מישהו עוד מקשיב ל’מומחים’ בתשקורת? לא יאומן כי יסופר

איש התקשורת שלומי אלדר סיפר על התקוממות צפויה של תושבי רצועת עזה נגד ארגון הטרור חמאס והעיתונאי אבישי עברי תקף את הטענה כי יש ערבים מתונים שרוצים לעשות שלום עם ישראל, וטען כי מדובר בסחורה פיקטיבית ומשומשת

איש התקשורת שלומי אלדר, המזוהה עם עמדות הנטועות עמוק בשמאל הישראלי, כתב בחשבון שלו ברשת X: “שידרתי עכשיו בערוץ 13 שעתה ביום השני של הפסקת אש, מגלים תושבי הרצועה את ההרס ותוצאות המלחמה. לראשונה אני שומע קולות של רצון להתקומם נגד חמאס”.

“אני מסקר את רצועת עזה כמעט 30 שנים, ועוקב אחרי חמאס כמעט מאז שנוסדה התנועה ע”י השייח’ אחמד יאסין כתנועת רווחה. פעם ראשונה שאני שומע קולות רבים של אנשים שמתארגנים כדי להתקומם ולהעיף את חמאס שהביא עליהם אסון. נמות נמות כי אין פה יותר חיים הם אומרים או שנמות מהישראלים או שנמות מחמאס אבל אי אפשר להמשיך כך”.

שלומי אלדר הוסיף ודיווח כי “בנוסף הם מדברים על כך שמאסו בכול ההנהגה הפלסטנית גם חמאס שהביאו עליהם אסון וגם הפת”ח שהיה שלטון מושחת. השאיפה להקים חזית הצלה לאומית שתהייה מורכבת מאנשי עזה מוכרים, לא פוליטים, שירצו לעבוד ולהציל את התושבים ולשקם את עזה. לא את המנהרות. לא בטוח שיצליחו אבל זהו תהליך שצריך לשים לו לב. עזה מתקוממת עקב תוצאות ההרס של המלחמה וזו החדשה הכי חשובה נכון לרגע זה”.

העיתונאי אבישי עיברי, המזוהה עם עמדות הימין הישראלי הגיב בחריפות ברשת X: “שימו לב כי זה חשוב מאוד מאוד. אותם אמרים שתיווכו לכם את חמאס 30 שנה ושגו לחלוטין בכל מילה שאמרו, למעשה לא התחילו בכלל להבין איפה הם חיים ומה הם מסקרים. אותם אנשים שאחרי ה-7.10 עשו כמה ימים פרצוף מופתע ומלמלו מילות חרטה – עבר להם. הם שוב על הסוס ושוב מפרשנים בבטחון מוחלט”.

“מבחינתם הם עדין סמכות רלונטית לתווך לנו ולהסביר לנו את המרחב והארגונים שהם כשלו כשל מר, עמוק וגורף בהבנתו. עכשיו שימו לב לתוכן הדברים שלהם, ואני מדבר בלשון רבים בכוונה כי אלה הרבה פיות שאומרים ואמרו תמיד אותם דברים (כי ככה עובדת קונספציה). הם ימשיכו להתראיין, וערוצי התקשורת שאתם צורכים ימשיכו לראיין אותם בפרצוף רציני שזה פארסה אבל הדבר החשוב לשים לה אליו זה שתוכן הדברים לא ישתנה”.

אבישי עיברי כותב: “שימו לב מה שלומי מוכר לכם כאן: אותה סחורה משומשת ופיקטיבית שתהליך אוסלו מתבסס עליו כבר 30 שנה, “הערבים המתונים”. לפי האגדה הזאת קיימים אי שם ימבה ערבים מתונים ושוחרי שלום שרק מחכים לצ’אנס הכי קטן כדי להקים פה דמוקרטיה פלשתינית מתקדמת ושוחרת שלום ורק “הקיצונים” (שזה “הערבים הרעים”) כל הזמן מפריעים להם”.

“בשם המיתוס הכוזב המוזר הזה אנחנו מקיזים דם כבר 3 עשורים. אלפי אנשים הקרבנו למולך הזה, 1200 מהם רק לפני חודש וחצי, אבל בשביל האנשים שמאמינים בדת אוסלו, אין דרך אחרת. מהר מאוד התפכחו מהבלבול שנסך בהם הטבח ההמוני בשמחת תורה והנה הם שוב מטיפים לנו מאותן במות, תחת כל עץ רענן, את אותה תורה משיחית והזויה: הנה הנה מגיעים הערבים הטובים והמתונים שיביאו את השלום והשקט לישראל. אנחנו צריכים רק להאמין. ולוותר על עוד חבל ארץ, ולחמש ולתמוך בעוד ארגון טרור (סליחה, “רווחה” כמובן) שישמור עלינו מפיגועים”.

“זה קריטי שתשימו לב. קריטי. אלה אותם אנשים בדיוק באותם אולפנים שחוזרים על אותם מסרים. אל תתנו להם! זפזפו הלאה. זה בנפשנו. הם ימכרו לנו שוב ערבים מתונים, ושוב תהליך, ושוב שיחות, ושוב נעלים עין מ”הפרות סדר” ו”טפטופים” כי צריך הרי “הקלות” ו”מחוות” כדי “להתניע את התהליך”. ואיך זה נגמר בסוף כולם יודעים. רק ברצח וטבח. בהתחלה של משפחה אחת פה ושם במקומות לא חשובים כמו התנחלויות או ירושלים, ובסוף בפוגרום המוני בתוך ישראל האמיתית. בבקשה היזהרו והישמרו והזהירו אחרים”.

מאתר JDN, כאן.