מעשה במשטרת ישראל (פרטים שונו), המגלה טפח על טיבה

שודדים בני 17 או נערים מסכנים בסיכון?

תחילה יצאה הודעה לקונית מאת דוברות משטרה, לפיה שני אנשים תקפו נהג בבית שמש, דחפו והכו אותו, גנבו ממנו כסף מזומן, ונמלטו. “המשטרה פתחה בחקירה”. האם מדובר בעוד מקרה פשיעה חמורה של שור מועד בציבור הכללי הלא-מחונך, שניתן לעבור עליו לסדר היום? לא. שמענו ממקור מקורב לפרשייה שהעניין מורכב, חשוב ומקומם בהרבה.

הנה סדר המאורעות הכרונולוגי למיטב ידיעתנו:

  1. בשעה 14:45 קבוצת בחורים יצאה ממרכז עבור נוער בסיכון לעבודת קייטרינג בירושלים (עבודה מקובלת לבני נוער), מתוכה שני נערים, בגילאי 17 ו15 וחצי.
  2. השניים נפרדו מחבריהם ועלו על קו 12 כדי לקפוץ תחילה לבית ברמה א’.
  3. הנערים החליפו מילים קשות עם הנהג בקו 12 שהיה ערבי. הנהג, שלא הסתפק במילים, דחף את אחד הנערים והחל לתקוף אותו. הנער השני יצא להגנתו של ראשון, ויחד עזבו את המקום.
  4. לאחר מעשה, הם עלו על קו 417 לכיוון ירושלים.
  5. בינתיים, הנהג התקשר למשטרה, וטען שהנערים תקפו אותו ושחסר לו כסף בקופה. תושב שנוכח באוטובוס באתה שעה טען שראה את אחד הנערים פושט יד לקופה.
  6. המשטרה עצרה את קו 417 ועצרה את הנערים בסביבות השעה 16:30.
  7. בידי אחד הנערים מצאו השוטרים 130 ₪, אצל השני ולא כלום.
  8. הנערים נעצרו, ישבו במעצר, ושוחררו.

עובדה שהייתה תגרה על סף האי-חוקיות. אבל מי התחיל? ומי אשם? נו, מפני שזה ערבי מול יהודים, המדינה תעמוד בצד הערבי באופן אוטומטי. כשמדובר בחשש “גזענות” בלה בלה, לשום יהודי אין “חזקת חפות” במערכת המונופול המשפטי של השמאל – להיפך ממשפט התורה שהאמינה ליהודי, ולא לגוי.

וכן, הנהג עצמו התלונן שחסר לו כסף. אך הנה תיאוריה מטורפת: אולי הנהג לקח את הכסף לעצמו? לא ראוי לבדיקה…? אך לא. כבר בהודעת המשטרה רואים את פסק הדין האוטומטי כנגד הנערים. מה, כל נהג ערבי שווה “עובד מדינה” שאסור להרהר אחריו בקול?!

כמה כסף מצאו? 130 ₪. דמי כיס, במילים אחרות. וסתם מסקרנות: ניסיתם פעם להוציא 130 ₪ מהמכונה המכאנית הזאת? כמה זמן זה לוקח? ועוד לאדם לא מנוסה, תוך כדי תגרה. ומי שרק כעת “שדד” מישהו, האם הגיוני שימשיך מיד בנסיעה לעבודה?!

האם החקירה שוחרת צדק, וניטרלית? הנה כמה עובדות:

  1. בשונה ממקרים דומים בנוער ללא רקורד פלילי, לא נתנו למבוגר להיות נוכח בחקירה.
  2. שוטרת אחת בבית המשפט התבטאה: “אנחנו נשים סוף לנוער בבית שמש”. (שימו לב מי כאן האויב של “שומרי הסדר” מטעם עצמם…) השפה הייתה על “שוד אלים”. אם זה נקרא “שוד אלים” בשפת המשטרה, מה תהיה השלב הבא? “שוד מזויין” כי היו אבנים ליד?
  3. בבית המשפט התברר שהיו תלונות רבות במשטרה מצד סופרבוס שחסר כסף בסוף היום. וכעת, משטרת בית שמש, זו שלא טורחת בכלל להאט בקצב הפריצות לבתים כל שבת ומועד, אינם מסתפקים בסיפור הזה. מנסים לסגור כשמונה תיקים על חשבונם של נערים חסרי ישע, יש?
  4. שמע, לא יודע איך זה עובד בחברה זכיינית ומונופוליסטית, המסובסדת בידי המדינה, אבל במכולת פרטית, למשל, מעבר לסכום מסוים, מנכים הפרשים מתלוש משכורת העובד עצמו. כנראה שכאן זה נחשב כ”אונס”, והנהג לא משלם גרוש…
  5. עד ששכרה אמא אחת עו”ד יקר בדמים, לא אבו לשחרר אפילו למעצר בית, הכל בשעה שמדובר בעבירה ראשונה, לכאורה.

בקיצור, נקמנות ו”נעילת מטרה”.

מתוך ניסיון אישי במקרים דומים, יש לשער שמשטרת בית שמש חסרי “אקשן”. למרות כל הכותרות, אולי מלבד ה”קנאים”, המקום די מנומנם.

למה מחמירים כל כך עם הנערים? כדי להפחיד (“למען ישמעו וייראו”)? א”כ, זו טיפשות לשמה! השכבה החברתית המורגלת לעבירות רכוש קטנוניות ומסוכנות מכילה דווקא נוף אנושי בסגנון שאינו צורך חדשות. ספק כמה מתוכם יודעים קרוא וכתוב (מעבר לתוויות, טוויטר, וכרטיסי הגרלה). לא הבנתי: החבר’ה המושחתים העלומים הללו, שמסכנים את חירותם עבור פרוטות, אמורים לשמוע על המעצר, ופתאום לשקשק מפחד?!

לאאא. שמא מישהו במשטרה חושק צל”ש\בונוס\קידום עבור סגירת תיקים? (זה שיש הישנות מקרים כאלו לאחרונה (ואין סיבה שיפסיקו) לא מעניין שם איש.) הכל על בסיס דברי עד אחד! וכאן אפילו לא תבעו את העד הזה.

כתב בשולחן ערוך חושן משפט סימן כ”ח סעיף ג’:

אם גוי תובע לישראל, ויש ישראל יודע עדות לגוי נגד ישראל, ואין עד אלא הוא, והגוי תובעו שיעיד לו, במקום שדיני הגוים לחייב ממון ע”פ עד אחד, אסור להעיד לו, ואם העיד, משמתין אותו (היינו, נידוי).

האם גם כעת ניתן בחקותיהם עוד למשוך את העדות?

בס”ד, יהודה סגל

YSMehadrinews@Gmail.com