צביעות חוקי הסטטוס קוו

עיר עברית או יהודית ? /הרב אליהו קאופמן

     לצערי הרב הנציגים הדתיים והחרדים במדינה מיצגים אולי –  ובקושי , צבורים דתיים וחרדים אך לא את היהדות, שהרי אחרת אינני מבין על מה ה”יללות” בנוגע להפעלת התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים בת”א , גבעתיים וכו’. הרי עד היום נהוג  היה שהאוטובוסים הצבורים יצאו לדרכם עוד  לפני צאת השבת (ועוד בימי הקיץ). האם ישנה הלכה המתירה  לחלל את השבת רק משעה 16 אחרה”צ ונותנת עדיפות בחילול שבת לאלה מהאוטובוסים הנוסעים ליעדים רחוקים יותר? האם באיזה מקום ב”שולחן ערוך” כתוב שלמוניות יש דין אחר בחילול שבת מאוטובוסים? מדוע לנוכרי כמו אבולעפיה אסור לפתוח את חנות הפיתות שלו בפסח , אך מנגד מותר לחנות של יהודים בטהרן למכור יין ? לא פעם אני שומע אידיאוטים דתיים  בחסד המתנגדים לזכותו של כומר או  קאדי להיכנס לבית סוהר עבור אסיר נוכרי בטענה  כי “זו מדינה יהודית” אבל כאשר במדינה נוכרית רוצים לבטל את ברית המילה או השחיטה היהודית בטענה שזו “מדינה נוצרית” הם נזעקים על “זכויות המיעוטים”.  ורשימת התהיות שלי  עוד ארוכה. התשובה   הזו , שמדובר כאן ב”עיר יהודית” או ב”מדינה יהודית” היא בדיחה. הכל “קאלם פאדי”. ת”א איננה עיר יהודית בדיוק כמו שניו יורק – עם ראש העיר היהודי שלה, בלומברג, איננה עיר יהודית.

     וחוץ מזה , לאלה המדברים על “ציויון יהודי” הרי שכל המסבאות , אתרי התועבה ובתי המרזח הפתוחים בשבת –  בכל עיר חילונית , ובמיוחד בת”א, עבירתם חמורה פי שבעתיים מאיזה אוטובוס של “דן” שבמקום לחלל שבת “רק” מאחה”צ יתחיל לחלל אותה כבר בליל שבת. ובעיקר , בטוח שלשומרי השבת זה לא יגרע ממנוחתם ומקדושת השבת שלהם. אז על מה המלחמה?

    המלחמה מועלית בשם “המשך הסטאטוס קוו” שמזמן כבר איננו קיים. למעשה זהו מושג אפיקורסי שהרי על פי דעת תורה אין מצב כזה –  ואסור שיהיה אי פעם מצב כזה , שיהודים יראים ושלמים יסכימו שחלק אחר מעם ישראל יחטא באזורים ובגבולות מוגדרים בהסכמה מראש לכך. ה”סטאטוס קוו” הזה נוגד לחלוטין את “ישראל ערבים זה בזה” ו”זה לזה”. והנה לכם עוד “קלאם פאדי” נוסף . אז על מה המלחמה האמיתית?

     המלחמה האמיתית איננה על היהדות אלא על המשך קיומן של ה”מפלגות הדתיות” והקשר בינן לבין בוחריהן. כדי להיבחר שוב צריך להצביע על “הישגים” וכאלה ישנם רק אם ה”סטאטוס קוו” נישמר. לעומת זאת אם “דן” ייסע מת”א לגבעתיים (העיר המרדנית הבאה בתור…) בליל שבת ולא בצהרי השבת הרי שה”הישגים” הדתיים יפלו וקולות הבוחרים יתנדפו. במיוחד אמורים הדברים אצל המפלגות  החרדיות –  שם הציבור המצביע להן אינו מונע מ”סיבות לאומיות”, אלא מהרצון ל”חזק את הדת”.

     והנה  אלה –  המפלגות החרדיות, שנכשלו בחיזוק היהדות באמת ומתירות להכניס “גרי חלומות” סלביים לקהל ישראל, הנה דווקא בשלב האוטובוסים בשבת או  בעניין מכירת חמץ מנוכרי  לנוכרי   בפסח , הן עומדות על רגליהן האחוריות. זו צביעות ממדרגה ראשונה. פתאום לאלה שמעלימים עיניים ממכירת בשר טרף בחותמת כשרה ומחטיאים את ישראל האמיתיים, פתאום להם איכפת שנוכרי מאוקראינה או ערבי מיפו לא יחללו את השבת! והרי כבר נאמר בהלכה שאסור לגוי לשמור שבת! אם השבת כל כך יקרה להם , אזי, היו  הללו נלחמים עלייה באזורים החרדים ממש כמו בירושלים ובבית שמש, אבל מה לת”א, גבעתיים וכו’ ול”שמירת שבת” , ועוד רק לשליש ולרביע?!

