הודאת בעל דין של הרב אליהו זייני: צה”ל = שמד והתאבדות

החרדים ‘צודקים’

פשע תורני חמור הוא שיש מהאחים שלנו המסרבים להיות שותפים בהגנה על עמנו ולפשע הזה אין מחילה, ובוודאי שאינני בא ללמד זכות. אבל לצד זה יהיה זה פשע לא פחות חמור לגייס אותם כל עוד צה”ל לא יתקן את הרס הזהות היהודית והערכים היהודיים אצל כל חייל, דתי או כל שכן לא דתי.

הרב ד”ר אליהו רחמים זייני

כ”א באדר ב׳ תשפ”ד  31.03.24, 8:26

כמי שלא היסס למתוח ביקורת קשה ביותר נגד הראשל”צ באשר לא העיז לטעון שאין מקום לגיוס חרדים, ושאם גיוס כזה ייהפך למוחשי יהיה מקום לרדת מן הארץ – ואינני מתכוון בשום פנים ואופן לחזור בי מביקורתי זו – יחד עם זאת הנני חש שמוסרית אין לי כל היתר לשתוק לאור המציאות הצה”לית העכשווית, והנני מצהיר באותה נחרצות ש”צודקים” החרדים לסרב כיום להתגייס, ולא מטעמיהם אלא מסיבות אחרות לגמרי.

שהרי רק איש חסר כל מוסריות אלמנטרית, יחשוב שמוטל על אחיו לסכן את חייהם כדי להגן על עמנו, והוא יהיה פטור מהשתתפות בסכנה קיומית כזו.

אך יהיה זה לא פחות מוסרי לנצל את אמונתו של יהודי בה’ ובתורתו כדי לעבות את שורות צה”ל – לאור הסכנה הקיומית המאיימת על עמנו, ולאור הנטל העצום שאין כדוגמתו הרובץ על כתפי חיילי הסדיר וחיילי המילואים – ועם זה לנצל את מסירות נפשו זו היונקת מאמונה בה’ ובתורתו כדי “להנדס” את תודעתו מן היסוד, לכפות עליו ערכי יסוד המנוגדים לעומק נשמתו וכל שכן להופכו לחילוני, קרי לבעל דעה הזרה לכל מה שהיה נחלת עמנו לאורך כל הדורות. כבר בזמנו טרח הראי”ה קוק להדגיש לכל מי שחשב שחידוש לאומיותנו מותנה בהפניית הגב לאמונתנו ולערכי תורתנו במילים ברורות: “באמת ואמונה נולדנו”, ואין שום מקום לניסיון זיוף מהותנו ותודעתנו הדתית הנצחית!

וזה מה שמתרחש יותר מדי פעמים בצה”ל. ומי מנצח על מהלכים כאלה? פשוט: רמטכ”לים ואלופים בכירים שרובם דתלשי”ם (אייזנקוט, גנץ, מופז, פוקס ועוד) או בוגרי ‘קרן ווקסנר’ שהריקנות הרוחנית והאינטלקטואלית של החינוך החילוני בארץ הביאה אותם לראות בתרבות המערבית-נוצרית של ארה”ב את התגלמותה של התגלות אלוהית ב’הרווארד’.

במה הדברים מתבטאים? ובכן לדוגמא, אייזנקוט בנם של יהודים מרוקאים דתיים מאד, דאג לחסל את כל הקצונה הדתית הבכירה באמתלות של האשמות מגוונות, שכל מי שמעורה בהן יודע שחלקן חסרות כל בסיס, אף לעיתים החמורות שבהן. היחיד ששרד “חיסול” זה הוא דוקא אחייני, אך לא מבלי שקידומו עוכב באופן חריג ביותר. כנראה לא הצליחו אי-אלו גורמים לייחס לו פשע נוראי למרות כיפתו.

איזה נס! אבל איינזקוט לא הסתפק בכך: הוא דאג לחסל ענף ‘תודעה יהודית’ שהקים הרבצ”ר וייס ע”י העברתו לראש אכ”א תוך פגיעה קשה בו על מנת לספר על עם ישראל ומדינת ישראל באופן אחר, כדברי ראש אכ”א בזמנו. אבל גם “חיסול” שני זה לא הספיק לו: הוא דאג למנוע מחיילים לשמור על מנהגי ספירת העומר כל עוד לא הוכיחו שגם לבושם וגם חינוכם הישיבתי יראה שהם נמנים על עידית בחורי הישיבות, תוך רמיסה אכזרית של המסורתיות של רבים מבני העדה בה גדל וממנה יצא, ועל אף תחנוני במכתבי אליו בנדון. ומי מינה ‘יועצת לענייני מגדר’ מבוגרי קרן ווקסנר כדי לדחוף במיטב הרוח הפרוגרסיבית את הנשים בצה”ל? שוב אייזנקוט!

ולמה כל זה הוביל? להכנסת נשים בכל מקום, בתותחנים, בשריון, ביהלו”ם, בסיירת מטכ”ל (17 התקבלו, ויש לשער שעל בסיס דרישות שונות מאלה של גברים, כפי שנעשה ביחידות רבות) ועוד, כדי להעמיד את הדתיים מול מצב הדוחק את רגליהם מיחידות רבות, ובכל פעם מרובות יותר ואף רגישות יותר, ובניגוד למסקנת המחקרים שצה”ל עצמו הזמין בנושא.

