רבני קדושת ציון בביקור חיזוק מיוחד בישוב אביתר

בס”ד.

השבוע נערך בישוב אביתר ביקור חיזוק מיוחד, על ידי משלחת נציגים של  כמה עשרות אברכים ובחורי ישיבות חרדים, מהארגון החרדי “קדושת ציון”, בראשות כמה מרבני האגודה, ובהשתתפות חבר מועצת העיר ירושלים הרב יוני יוסף, נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל.

במהלך הביקור מסרו הרבנים שיעורים בבית המדרש “עץ יהודה” ע”ש יהודה גואטה הי”ד.

לסיום הביקור נטעו כרם ביישוב, כאשר כל אחד מהרבנים כובד בנטיעת גפן אחת.

הרבנים ציינו את התגשמות נבואת “עוד תטעי כרמים בהרי שומרוןוחתמו בייחול להשלמת הנבואה “כי יש יום קראו נוצרים בהר אפרים קומו ונעלה ציון אל ה’ אלוקינו“.

צפו:

מתוך השיערים.

יו”ר האגודה הרב יהודה אפשטיין פתח בגודל מצוות כיבוש הארץ, בהדגישו שמצוות יישוב ארץ ישראל איננה רק לשבת בארץ אלא גם להוריש ממנה את הגויים ולשלוט בכל מרחביה.

הרב שמואל מלוביצקי שליט”א – מרבני חסידות סלונים, שיתף את הנוכחים על קורותיו בארץ הקודש, כיצד נאחז והתיישב בארץ עוד מהיותו בחור צעיר, וקיים בגופו ‘פה אשב כי אויתיה’ ומעולם לא יצא לחו”ל, אף לחתונות אחיו הקרובים (!), ובירך בחמימות את המתיישבים הנחושים ואיחל להם שעם התבססות מושב זה וגידולו – יקומו ויבססו עוד ועוד התיישבויות, ויפרצו ימה וקדמה צפונה ומזרחה.

הרב  מנחם מנדל טוביאס שליט”א – אב”ד דרכי שמואל בבני ברק, הביא מדברי השל”ה הקדוש בשבח הארץ על חובת לימוד חיבת הארץ ו”חיבוב מולדתינו הקדושה” כדי שלא תישכח מאיתנו חביבות המצוה הקדושה של יישוב הארץ. הוא שיבח בהתרגשות את הנוכחים ופעילי ההתיישבות אשר זוכים לפעול בגופם למען הארץ, באמרו כי הוא מקנא בהם ומתחזק מהם…

הוא הוסיף הביא מדברי האדמו”ר רבי יואל מסאטמר זצוק”ל אשר קרא ‘יהי חלקי עם עושי המצוות ולומדי התורה בארץ הקודש, אשר תורתם ומצוותיהם הינם בדרגה אחרת לגמרי מאשר בחו”ל, ויהי חלקי עמהם’.

הרב יצחק ברנד שליט”א – ראש מכון ומחבר ספרי “בריתי יצחק”  ביאר את ההכרזה ‘חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו’, באמרו שכאשר כובשים ומיישבים עיר בישראל ומשרים בה את השכינה הקדושה השורה בתוך בני ישראל, אז נקרא המקום ‘ערי אלוקינו’. הוא עמד על כך שהתואר לקב”ה נאמר בכל יום בראשית תפילת שמונה עשרה – ‘אלוקי אברהם יצחק ויעקב’ נאמר דווקא כאשר קיימו האבות את מצוות ‘לך לך מארצך אל הארץ אשר אראך’ כפי שרואים מדברי המדרש. הוא גם הוסיף ודיבר בכאב על מצבו הנורא של הר הבית בית חיינו ותפארתינו אשר שועלים על שתים מהלכים בו, ועל חובת האחיזה במקום. ובירך את המתיישבים אשר מוסרים נפשם על ההיאחזות בחבלי ארצינו הקדושה.

חבר מועצת ירושלים הרב יוני יוסף הי“ו דיבר בהתרגשות על היישוב היפה שהוקם בפתע פתאום , והסביר באריכות כיצד ישוב הארץ הוא המציאות המנתצת אל כל אמונות השוא של כל הדתות הנוכריות – הנצרות והאיסלם. ומשום כך הנוצרים – האירופאים והאמריקאים – כל כך מתנגדים בכל כוחם לישוב הארץ למרות שאין להם כל אהבה לפלסטינאים המוסלמים – החולקים על אמונתם, אבל הכל כדאי כדי שלא תיסתר אמונתם הרופפות המתנפצת אל מול עיניהם הכלות. הוא האריך לספר על חיבת הארץ של אביו הרב יעקב ופועלו למען ההתיישבות.