למען ציון לא אחשה: מכתב הרב ברנד ואחרים אודות הסכם זהות-ליכוד להקל על יהודים בהר הבית

מכתב חיזוק על ההצהרה לשיפור השירות בהר הבית

עשרות רבנים וראשי ישיבות, דתיים וחרדים, שיגרו בשבוע האחרון מכתב חיזוק וברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמשה פייגלין על ההצהרה התקדימית לשפר את השירות ליהודים בהר הבית

23:19 (22/09/19)

עשרות רבנים וראשי ישיבות, דתיים וחרדים, שיגרו בשבוע האחרון מכתב חיזוק וברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמשה פייגלין על ההצהרה התקדימית לשפר את השירות ליהודים בהר הבית.
“אנחנו מברכים את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו על התקדים ההצהרתי, הפומבי ובכתב, לשיפורים בהר הבית ולעולים אליו”, כתבו הרבנים, ביניהם גם זקני רבני הציונות הדתית, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר וולדמן, הרב דניאל שילה ועוד עשרות רבנים.
הרבנים מדגישים במכתבם כי “העליה להר הבית בטהרה כהלכה, מוסכמת אף על כמה מן הרבנים הראשיים לדורותיהם”.
במטה ארגוני המקדש מציינים כי הכוונה בין השאר לרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק ניסים, הרב שלמה גורן והרב מרדכי אליהו שתמכו באופן פעיל בעולים להר הבית כהלכה.
עשרות הרבנים החתומים כתבו עוד כי “אשרי כל מי שזוכה להעצים את העליה להר הבית כהלכה”. וכי העליה להר הבית “יש בה קיום מצוות רבות. כגון ירושת המקום, הורשת הגויים, דרישת המקדש ומורא מקדש”.
בסיום מכתבם מברכים הרבנים גם את משה פייגלין, אשר הביא לחתימתו של ראש הממשלה על ההצהרה התקדימית בהסכם החיבור של מפלגת-זהות “בדרישותיו ובעמידתו רבות בשנים לימין העליה להר הבית”.