     ופתאום מי קופץ בראש? הרב ה”גאון” ישראל מאיר לאו. הדמעות תנין שלו הפסיקו להרשים אותי למעלה מעשור וחצי . קודם שידאג הלה שבפתח בית הכנסת שלו לא יגיעו מתפלליו עם רכבים בשבת ורק אח”כ יקשקש על כך שלא יתירו ל”דן” ול”קווים” לחלל שבת מוקדם יותר. עשר שנים שימש האיש –  לאו שמו, כ”רב ראשי לישראל”, וחמש מהן היה אחראי לכשרות הארצית וחמש שנים היה ראב”ד בתי הדין הרבניים. בימיו הותרה הרצועה וכל הטריפות, הנבלות והפיגולים נכנסו לישראל תחת אנשי ה”רבנות” שלו והוא לא עשה דבר לעוצרם! הלה בטח זוכר כי יותר משבע שנים פרסמתי –  שבוע אחר שבוע, תחקירים בעניין והוא מעולם לא תבע את העיתון שבו התפרסמו הכתבות. בשנים שהיה ראב”ד הפכו “גרי החלומות” ל”תעשייה” שלמה  מאותם  בתי הדין שעליהם פיקח  אך מלבד חיוכים אויילים הוא לא עשה דבר למונעם.  במשרדו הוא מעסיק עוזר שבימים אלה נאשם על קבלת שוחד ל”תארים רבניים” עבור אנשי קבע שבינם לבין “יהדות” אין ולא דבר. וחוץ מזה עד היום הרב לאו לא תבע את אותן  נשים – ובראשן טלילה סטן האגדית , שהאשימו אותו בעריות. ומה עם ה”מעטפות” שהכניס לכיסו  אחרי החופות והוא כ”אב”ד ישראל”  עלול היה לפגוש את בעלי השלמונים ב”בית הדין הגדול”? והנה  מתי התעורר ה”צדיק”     הזה ? –  כאשר האוטובוסים של “אגד” יצאו מעט מוקדם יותר לחלל את השבת למען נוכרים או כאלה שאינם שומרי מצוות…

     אז רבותי היקרים, אין כאן שום עניין של דת אלא הצגה מכוערת של “שימור ציויונה היהודי של המדינה” כדי שתמשיך  הענקת לגיטימציה – מחד גיסא, ללאומנות הציונית לפעול בשמה של היהדות, ומאידך גיסא לתת כוח וחיות פוליטיים להמשך קיומן של ה”מפלגות הדתיות” וה”חרדיות”  על שלל “רבניהן” הציונים  והצבועים  תמורת שירותי “עלה התאנה” שהן מעניקות למפלגות הציוניות.

     ומכאן למציאות האמיתית. ת”א נולדה כ”עיר העברית הראשונה” וכזו גם תישאר. המונח “עברי” קיים עוד לפני התהוות עם ישראל  או לפני המושג “העם היהודי”.  “העברים” –  כך כונו אותם נוכרים שחיו בין הפרת למצרים, “ארץ עבר הנהר”. והעיר ת”א  –  זו שלא מזמן זכתה לפרס של עיר התועבה מספר אחת בעולם, באמת “ראויה”  במראיה ובפרסייה לחדש את תרבות כנען והאמורי ששלטו כאן עד בואו של יהושע  בן נון. חוקי עירייה ופרלמנט לא ישנו השקפת עולם של יהודי זה או אחר ולא “יחזירו בתשובה” איש , ומנגד חוקים כאלה  יכפו איסורים אסורים ומיותרים  על נוכרים. היו באמת זמנים שמאיר דיזנגוף (לפני הבחירות הראשונות לעיריית ת”א) הסכים ל”סטאטוס קוו” כדי ששלוש שכונות (“נווה שלום”, “נווה צדק” ו”שבזי”) לא תחזורנה ליפו הערבית אם תחולל “כליל” השבת בת”א. אבל מאז עברו לא מעט מי שופכין בירקון והציונים החילוניים בת”א כבר אינם תלויים בדתיים כמו אז , וכמו כן אותם ציונים חילוניים אינם זקוקים עוד ללגיטימציה “יהודית” כדי לקבל קולוניאלית את הארץ מידי הבריטים, ולבסוף יפו הערבית כמעט ולא קיימת ואפילו את  בתי העלמין שלה מנסים למחוק. אז אפשר להתניע ולנסוע מהר יותר בשבת.

     ולכן, כמי שבאמת מאמין באמיתות התורה ובמלחמה על כל לב יהודי שישמור תורה ומצוות הרי שאין זו עבורי מדינה יהודית ות”א בטוח שאיננה עיר  יהודית , שהרי אין כוהנים בעבודתם ולויים במעמדם וגלו האורים והתומים,  אז באמת –  כמו שכתבתי כבר , אין שום הבדל בין ניו יורק לת”א  וכדאי לחדד את העניין כדי שלא יטעו טועים וכסילים, ולכן אין גם צורך למנוע מנוכרים וחילוניים לנסוע חופשי ברחובותיהם. אך במקום זאת יפה יעשו “יהדות התורה” וש”ס אם יפסיקו לכפות הבלים על נוכרים ומנגד  יוציאו מן ההסכלה הציונית את צאן מרעיתם שבגרו , יאבקו נגד “גיורי החלומות” ולא ישתפו פעולה עם כשרויות מזויפות מבית היוצר שלהם.

     אילו יכולתי היום לנהל מו”מ על חולדאי ושכמותו הייתי מחתימם על כך שת”א תמשיך להיקרא “עברית” ולא יהודית ומנגד –  בתמורה לכל התרות ה”סטאטוס קוו” המצחיקים, הייתי מבקש מהם  את שמירת השבת והדת עפ”י “יבנה וחכמיה” בכל השכונות, הערים והישובים הדתיים והחרדים ומחכה למשיח צדקנו בנחת ללא קשר למדינת מכבי ת”א ודנה אינטרנשיונל , ושמצידי הכל יישאר פתוח  ועל גלגלים . שהרי בלאוו הכי מיהדות של כפייה ורמייה לא תבוא הגאולה.

מאתר יורה דעה, כאן.