הרב משה טנדלר זצ”ל – מראשוני הרבנים שעלו להר הבית

אבלים על לכתו של הרב משה דוד טנדלר זצ”ל מגדולי רבני אמריקה

הרב טנדלר נפטר בגיל 95 במהלך שמיני עצרת • הרבה לעלות להר הבית • קיבל את ברכתו של חמיו – הרב משה פינשטיין • יהי זכרו ברוך

בן למואל יום רביעי, כ”ג תשרי ה’תשפ”ב

שוחרי המקדש אבלים עם פטירתו של הגאון הרב דוד משה טנדלר זצ”ל, מבכירי רבני אמריקה וחתנו של הרב פיינשטיין זצ”ל, הלך אתמול – שמיני עצרת לעולמו בגיל 95.

הרב טנדלר היה מראשוני הרבנים שעלו להר הבית.

בכל ביקור של הרב טנדלר בארץ ישראל, הוא הקפיד לעלות להר הבית, מיד בימים הראשונים להגעתו ארצה. בדרך כלל הוא עלה להר בליווי תלמידיו, בני משפחתו ופעילי מטה ארגוני המקדש.

הרב טנדלר גם עלה להר הבית עם נכדותיו ביום חתונתן, ואמר כי אף “משה רבינו לא זכה למה שאנחנו זכינו. הוא לא זכה לעלות להר הבית”.

למרות גילו המופלג הקפיד הרב טנדלר על עליותיו להר הבית גם בשנותיו האחרונות, ונמנע מלהשתמש בהר הבית בכסא הגלגלים שלו. המשטרה באה לקראתו ואפשרה לו עליות יחודיות, עם תחנות מנוחה חריגות בהר הבית ואפשרות ניידות בהתאם ליכולותיו הפיסיות.

הרב שמשון אלבוים ממינהלת הר הבית, שליווה את הרב בהר הבית, שאל אותו שם על התייחסות חותנו הרב משה פיינשטיין זצ”ל לעליות בקודש. הרב טנדלר סיפר כי בכל פעם שהוא היה חוזר מהר הבית לארצות הברית הוא היה משוחח עימו על כך, והרב היה מתעניין בקורת רוח בקורותיו בהר הבית.

לשאלה נוספת של הרב אלבוים אמר הרב טנדלר ש”הרב פיינשטיין היה רק פעם אחת בארץ ישראל, ולא היה אפשר לעלות אז להר הבית. אבל כאשר שאלתי אותו אם מותר לעלות להר הבית הוא אמר לי בזה הלשון ‘ודאי יש מקום שמותר לעלות”. הרב אף הוסיף שתשובה מעין זו גם מובא בתשובותיו של הרב פיינשטיין.

המשך לקרוא…

מאתר חדשות הר הבית, כאן.