השאלות של אדיר זיק לגבי רצח רבין

שמפניה, יין נסך

“לא תרצח”. מי שלקח נשק ורצח את ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ראוי לעונש שהוטל עליו. עברו שנתיים מאז הרצח ועדיין מטרידות אותי שאלות רבות בקשר למה שקרה. לפני… בשעת… ואחרי רצח רבין.

מסע ההשמצות

1. מי היו מומחי התקשורת אשר יעצו לממשלת העבודה לעשות דה-לגיטימציה של הציבור הדתי הלאומי בארץ?
2. מי היו מומחי התקשורת אשר יעצו לראש הממשלה לעשות דה-הומניזציה ודמוניזציה של המתישבים (”המתנחלים”) ביהודה שומרון וחבל עזה ובמיוחד בחברון ובקרית ארבע כדי שאפשר יהיה לעקור אותם ביתר קלות?
3. מי היו המובילים בלשכת ראש הממשלה של מסע ציבורי ותקשורתי שיטתי ומכוון שנועד להשניא את ציבור המתנחלים על דעת הציבור בארץ?
4. האם מישהו בציבוריות הישראלית או בעתונות הישראלית (מלבד העתונות הדתית והחרדית) דרש מראש הממשלה להתנצל על התבטאויותיו החריפות נגד הציבור הימני והדתי בארץ (פרופלורים, עלוקות, הם חומייניסטים, לא מזיזים לי, אני מצפצף עליהם, משתפי פעולה עם החמאס, אני ראש ממשלה של 98 אחוז)?
5. האם אכן היה סגן שר הבטחון מוטה גור ז”ל היחיד אשר השתתף בכאבם של תושבי יש”ע שהיו חבריו וחייליו במלחמות ישראל על סכנת הפינוי שלהם ולא הסכים להשמיצם למרות שתמך בהסכמי אוסלו?

אבישי רביב

6. האם נשתל אבישי רביב בקרית ארבע ע”י השב”כ כדי לדווח אל פעולות חוגי הימין או כדי להיות פרובוקטור (”מדיח, מגרה, משסה. סוכן חרש המצטרף לחברה מסוימת כדי לעורר את חבריה לפעולה על מנת להפילם בפח”. מילון אבן שושן)?
7. האם דיווח אבישי רביב למפעיליו בשב”כ על כל פעולותיו וקיבל אישורים לביצוען מכרמי גילון ומאלי ברק?
8. האם כל פגיעותיו המתמשכות בערבים חפים מפשע בחברון והקמת אי”ל (ארגון יהודים לוחם) היו יוזמות של מפעיליו בשב”כ?
9. מי הורה למשטרת ישראל לסגור חמישה-עשר תיקים פליליים שנפתחו לאבישי אביב ע”י משטרת ישראל על פגיעות בערבים וביהודים?
10. האם אמנם מפעיליו בשב”כ הורו לאבישי רביב לנהל מסע פוליטי חתרני משולח רסן כנגד ראשי הציבור בקריית-ארבע? האם הם הורו לו לפגוע ברכושם ולאיים על חייהם של צבי קצובר, אהרון דומב ואחרים?
11. האם מפעיליו של אבישי רביב אישרו את כל ההצגות שערך לתקשורת הישראלית, בהן התחזה לתושב קריית-ארבע והתבטא ש”הוא לא יהסס לירות בחבריו ובאחיו” ו”מי שישתף פעולה עם ממשלה שתחזיר שטחים הוא קאפו ודינו מוות”?
12. האם השב”כ הוא שמימן את שכירתן ואחזקתן של כל חמש הדירות של אבישי רביב (קרית-ארבע, מעלה אדומים, שתי דירות בירושלים, ואחת ברמת-גן) ושל המכונית שלו והוצאותיו השונות?
13. האם מפעיליו של אבישי רביב (כרמי גילון וא.ב.) אישרו לו לקרוא בציבור לאלוף אילן בירן ”בוגד”?
14. מי היה זה שהורה לאבישי רביב ב 1994 לארגן ”קייטנה” לילדים בקריית-ארבע, להפעיל שם נשק (בפומבי), להעלות אותם לקבר ברוך גולדשטיין ולדאוג שכל זה יצולם ע”י כתב הערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית?
15. האם גם פעילותיו של אבישי רביב בקרב הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת בר-אילן היו באישור מפעיליו בשב”כ?
16. מי היה זה שהורה לאבישי רביב (כראש אירגון אי”ל) להיפגש עם אנשי החמאס בעזה ואיפשר לערפאת להאשים את ה”ימין בישראל” בקשרים עם החמאס ובפגיעה בתהליך השלום”?
17. האם שיתוף הפעולה בין אבישי רביב ובין כתב הטלוויזיה הישראלית איתן אורן, בפרט, נוצר ביוזמת השב”כ?
18. האם הנושאים לסדרת הכתבות נגד המתנחלים בחברון וביו”ש שהופקה ע”י איתן אורן בעזרת אבישי רביב נקבעו ע”י השב”כ? צבי קצובר, ראש מועצת קרית-ארבע, הגיש תלונות במשטרה בענין זה.
19. האם היה זה אבישי רביב שדאג להדפסה ולהפצה של הפלקט בו נראה רבין במדי ס.ס.? האם היה אבישי רביב האיש שמסר את הפלקט לידיו של כתב הטלוויזיה ניצן חן? האם פעולה זו אושרה ע”י מפעיליו בשב”כ?
20. האם נכון שכל הטקסים הליליים של אבישי רביב ו”ארגון אי”ל” בבתי הקברות בנחלת יצחק ובהר הרצל בירושלים היו מבויימים ומתואמים מראש בין אבישי רביב לבין איתן אורן כתב הטלוויזיה הישראלית?
21. האם נכון שאבישי רביב שילם כסף למספר בחורי ישיבה מירושלים כדי שיבואו ”להשתתף בהצגה” שעורכים לטלוויזיה בטקסים אלה?
22. מדוע לא נחקרו צוותי הטלוויזיה שצילמו את הטקסים הנ”ל למרות שהוגשו תלונות למשטרה ולפרקליטות בעתון זה ע”י ארגון ”זכות הציבור לדעת”?

