קדושת ציון גליון #42

דרישת ציון על טהרת הקודש ◆ דעת תורה בנושאי ארץ הקודש ת”ו

Download (PDF, 3.12MB)

שלום וברכה לכל החברים היקרים,

אנו שמחים להגיש בפניכם את גליון “קדושת ציון” לחודש ניסן, ובו מאמרים מאלפים על יציאת מצרים – העיקר הגדול שכל תורתנו עומדת עליו – וכל המסתעף ממנה. מלבד זאת ישנם גם מאמרים חשובים בענין דרישת ציון כבכל חודש, כמו גם התיחסויות אקטואליות ומעבר לכך – התבוננות מעמיקה ביסודות הקיום שלנו כאומה על אדמתה מתוך מגמה לתקן את מערכת המשפט ולהעמידה על מכונה על-פי תורתנו הקדושה. המאמר אודות מערכת המשפט במדור “הצעה לסדר” הוא מאמר מכונן וחשוב מאין כמותו, ולכן מומלץ לעבור עליו על-אף אריכותו ועל-אף הרמה הגבוהה שלו, אשר מצריכה ריכוז ועיון מעבר לרגיל.

בחודשים האחרונים בכלל ובחודש האחרון בפרט זכינו לעסוק מלבד בכתיבת העלון והפצתו גם בתחומים חשובים נוספים, אשר תקוותנו שיבשילו לכדי פעילות ענפה ומעשית שתחזק את כל המהלך של דרישת ציון על טהרת הקודש. לא על הכל ניתן לספר כבר כעת, אולם באופן כללי ניתן לומר שהאגודה שלנו נמצאת במגעים מתקדמים עם רשויות שונות למען התישבות חרדית ברחבי ארץ-ישראל וביחוד ביהודה ושומרון. אנו מקווים לפרט בהרחבה על הענין בועידה השנתית המתקרבת ובאה בסוף חודש אייר – הזמן בו אנו תמיד עורכים את ועידתנו על-מנת להודות לבורא עולם על התשועות הגדולות שעשה עמנו בתשכ”ז. מלבד זאת אנו ממשיכים בתנופת השיעורים לבחורי ישיבות, כשעל הפרק נמצאות פעילויות נוספות, ואנו מקווים להתקדם בהן ולהעלות את דבר האגודה בדבר חובת דרישת ציון על טהרת הקודש לראש סדר היום של ציבור יראי ה’.

כאמור, הועידה המתוכננת שלנו תתקיים בעוד כחודש וחצי ואנו מקווים שתהיה זו פריצת דרך משמעותית בפעילות האגודה. רצוננו לשתף את החברים בהכנות לועידה, ועל-כן אשמח לקבל כל הערה והארה, כל רעיון וכל הצעה מכם החברים – הן ממי שזכה להיות בועידה בשנתיים הקודמות והן ממי שטרם זכה.

כמובן, שכל הפעילויות, והועידה המתוכננת ביחוד, כרוכות בהוצאות מרובות, וזאת מלבד עלות הדפסת העלון והפצתו מדי חודש בחודשו, אשר מגיעה לכדי סכומים של כ-10,000 ₪ בחודש. על-כן אבקש בכל לשון של בקשה שמי שיוכל, ירתם לענין באמצעות הוראת קבע, אשר תאפשר לנו תכנון לטווח ארוך, ומי שבכל אופן אינו מסוגל לתת הוראת קבע, שיתרום בעין יפה, ויתרים גם את מכריו המכירים בחשיבות הענין. בהזדמנות זו אודה מעומק הלב לאותם יחידי סגולה אשר נרתמו למערכה ותרמו בעין יפה, ואשר בזכותם אנו זוכים לעשות את מה שאנו עושים כיום, ביחד עם מסירות נפשם של העוסקים במלאכה שלא על-מנת לקבל פרס.

ניתן לתרום באחת מהדרכים הבאות –

העברה בנקאית:

שם בעל החשבון: עמותת קדושת ציון
בנק: 20 (מזרחי טפחות)
סניף: 459
חשבון: 109491

בכרטיס אשראי דרך הקישור הבא:

נדרים פלוס

US charitable -tax deductible (checks):

Make out checks to

Central Fund of Israel

c/o Marcus Brothers Textiles

980 6th Ave

New York   NY  10018

Attn:  Arthur Marcus

Include a note that it is for Kedushas Tzion

Or for Israeli residents:

Jay Marcus

13 Hagoel st

Efrat , 90435

וחפץ ה’ בידינו יצלח.

בברכה,

יהודה אפשטיין

“קדושת ציון”

Reprinted with permission.