תגלית: מאמר ‘השקפה טהורה’ מזמן החשמונאים

מאמר מערכת יתד נאמן “ניצחון החשמונאים” יום שלישי כז כסליו ג’ אלפים תקצ”ח

שנה שעברה נכנסו להיכל כמה אינשי דלא מעלי המתיימרים לקרוא לעצמם אנשי שלומנו, בעקבות הפעולה האלימה של התגרות באומות שאין דעת גדולים נוחה הימנה, מה שגורם לאחינו בית ישראל בכל תפוצותיו ובמיוחד לקהילה היהודית הגדולה והמשגשגת באלכסנדריה שנהנתה עד כה מחופש יחסי לצרות גדולות והצרת צעדיהם, ולאחר כל זאת ההינו אותם אנשים להיכנס להיכל ה’ “מתחם הכרת” כשהם טמאים טומאת מת רח”ל, וטימאו ההיכל הקדוש בדורסנות אין קץ תוך חילול השם חמור.
והוסיפו פשע על פשעם כשהכניסו כלי חדש למערכת “כלי הקודש והמקדש” כעין מנורה של עץ והם קוראים לה תחליף ל”מנורה הטהורה” עפ”ל.
ועכשיו בלא בושה לאחר שלקחו את המלוכה ממלכי בית דוד, שעליו התנבא כבר שמואל הרמתי ” ונאמן ביתך וממלכתך עד עולם לפניך כסאך יהיה נכון עד עולם”, והם מכפישים את שם משפחתם משמרת יהויריב כשהם לוקחים המלוכה בכוח הזרוע ואז חותמים הסכמים עם המלך הסלווקי ומשמשים כנציביו.
והזדעזענו לשמוע שביום ראשון האחרון (יום השנה למעשה הנפשע), החליטו אותם פוחזים שהפעולה הנפשעת שלהם בשנה שעברה הינה לא פחות מאשר “נס משמים”, ברצותם לבסס את מלכותם השקרית כאילו היא רצון שמיים, ובל נחשוב חלילה שמעניין אותם כביכול רצון השם בעולם, אלא שהם יודעים שלא יוכלו להטעות את יראי השם, אם לא שיישאו את שם השם לשווא ויאמרו שמאת השם הייתה זאת, ומוכיחים הם זאת על ידי סיפור מפוברק שמוכיח כמה חסרי הבנה הם, כשהם טוענים שעל אף שטימאו היוונים את כל כדי השמן מצאו הם פך שמן טהור, וכל מי ששכל בקדקודו יכול לראות את הסתירה המגוחכת בדבריהם, שעל אף שהם נכנסים בטומאה להיכל בכל אופן חשוב להם שההדלקה (שאינה עבודה כלל שהרי אינם מדליקים במנורת הקודש) תעשה בשמן טהור.
והם מוסיפים ומספרים ש”השמן הטהור” כביכול שהיה אמור להספיק ליום אחד הספיק לשמונה ימים, תוך שימוש ציני במספר שמונה שהוא מעל הטבע כידוע ליודעי ח”ן, ואין נפשם בוחלת בכל טריק שעולה על דעתם על מנת לזרוע ספק ובלבול בקרב אנ”ש.
והשנה הם תיקנו להם “חג”, מה שלא יעלה על הדעת שנתקן בדורנו אנו כשכבר אין שכינה שורה, ואנו שרויים ב”גלות יוון” גלות החושך שהיא מהגלויות הקשות כידוע לכל בן תורה, ולא סתם חג אלא חג שמונה ימים, שהמוטיבים שלו מגיעים ממקורות בעייתיים ירחם השם, הדלקת נרות סיבוב סביבונים ועוד שאר מנהגים שאוי לנו אם רק נדע מה מקורם.
ולכן בקריאה נרגשת לכל עובדי השם “חזקו ונתחזקה”, שלא לטעות חס ושלום אחרי אותם מתעים ומבלבלים, וייתן ה’ שנשאר חזקים ואיתנים באמונתנו הטהורה, וכמובן שאין לנו שום שיתוף פעולה לא איתם ולא עם שכמותיהם, וכל שכן לא להשתתף בימי אידיהם וחגותיהם חס ושלום.
י. נ.
[איני יודע מי הכותב.]