Rabbi Neiger RESPONDS re: ‘Did the Rambam Really Enter the Temple Mount? A Counterclaim’

Hyehudi Editor:

הרב נייגר, אולי תרצה לראות השגות על א’ מטענותיך.

Rabbi Aviad Neiger:

בס”ד

בשמחה רבה

השגה א’ זה גם משהו, אבל האם ישנם מכלול של טענות או רק על הרמב”ם, דהיינו האם ינסו ‘לחפור’ רק סביב הרמב,ם ולהתעלם משאר הדברים

  1. על טיעון א’ – כתבת ‘יכול להיות’ אז זאת השערה, גם האם הי’ אז בקשרים עם הסולטן מדוע לא ציין נכנסתי בצו הסולטן אפילו פעם אחת (היכן הכרת הטוב שלו)… האם בכלל אז הי’ בקשר עם סולטן מצרים
  2. היציאה מעכו לכיוון ירושלים היתה תחת סכנה, הרי כך הוא כתב במפורש ולא שהכניסה לירושלים היתה תחת סכנה, זו הבנת הנקרא די פשוטה (כבר קבלתי ממישהו שוולפסון התייחס לכך עם ההשערה הזאת הלוקה בהבנת הנקרא הנ”ל)
  3. לא הבנתי מה בדיוק הקושיא
  4. על טיעון ג’ – מה שהביא ר’ גרוסמן בשם הרמב”ם… האם זאת לשון ציווי או לשון מצוה?!  ואם כבר עסקינן בהלכה הנ”ל… ‘למקום שמותר להכנס’ הרי אלו שנכנסים לשם היום גם נכנסים ל’מקום החיל’ מקום שאסור לטמאי מתים להכנס לשם, וכך פסק הרמב”ם, אבל משום מה אף אחד לא נוהג הלכה זו,

גם משעשע שבאותה הלכה שציין גרוסמן, הוא גם כותב על מורא מקדש, נא תסביר לי איזה מורא מקדש קיים בהעלת חילונים וחילוניות, או בעירבוביא שמעלים בנים ובנות, או בצילומים משותפים כאלו מדובר בטיול שנתי, וכן הלאה… נא תסביר לי איך בדיוק מתקיים ‘מורא מקדש’ כאשר מעודדים כניסה להר הבית ואח”כ ג”כ מפרסמים מדריכי טיולים ‘סיורי הר הבית’

  1. עשה יום טוב כי זכה להגיע לירושלים
  2. רבי יפת הדיין זיע”א, דהיינו באגרתו הנוספת שבה הוא מציין שנכנסו בלשון רבים, ואילו באגרת מספר חרדים אומר שנכנס בלשון יחיד, התייחסתי לכל הנוסחאות של האגרות שניסו להעמיס עליהם את טענת ‘כניסה להר-הבית’…

שאלות לכותב המאמר

  1. האם ישנם עוד מקומות שהרמב”ם אומר ‘הבית הגדול והקדוש’…. והוא מתייחס דווקא להר הבית ולא לבית המקדש
  2. האם היו עוד צדיקים מתקופת הראשונים שהתייחסו לבית כנסת שהי’ באזור ירושלים (הר הזיתים) וקראו לו ‘הבית הגדול והקדוש’ (תשובה: כן)
  3. הרי ישנם צדיקים נוספים שחיו בסביבות תקופת הרמב”ם, וכולם טענו שהיו הולכים לשער הרחמים או להר הזיתים… מדוע מתעלם מהם, הרי ישנם יותר עדיות מתקופת הרמב”ם (הכיבוש הנוצרי) שלא היו נכנסים להר הבית אלא להר הזיתים או לשער הרחמים… האם הוא יכול ןהתייחס לכל הצדיקים מתקופתו של הרמב”ם ולא רק לנפנף באגרת מספר החרדים שנכתבה בצורה מעורפלת ומנסים להעמיס עליה כאלו הכוונה שנכנס להר הבית אם בכלל כתב שנכנס ל’בית הגדול והקדוש’
  4. ל’בית הגדול והקדש’… וכי נכנס לבית המקדש?

שורה תחתונה אתם עושים עשרות מאמרים לחזק את הטענה שהרמב”ם נכנס להר הבית, אבל זורקים את שאר ההלכות ל’פח’ ומה בכלל הרמב”ם אם הי’ רוצה להנחיל הלכה כזאת לרבים הי’ כבר מציין אותה כ’מצוה’ או לשון ‘ציווי’… ועדיין לא מצאתי דבר כזה ברמב”ם, כי ברור לרמב”ם ‘ירידית הדורות’ ובטח קבוצת נערים מהציונות הדתית ששאר המצות הם ‘זורקים’ כפי שרואים את ההתנהגות של אותם הנכנסים להר הבית כ’מעשה נערות’

בשורות טובות,

הרב אביעד נייגר

ילקוט השבעתי אתכם

I let him have the last word on my end.