תכנייה של הכנס לספרות התורנית של בית הוועד‎‎

הזמנה לכנס הרביעי של בית הוועד

בעשורים האחרונים נטענה רובה ככולה של הספרות התורנית בצורה אלקטרונית, והועלתה למרשתת לשימוש לומדי התורה במגוון צורות ודרך מיזמים שונים. מהבולטים ביניהם: אוצר החכמהאוצרות התורהבינינודיקטהדעת, האגודה לחקר כתבי יד יהודיםהיברו בוקסויקי ישיבהויקיטקסטכתיבפרויקט השו”תמאגריםספריאעל התורהקול הלשוןפורטל הדף היומי ואחרים. צא ולמד מה בין מילים ומשפטים החקוקים על לוחות אבן, רשומים על מגילות קלף, כרוכים בספר, מודפסים על נייר, לבין אלו המוטענים על רכיבים אלקטרונים ומופיעים על מסכים, ומקושרים למקורות, למקבילות ולפרשנויות. אולם עבודה רבה עוד לפנינו, אם בתחום הנגשה סינופטית של עדי הנוסח של כלל ספרות חז”ל, אם בהפיכת כל הטקסטים להיפר טקסטים המקושרים למקורותיהם, מקבילותיהם ופירושיהם, ובעיקר בהנגשה ידידותית של כל האוצרות האלו ללומד, למלמד ולחוקר.

ביום העין הרביעי של ‘בית הוועד לעריכת ספרי רבותינו’ שיתקיים בעזה”י ביום שני כ”ט בתשרי תשפ”ג החל מהשעה 14:30 באודיטוריום של בית חינוך עיוורים בירושלים, יוצגו חלק מהאתרים הנ”ל על ידי יוזמיהם, עורכיהם ומפעיליהם, והם יכירו לנו לעומק את הפונקציות הקיימות, וישתפו אותנו בתוכניותיהם לעתיד.

לומדי התורה, אוהביה, מעייניה וחוקריה, מוזמנים להגיע, להקשיב, לפגוש ולהכיר מקרוב את היזמים, העורכים והמפעילים של האוצרות הדיגיטליים האלו, ולהציע להם ולנו הצעות להעשרת וחיזוק ושיפור הספרות התורנית, להגדיל תורה ולהאדירה.

במושב השני יוצגו מיזמים בתחום ספרות הגאונים עם דיון בדרכי תרגומם וההדרתם, ובמושב השלישי יסמנו שלושה מחברים של יצירות תורניות משמעותיות את השבילים בהם דרכו כדי להגיע ליעדם.

יואל קטן, משה דוד צ’צ’יק, אליהו סולוביציק

תכנייה מפורטת:

Download (PDF, 3.12MB)