של שוטר היא עבודה מאוד קשה ולא נעימה והיא פוגשת את האזרחים במקומות שבהם הממשלה נכשלת בטיפול והדברים מגיעים לכדי הפרות חוק ואלימות“.

כלומר, כל חוק צודק, השוטרים הם אנשים נורמטיביים שהגיעו למשטרה ממניעים טהורים של עשיית חסד וצדק בלבד, ואחוז מגוחך של טיפול ביחס לרוב העולם אינו מעיד דבר. הבנתי…

ארדן: “אני מציע לכולנו לחשוב גם על העבודה היומיומית של שוטר במשטרת ישראל, היא מאוד קשה, היא מאוד מתסכלת“.

כלומר, האיש שיש לו מונופול על אלימות, זה שאינו  משלם כמעט שום מחיר על פשעיו, אפילו אלו המצולמים, מי שלא עובד בהתנדבות, מי שאמון על אינספור חוקי סדום, שבחר להיות במקום הזה מרצונו החופשי, הוא הזכאי הנצחי, והקרבן. והאזרח? בחזקת חייב, כמובן. אם מתברר שלא עשה כלום, אפילו לפי החוקים שלהם, תמיד אפשר להאשים אותו ב”התנגדות למעצר”, במקום להאשים את זה שעצר אותו בלי סיבה.

וככל שהמשטרה עוצרת יותר אנשים, כך טענתה מתחזקת.

גם גננת נהג, ומורה ומפקח בי”ס והורה, וכו’ מתמודדים עם אנשים קשים ברמה יומיומית, אך איש אינו מוותר להם על שום טעות. הסנקציות מידיות ומכאיבות, וכך צריך להיות.

מערכת המשפט של המדינה (שופטים השופטים את עצמם) לעולם מאמינה לשוטר על פני האזרח כברירת מחדל, בשעה שצריך לעשות את ההיפך הגמור. וזה עוד לפני מה שכולנו יודעים במציאות על התנהגות המשטרה כלפי מפגינים חרדים…

אז קבלנו תזכורת על “הידוע להם כבר ומפורסם אצלם פרסום גדול”.

בס”ד, יהודה סגל

YSMehadrinews@Gmail.com

מאתר מהדריניוז, כאן.