הצבוע מסלבודקא מפר הסכמים ומופתע מהתוצאות

המכתב הבא (החותמים בדף הם הרב נתן זוכובסקי, המספיד של המגועל ח. ולדר, והרב יוסף אפרתי, אבל זה נכתב בהשראת הרב דב לנדא עצמו) שווה זהב טהור:

(המכתב התפרסם בכיכר השבת.)

הצבוע הזה עוד מדבר על חילול השם?! הנה מכתבו של הרב לנדא שבו הוא קרא מתחילה להפר הסכמים כתובים באלעד.

ושוב, המכתב מדבר על “מועמד שאינו מתמודד מטעם יהדות התורה המאוחדת“. לא יאומן עד כמה הם שמים את הקורא לטפש! הניסוח העמום בא לעמעם שמדובר בעוד מועמד, משה אבוטבול, חרדי לא פחות, אשר בעבר נתמך כמה פעמים ע”י כל המפלגות החרדיות השונות וכל הרבנים!

כמובן, אני לא מתהדר בהבנה עצמאית של כל הפרטים בכל הערים (האם הצבוע הרב לנדא הוא ממש קוזאק נגזל?), אלא נסמך על ד”ע, האמורים בחוסר מודעות-עצמית משוועת.

אפשר לסכם את דברי המכתב, דוקא לדעת עצמו בפשטות: בקדרה שבשל בה נתבשל.

(אבל לא רק הוא מתבשל שם. אם מתברר כנכון הפחד שהפילוג יזיק בכל מיני ערים, הרי האשמה מונחת בחיק מי שגרם את הפילוג ע”י הפרת ההסכם באלעד: הרב דב לנדא.)

מתוך אתר כיכר השבת:

גורם בכיר ב’דגל התורה’, אומר הערב ל’כיכר השבת’: “יש לנו ביד הסכם חתום של ויז’ניץ שיתמכו בגרינברג, כל תירוץ שבעולם לא יכול להתקבל, כי ההסכם נחתם לפני זמן קצר וכל מה שידוע היום – היה ידוע גם אז, אז בגלל דילים עם גור וכל מיני הבטחות, הם הולכים להכתיר ראש עיר חילוני (בלוך. ח”ב) במקום המועמד שהיה מוסכם לכתחילה?”.

הערה: בלוך היא לא חילונית אלא דתי-לאומי חזק. ועוד, וכי יש לך רוח הקודש? 

עוד תוהה אותו בכיר: “מה גם שרואים שמדובר במהלך אסטרטגי, הרי ב’כיכר השבת’ יצאה היום הדלפה של מספרי הבוחרים וחסידות ויז’ניץ לא באמת משפיעה על המפה הפוליטית בעיר, אלא מה שהיא משפיעה זה הסחף שהיא מייצרת וזו מטרת המכתב הערב של רבני ‘דגל’ לאדמו”רי אגודת ישראל, כאשר הם תוהים למה זה מגיע להם ולמה ככה להפר הסכם”.

הערה: הפרת הסכמים?! ישמעו אזניך מה שפיך מדבר! בא ללמד ונמצא למד.