קדושת ציון גליון #37

דרישת ציון על טהרת הקודש ◆ דעת תורה בנושאי ארץ הקודש ת”ו

שלום רב לכל החברים!

אנו שמחים להגיש בפניכם את גליון חודש כסלו של “קדושת ציון”, ובו מאמרים חשובים בענייני חנוכה ובעניינים נוספים כדרכה של האגודה להקיף ולהעמיק בכל הנושאים הנוגעים לנו כאומה בארצה.

כמו תמיד, אנחנו משתדלים מצד אחד לחדש ולהרחיב את הידיעות בדברים שטרם נכתבו בעלון, ומאידך לשוב ולשנן את היסודות הרעיוניים שעליהם עומדת ההשקפה התורנית לאור התנ”ך וחז”ל.

החודש הושברנו שבר גדול כשנלקח מאתנו הגאון הצדיק רבי לייב מינצברג זצ”ל, מגדולי התורה אשר מלבד גאונותו בכל מקצועות התורה, לא חדל מלהודות לה’ על נסיו הגדולים שעשה עמנו בימינו אנו. זכינו אנו, כמנין מחברי אגודת “קדושת ציון”, והתבשמנו מאמריו הנעימים לפני כשלוש שנים בימי החנוכה, אז הפליא את כולנו בנחרצות דבריו אודות מהות התקופה בה אנו חיים. בגליון זה יובאו הדברים שאמר לנו אז, ותקוותנו שיכנסו ללבות הציבור הרחב, אשר יבין כי הדברים הנכתבים בעלון זה אכן משקפים את דעתם של רבים מקרב גדולי ישראל, גם כאלו שאינם אומרים אותם בקול רם.

כפי שכבר הודענו בעבר, פעילות האגודה הנוכחית אין בה די על-מנת לספק את דרישות התומכים והחברים הרבים, הן בהדפסה והפצת העלון, הן בקיום מערך שיעורים לבני הישיבות, הן בכל הקשור לקו הטלפוני שהקמנו והן בפעילויות נוספות, שאליהן יש דרישה עצומה מהקהל הצמא לדבר האגודה. על-מנת לעמוד בציפיות הרבות, אנו נאלצים שוב לבקש את עזרת תומכי האגודה הנאמנים בתרומות, ובעיקר בהוראות קבע, המאפשרות תכנון לטווח ארוך. אנו בטוחים, כי מי שבאמת מבין את חשיבות הפצת רעיונות האגודה, יבין גם כי בכך שהוא תורם לפעילות, הוא למעשה תורם לעצמו ולמשפחתו, שבסופו של דבר יזכו לחיות כאן חיים יהודיים מלאים כרצון התורה.

מלבד תרומות כספיות, אנו זקוקים גם לעזרה בהפצת העלון איש איש במקומו. אמנם יש כבר רבים שעוסקים במלאכת קודש זו, אך עדיין למקומות רבים איננו מגיעים, ומתוך הנסיון מוכח, כי במקום בו יש מפיץ מקומי הגר באותו מקום – ההפצה יעילה הרבה יותר. לכן אבקש מכל מי שיכול שירתם גם למלאכת ההפצה. ניתן ליצור קשר בענין זה בפלאפון 052-7137627 או בדוא”ל זה או בדוא”ל hagai3297@gmail.com .

בכוונתנו לערוך כנס פעילים בימי החנוכה באחד מבתי הכנסת בירושלים, ושם בעזר ה’ מלבד דברי תורה ודברים בענייני השעה נדון גם בדרכי הפעילות של האגודה, ונשמח לראות ולשמוע את החברים. פרטים על הכנס יבואו בהמשך החודש.

אנו מאחלים לכולם ימי חנוכה שמחים ומועילים בדבקות בה’ ובתורתו, ושנזכה גם אנו ללכת בדרכי החשמונאים ולכונן את מלכות התורה בארצנו הקדושה!

בברכת התורה,

יהודה אפשטיין.

אגודת “קדושת ציון”.

Download (PDF, 2.94MB)

ניתן לתרום באחת מהדרכים הבאות –

העברה בנקאית:

שם בעל החשבון: עמותת קדושת ציון
בנק: 20 (מזרחי טפחות)
סניף: 459
חשבון: 109491

בכרטיס אשראי דרך הקישור הבא:

נדרים פלוס

US charitable -tax deductible (checks):

Make out checks to

Central Fund of Israel

c/o Marcus Brothers Textiles

980 6th Ave

New York   NY  10018

Attn:  Arthur Marcus

Include a note that it is for

Kidushas Tzion

Or for Israeli residents:

Jay Marcus

13 Hagoel st

Efrat , 90435

Reprinted with permission.