התפילות בכותל הקטן ורדיפת השלטונות

התפילות בכותל הקטן נעשו כבר לדבר שבשגרה, אולם עדיין המשטרה מסרבת לאפשר להכניס למקום ספר תורה או כל ציוד זמני אחר כגון כסאות ושולחנות מפלסטיק. בתענית אסתר נאלצו המתפללים לקיים את התפילה ברחוב מול הר הבית

הכותל הקטן. המקום הקרוב ביותר למקום הקדוש ביותר ‘קודש הקדשים’ הוא מקום תפילה ידוע ומוכר כבר רבות בשנים. בתקופה האחרונה ישנה קבוצה של יהודים תושבי העיר העתיקה שביקשו לקבוע מקום לתפילותיהם במקום המקודש.

ואכן יהודים רבים מוצאים במקום מקום מתאים לפרוש בו את כפיהם לשמים ולהשתטח בתפילה על אבני הכותל הקדושות. המקום נמצא בתוך הרובע המוסלמי סמוך לשער הברזל של הר הבית. נציין כי הכותל הקטן מחולק לשני מפלסים, כאשר אחד מהם ממוקם בלב מנהרות הכותל, ואילו האחר נמצא מעל בסוף רחוב במעין חצר קטנה ברובע המוסלמי.

אולם דומה כי מי שאמונה על שמירת החוק והסדר במקום משטרת ישראל שמה מקלות בגלגלים למתפללים. ובכל פעם שהם מנסים להביא למקום כיסאות כתר עבור המתפללים או ספר תורה השוטרים המוצבים במקום דרך קבע מונעים את הכנסת הציוד וספר התורה למקום.

בתיעוד שהגיע לידינו מיום צום תענית אסתר האחרון, נראים שוטרים מעכבים מתפללים הנושאים בידיהם ספר תורה, ומונעים מהם לעבור לחצר בו ממוקם ה’כותל הקטן’.

המתפללים שהבינו כי לא יוכלו להיכנס לכותל הקטן קיימו את המניין והתפילות מול שער הר הבית כאשר הם חוסמים את המעבר להר. לזה המשטרה כנראה לא התנגדה.

המשך לקרוא…

מאתר JDN, כאן.