כבש בן שנתו לעלה ובן יונה או תר לחטאת

משך חכמה ויקרא י”ב ו’:

ובן יונה או תור לחטאת, יולדת עשירה מביאה חטאת עוף לפי שקרבנה כדר”ש (נדה לא:) שבשעה שיולדת ומצטערת נשבעת שלא תזקק לבעלה, [ובמדרש (בראשית רבה כ-יז) היא רפרפה כו’], לכן מביאה יונה לחטאת שאינה מנחת בן זוגה ואינה נזקקת אלא לבן זוגה. (ע’ ערובין ק סע”ב)

והעולה הוא, כפי הנראה, אחרי שהיתה אסורה לבוא אל הקדש כל ימי טהרתה וכעת באה אל הקדש ובתודה לשמו יתברך על אשר שבה לאיתנה לא יראה פניו ריקם והוא כעין קרבן ראיה. ומצאתי רמז ע”ז באזהרות ר”ש בן גבירול אות ס”ה וטהרת הטומאה בקרבן הנראה וקרבן חטאה, וקרא להעולה קרבן הנראה וכמוש”כ ודו”ק.