כיצד ‘הצדיקו’ גדולי האדמו”רים הקדמונים את ביטול זמן קריאת שמע

Last updated: December 15, 2021
Authored by: העורך Editor

תחילה, הנה ה”וורט” במילים שלי:

“מאימתי קורין את שמע בשחרית… הקורא מכאן ואילך לא הפסיד כאדם הקורא בתורה.”

אומרים בשם האדמו”ר ר’ ישראל מרוז’ין שע”פ הסה”ק כשקוראים את עשרת הדברות מתעורר זמן מתן תורה, וכשקוראים פרשת בשלח מתעורר מחדש נס קריעת ים סוף.

א”כ גם כאן, הקורא קריאת שמע שלא בזמנה מעורר את הזמן, כאילו עכשיו הוא זמנה.

צילום המקור (בתוספת “דפח”ח”):

הקובץ המלא מתוך אוצר החכמה: עמ’ 2 בקובץ המצו”ב

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

גירסה אחרת להנ”ל:

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

והנה גירסה מורחבת, הפעם בשם הרב ברוך ממעז’יבוז (עמ’ 1-2):

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

וכאן זה מובא בשם בעל הקדושת לוי:

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

וכאן בספר מגדלות מרקחים בשם האדמו”ר מבעלזא (?):

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

וכאן בשם האדמו”ר ר’ אברהם יעקב פרידמן מסדיגורא:

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

וכאן בשם בעל החידושי הרי”ם (וראה הע’ שוליים):

View or Download the PDF / פתח או הורד את הקובץ

(אין מוקדם ומאוחר בשריפת התורה.)

אבל למה לא אמרוה בשם אמרו כדי להביא גאולה לעולם? הלא זו כל מגמת החסידים האחרונים (ד”ע)?!

ומה הפאר הגדול לגלות פנים בתורה שלא כהלכה?!


עדכון: הנה “תירוץ” האדמו”ר מקאצק, בדרך אחרת…