ביטקוין – כנראה לא בשבילך

ביטקוין בבית שמש: מה שבא בחינם הולך בחינם…

האם הוא יחליף מטבעות של מדינות? כנראה שלא. מטבעות מודפסות בטריוליונים, והביטקוין במיליארדים ספורים, כך שאין כלל תחרות ביניהם במבחן האמון. לא הרבה מוכרים מוכנים לקבל אותו, וזה לא משתנה כבר זמן רב, למרות כל מיני הצעות וניסויים. אימפריות העולם, כידוע, כבר מנסות ליצור BACKDOOR, ואין ערובה שלא הצליחו\יצליחו.

“ראיתם את העליה של הביטקוין ושאלתם את עצמכם איפה הייתי כשהוא עלה שקלים בודדים?” – כך פותחת הודעת פיתוי אחת מני רבות להשקעה בביטקוין, בתחילה “בחינם” ביעירנו בית שמש.
כדאי להזכיר כמה כללי יסוד בהשקעות:
א. אל תשקיע במה שאינך מבין. כמה אנשים מבינים מהיכן ערך הביטקוין נובע בכלל?!
ב. תהיה מוכן נפשית גם להפסיד את הקרן.
ג. אל תהמר בכסף שנתנו לך ההורים, השווער, הסבים ממדינת הים, ודאי וודאי לא לפני אישורם\עצתם.
אישית, הייתי מוסיף:
לעלות ולרדת הביטקוין יכול – למרות שיש לשער שאת העליות הגדולות שלו הוא כבר עשה – אבל בתור השקעה רצינית לטווח ארוך, עם אפשרות גדילה אמתית, לעניות דעתי אין מה לעשות אתו. זו “בועה”.
האם הוא יחליף מטבעות של מדינות? כנראה שלא. מטבעות מודפסות בטריוליונים, והביטקוין במיליארדים ספורים, כך שאין כלל תחרות ביניהם במבחן האמון. לא הרבה מוכרים מוכנים לקבל אותו, וזה לא משתנה כבר זמן רב, למרות כל מיני הצעות וניסויים. אימפריות העולם, כידוע, כבר מנסות ליצור BACKDOOR, ואין ערובה שלא הצליחו\יצליחו.
מן העניין גם להביא הדגשים מעצתו של הדיין הרב צבי ברוורמן, מביתר, אודות השקעות נדל”ן:
“באחרונה משווקים בציבור החרדי, וגם בעירנו ביתר עלית, בפרסומות ראוותניות, הצעות לרכישת חלק במגרשים, המוגדרות כזכות לדירה. וכדי להימנע מתביעות משפטיות, מוצגות קרקעות אלו כ”קרקע בהפשרה”, “קרקע המיועדות לבניה”, “עיר חרדית חדשה”, ועוד כהנה רבות, תוך הבטחה גלויה ומוסווית כי מדובר בעסקה משתלמת שתביא לרוכשיה דירה מוזלת. אך החובה להודיע בזה דעתי העניה כי רובם של הקונים “דירות” ו”מגרשים” אלו מניחים רוב מעותיהם על קרן הצבי.
“לאחר שנתבררו בפני בכמה דיני תורה ולאחר שחזרתי וביררתי כל עניין מכירת שטחים אלו, הרי לענ”ד בחלק גדול מהצעות אלו מדובר בהטעיה גמורה, כי מדובר בשטחים שנרכשו ע”י המשווקים בסכומים זעומים, וכפי שניתן לבדוק באתרי מיסוי מקרקעין, אלא שהשטחים שנרכשו כדונמים שלמים, עברו תהליך מדומה של “חלוקה לדירות” ונמכרים פי חמישה ועשרה מעבר לשווים האמיתי”.
“ותשועה ברב יועץ.”
בס”ד, יהודה סגל