החודשים שלפני הרצח

23. מי בשב”כ הורה לאבישי רביב ליטול על עצמו (אי”ל) את ביצוע הרצח בחלחול (רצח שבוצע ע”י שודדים ערבים בספטמבר 95) כדי להכפיש את תושבי קריית-ארבע היהודים?
24. האם ראשי השב”כ הודיעו ליצחק רבין, ליוסי שריד, לשחל, לבן-אליעזר וליתר חברי הממשלה, כי הרצח בוצע בידי ערבים ולא ע”י אירגון אי”ל?
25. אם אכן דיווח השב”כ כך (ג’יבריל רג’וב התראיין באותו ערב לטלוויזיה הגרמנית וטען בבירור שהרצח בוצע ע”י ערבים וכי יש מידע מלא על זהות הרוצחים) מדוע השתלחו ראש הממשלה וחלק משריה ב”מתנחלים” והאשימו אותם ברצח בלתי אנושי זה?
26. מי עודד את שרי הממשלה ואת היועץ המשפטי מיכאל בן-יאיר לקרוא לפעולה תקיפה במקרה ה”ימין הקיצוני”? מדוע טען מוסטפה נאטשה, ראש עירית חברון, כי רק לאחר שממשלת ישראל האשימה את המתנחלים ברצח הצטרף גם הוא למגנים.
27. מדוע לא התנצלו ראש הממשלה ושריה על התקפותיהם החריפות כנגד הימין ברגע שנודע שהרצח בחלחול בוצע בידי ערבים?
28. מי יזם את מסע ההדלפות לתקשורת בחודשים יוני-יולי 95′ ובו טענו שרים בממשלת ישראל כי בחוגי הימין מתכננים לרצוח את ראש הממשלה, יצחק רבין?
29. האם מפעיליו של רביב הם שהורו לו להסית לרצח ראש הממשלה בכל מקום שהיה ובכל מסגרת בה הופיע?
30. מי סיפק לאבישי רביב את האקדח ואת החולצה שעליה הכתובת ”אין מנוחה לבוגדים” עם תמונה של רבין ? מי צילם והפיץ את התמונה הזאת שבה לובש אבישי רביב את החולצה ומחזיק בידו אקדח (שיש הטוענים כי זהו האקדח בו נרצח רבין)?
31. שרה אליאש, מנהלת האולפנא בקדומים ותלמידותיה שמעו את אבישי רביב מסית את יגאל עמיר לרצוח את יצחק רבין האם מפעיליו בשב”כ ידעו על כך?
32. האם הורו מפעיליו של אבישי רביב לקרוא, בכנס של צעירים ליוסי שריד ולשולמית אלוני ”מפלצות” ולקרוא ”לפוצץ את כל הממשלה”, ”להרוג את כל הערבים” ו”לירות ברגלים של חיילים שיפנו ישובים”?
33. מדוע לא התייחס השב”כ להודעתו של קצין המילואים שלומי הלוי אשר הזהיר מפני תוכניותיו של יגאל עמיר לרצוח את רבין?
34. כיצד קרה שבסוף אוגוסט 95′ נפגש כרמי גילון ראש השב”כ עם קבוצת עיתונאים ותיאר בפניהם פרופיל של המתנקש הפוטנציאלי בראש הממשלה פרופיל שהיה תאור מדוייק של יגאל עמיר, ”מעין נבואה”. האם ידע אז כרמי גילון כי יגאל עמיר עלול להתנקש בחיי ראש הממשלה?

