כתבת גליון ‘אז נדברו’ נגד עליה להר הבית – ותגובה בצדה

הנה הגליון האחרון:

Download (PDF, 382KB)

והנה מה ששלחתי למחבר:
לכבוד הרב “אז נדברו” נ”י,
כא’ מעולי הר הבית, אני מבקש להגיב לכתבה נגד העליה להר.
אתה טוען שהמקדש שייך יותר לבית בריסק, אבל אותו דבר טוענים חסידי סטמר על סיר הבשר בחו”ל שארה”ק יותר שייכת אליהם, אבל זה שקר.
אתה עורך מבחן לעולים. האם אינך שם לב כמה נדירים אנשים כמוך שיודעים קצת קדשים וטהרות?

כמו שלא יתכן לקנות בקיאות בהל’ מצוות התלויות על אדמה טמאה, כך א”א להתעניין לרוב האנשים בלי לבא לכאן בגפם.

לגבי החילונים, אדרבא, ככל שמתגברים החרדים, אזי החילונים הגמורים והתיירים מתרחקים יותר כי זה עושה את המקום כמו “בית כנסת”.

החשש היותר גדול זה עמי הארץ שלא בקיאים בהל’ טהרה, אבל על זה יש גמרא שבועות ט”ז: ולמה קידשוה למה קידשוה הא אמרת לא קידשוה אלא למה הכניסוה מפני שתורפה של ירושלים היתה ונוחה היא ליכבש משם.
ועי’ תו’ שם: “אע”פ שהיה הדבר בא לידי תקלה הכניסוה כדי שימסרו עצמם עליהם יותר כשיש בה שם קדושה.”

כלומר, שגם זה לא חשש.

ולגבי סכנה, הלא אדרבא ואדרבא, אמרו חז”ל בסוטה “שתחילת נפילה ניסה”, וכל ההולכים לכותל (שג”ז הערבים אומרים כולה שלי, ומחו נגד נתניהו שהלך לשם בחדא מחתא עם מחאתם נגד ב”ג בהר הבית!) נסמכים על עולי הר הבית.

 הא ראיה, שהרבה פעמים כשאין נותנים לעלות, ממילא אין מספיק שוטרים בהר והערבים זורקים אבנים למטה על רחבת הכותל.
אם נברח מה”ה, נצטרך לברוח גם מהכותל, והבמשך מהעיר כולה, וכו’. אדרבא, כל “איסור” על הר הבית וכל כתבה כמו שלך היא-היא הרדיפה הגדולה נגד עם ישראל וזה המעודד הגדול לפיגועים. בקיצור, עולי ההר גם מגינים עליכם וגם נעלבים מכם כל היום, פני לא הסתרתי מכלימות ורוק…
לסיכום, אתה קורא לעולי ההר לעשות חשבון נפש. ובכן, מום שבך אל תאמר לחברך. אני עדיין מחכה שתעשו חשבון נפש על נהרות הדם היהודי ששפכתם ע”י עידוד הערבים בברית אוסלו והגירוש וכל המסתעף.
ע”כ.