Does Calling Up a Jew in Quarantine = ‘Bikur Cholim’? (And Does It Matter?)

Video call to the ill patient

Question:

Can one fulfill the mitzvah of bikur cholim via a video call or phone call or does one have to be in the presence of the patient?

Many thanks

Answer:

While this is an act of chesed to speak with and inquire over the phone or video, the actual mitzvah of Bikur Cholim is only fulfilled as it was originally commanded to us, by a visit in person.

תשובת מורנו הרב

מצות ביקור חולים ע”י שיחת טלפון

רבינו האגרות משה יו”ד ס ס ינ”ג דן אם אפשר לקיים מצוה זו ע”י שיחת טלפון וכתב לדון שהרי מצאנו כמה טעמים במצוה זו א’ שיתפלל על החולה ב’ שישמשנו ג’ שיחזקנו בדברים ולפי הטעם שיתפלל עליו או יחזקו זה שייך גם על ידי שיחת טלפון אך לפי הטעם שישמשנו זה ודאי לא שייך בטלפון אך לענ”ד נראה פשוט שבודאי אין מקיים מצוה זו בטלפון דגם אם שייך לחזק רוחו ע”י שיחת טלפון הרי אמרו שצריך לבקר את החולה ואפשר לקיים מצוה זו רק ע”י ביקור ממש ולא ע”י שיחה מרחוק וצריך לקיים מצוות התורה ותקנות חז”ל כפשטות מעשיהן ולא בכל דבר אזלינן בתר טעמא וכיוצא בזה כתבתי במק”א עין מנחת סל גיטין ק י”א וס ג’ בענין קנין מעמד שלשתן דהנה בגיטין י”ג ע מבואר שאין סברא בקנין זה אלא הוי הלכתא בלא טעמא ובספר שו”ת דבר יהושע חידש שגם בשיחת טלפון משולשת אפשר לקנות בקנין זה אך לדידי פשיטא שאין לשבש ולשנות את עיקר צורת המעשה שתקנו חז”ל משום הענין הפנימי שיש בה ולכן גם אם מסברא אין לחלק ביניהם אי אפשר לקנות ע”י שיחת טלפון דבעינן מעמד שלשתן שהם עומדים ונמצאים במקום אחד ומשו”כ נראה דאף דבכל שישת הטעמים הנ”ל אפשר לפעמים לקיים ע”י שיחת טלפון מ”מ אין בזה מצות ביקור חולים אלא גדר גמילות חסד בעלמא ובודאי ראוי לנהוג כן כשאין בידו לקיים מצות הביקור כפשוטו מצד החסד שבמעשה אך אין בזה עיקר מצות ביקור חולים

From Tevunah.org, here.