יום הרצח – (מבחר שאלות מתוך הרבה)

35. איך קרה שיגאל עמיר הסתובב ליד המדרגות במשך שעה, דיבר עם אנשים שונים ולא נעצר ע”י אף אחד?
36. מדוע צילם רוני קמפלר, שקיבל מצלמת וידאו חדשה במתנה, את החלק החשוך והאחורי של העצרת ”כדי לבדוק את המצלמה” ולא את במת המופעים המוארת? מיהו ”החבר” שנתן לו את המצלמה?
37. מדוע התמקד מדי פעם בדמות חשוכה וחסרת חשיבות שישבה שם (יגאל עמיר)?
38. מדוע לא פירסם מיד את העובדה שיש בידו את הצילום של הרצח והמתין מספר שבועות עד הפירסום? האם הסרט עבר בדיקה של השב”כ? האם גם רוני קמפלר הוא סוכן שב”כ? האם הוא עבד בעבר בשב”כ?
39. מיהו יואב קוריאל, איש מערכת הבטחון שנקבר בבית הקברות ירקון באישון לילה בנוכחות ראשי מערכת הביטחון? האם הוא היה אחד משומרי הראש של יצחק רבין וכיצד נהרג?
40. האם נכון כי אבישי רביב התארח בבית משפחת עמיר בהרצליה שבוע לפני הרצח?
41. האם נכון כי מיד עם הישמע היריות דאג אבישי רביב להודיע לכל כתבי העיתונות: ”הפעם פיספסנו אך נמשיך לנסות להתנקש ברבין”? האם הודעה זו היתה על דעת מפעיליו, ראשי השב”כ? מהיכן ידע ש”פיספסנו”?
42. כיצד קרה שאבישי רביב ידע למסור לעיתונות את שמו של יגאל עמיר כרוצחו של ראש הממשלה, מספר דקות לאחר שנודע על ההתנקשות בחיי רבין?
43. מדוע היתה השמירה על ראש הממשלה כה דלילה בעצרת בה השתתפו גם עשרות אלפי ערבים (ישראלים) וזאת יחד עם הצהרת הג’יהאד האיסלאמי כי הרגו את ראשי מדינת ישראל?
44.האם אמנם היה זוג סטודנטים שהעידו במשטרה על כך שנקלעו לזירת הרצח וראו על הארץ מחסניות עם מדבקות בצבעים שונים?
45. מדוע לא שלף אף שומר-ראש אקדח לאחר היריות? מדוע לא ירו ביגאל עמיר שהמשיך לעמוד שם עם אקדח שלוף?
46. מי צעק ”סרק סרק”?? מהי המשמעות של קריאה זו??
47. מי היה זה שאמר ללאה רבין, על פי עדותה, כי לרבין לא קרה כלום, ואז הורה לפנות אותה אל מטה השב”כ בתל-אביב?
48. כיצד קרה שמכונית ראש הממשלה, בהיותו פצוע, התעכבה כשתים עשרה דקות עד שהגיעה למרכז הרפואי איכילוב בעוד שזמן הנסיעה לשם מככר מלכי ישראל הוא כדקה אחת בלבד?
49. האם נכון שראש השב”כ ששהה בזמן הרצח בחו”ל אמר ”זהו יהודי” ברגע שהודיעו לו טלפונית שרבין נורה ע”י אקדוחן מטווח קצר?
50. האם יש אמת בשמועות כי קיים דו”ח רפואי ובו הוכחות כי רבין נורה גם מלפנים ולא רק מאחור? האם המסמך, שהשיג נתן גפן, החתום בידי ד”ר גוטמן (שחתם גם על תעודת פטירה של רבין) הוא מזוייף? (כתבה מפורטת על הסתירות בדו”חות הרפואיים במוסף).
51. האם נכון כי אחד מעדי התביעה במשפט יגאל עמיר, רפ”ק ברוך גלדשטיין מהמעבדה לזיהוי פלילי, העיד כי ”חור הירי השני… היו לו מאפיינים קלאסיים של ירי-מגע”? (כתבה מפורטת בנושא במוסף).
52. האם נכון כי בחקירת הרצח, עפ”י פקודתו. של תנ”צ יורם רודמן ראש יאח”פ של משטרת ישראל, ניתנה הוראה כי בחקירת הרצח ”פעילות המודיעין והחקירה בשיתוף עם השב”כ ובאחריותם”?

שאלות של הזמן האחרון

53. אם אכן אבישי רביב הוא סוכן שב”כ הרי לפנינו הפרובוקטור הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל ומפעיליו חייבים לתת את הדין על כל פעולותיו כולל חלקו ברצח רבין. ואם איננו סוכן שב”כ מדוע אין מעמידים אותו לדין?
54. האם נכון כי הוא ממשיך לקבל משכורת ממשרד הביטחון כקצין שב”כ בסכום של למעלה מתשעת אלפים ש”ח בחודש?
55. הוריו של יגאל עמיר, כדי להקל בעונשו של בנם, חגי עמיר, שנדון לשתיים עשרה שנות מאסר על סיוע ליגאל, הגישו בג”ץ בטענתם שגם את אבישי רביב חייבים להעמיד לדין…

אדיר זיק

(מתוך עותק שמור של עיתון הצופה.)