וכל זה מבלי לדבר על נשים הנמצאות בכל משרד צבאי, כדי להתפתות או לפתות, ואחרי כן ניתן יהיה לזרוק את גיבורי ישראל הנכשלים (או לא) במצבים שכאלה. ערבוב הזה הכפוי על כל חיילי צה”ל, הוא עבירה ברורה על כל התורה וכפייה חילונית בלתי נסבלת ומעוררת סלידה, כי היא פורטת על המצפון של ערבות ואחריות אמונית תוך רמיסת ערכי הדת של החיילים הדתיים! ב”ה החרדים מספיק אינטליגנטים כדי לא להיכנע לתכתיבים ביניימיים גויים אלה! יש עיתונאי חרדי חסר שכל שכתב היום עלינו – הציונים דתיים – ש”זה יגיע עוד אלינו”, אבל אלו הם דברי הבל, כי זה הגיע אלינו כבר זה 76 שנה!

והגרוע מכל הוא הכפייה האנטי-דתית והאנטי-מוסרית שבאותו מסמך בטעם רוקוקו, הקרוי ‘הקוד האתי של צה”ל’. מבלי להיכנס לדיון פילוסופי לגבי תוכנו הפסול, נגדו כבר כתבתי כבר לפני שנים רבות, נעיר שתי נקודות מרכזיות לגבי דיוננו כאן: א) מי הרשה לצבא לקבוע ערכים ואתיקה? הוא איננו משרד החינוך וגם לא בעל קתדרה לאתיקה פילוסופית! תפקידו הבלעדי של צבא-עם כלשהו, הוא להגן על עמו ועל ארצו.

לא לקבוע ערכים, ובפרט ערכים השנויים במחלוקת בחברה. ואם בכל זאת מרשה הוא לעצמו לקבוע ערכים, זכות היא בידי כל אזרח לדחות הוראות המנוגדות למצפונו, ובמיוחד בשם ‘כבוד האדם וחירותו’ של אהרן ברק שהחלטותיו עלו מזמן אצלנו למדרגת התגלות אלהית (אלילית?). ב) כל מי שעיניו בראשו מבחין בקוד האתי הזה הוראות שמקורן בתרבות מערבית נוצרית גרידא, נטולות כל זיק יהודי, ועוד יותר נטולות כל זיק לאומי, ומשום כך הוא כבר גבה חייהם או פציעתם של מאות מחיילינו אם לא יותר. די להזכיר את כמות החיילים שנהרגו כדי לא לפגוע ב”חפים מפשע” (או בגירסה המעודכת “בלתי מעורבים”) קרובי משפחות מחבלים. או את האוויליות והרשעות הבלתי נסבלת של מפקדים הדורשים מחיילינו לנקות את דירות המחבלים וכדו’.

אז מדוע לדרוש מהחרדים לנהוג בטיפשות שלנו, אנו בוגרי הציונות הדתית וישיבותיה, המוכנים להשאיר על הקרקע כ-50% מקורבנות המלחמה הנוכחית מבלי לקבל את המגיע להם בזכות, אפילו לא בשמירת השבת (מחייבים חיילים דתיים לחלל שבת ללא הצדקה הלכתית), ועוד פחות בקידום קצינינו מעל דרגה מסויימת.

האמת שבנקודה אחרונה זו ניתן ללמד “זכות” עליהם, כי מונעים קידום זה גם ממתנחלים ומימניים (נא עיינו בספרו של שרון). ועדיין לא הזכרתי את החיוב שמטילים על חיילים וקצינים לשרת עם נשים לא רק ביחידות מעורבות, אלא עוד יותר בפעולות בט”ש ואף בלילות בניגוד מוחלט להלכה. ועוד: לפי מידע שנמסר לי, ב-25 השנים האחרונות התגייסו כ-40.000 חרדים. מדוע אין ביניהם ולו מג”ד אחד או טייס אחד?

לכן, אכן פשע תורני חמור הוא שיש מהאחים שלנו המסרבים להיות שותפים בהגנה על עמנו, ושולחים את אחיהם להיות בשר תותחים, ולפשע הזה אין מחילה, ובוודאי שאינני בא ללמד זכות. אבל לצד זה יהיה זה פשע לא פחות חמור לגייס אותם כל עוד צה”ל לא יתקן את הרס הזהות היהודית והערכים היהודיים אצל כל חייל, דתי או כל שכן לא דתי. לצערנו הרב, אחד הדברים שהעולם המערבי אינו מצליח להבין הוא שאת הבריונות בולמים רק בבריונות נגדית, לכן לבריונות חילונית אנטי-דתית יש פתרון אחד ויחיד: בריונות נגדית, והיא זו שהעולם החרדי מציג בהתנגדותו למה שאליו היה מסכים אם איום רוחני לא היה מרחף עליו בגללו.

כראש ישיבת הסדר שכמעט כל תלמידיו, בניו וקרובי משפחתו היו, ושחלקם עדיין מגויסים, אני משער שלא מעט קוראים יישארו המומים מדבריי אלה, אך כרבנים, מחובתנו היא לא לפחד לומר את האמת אף, אם כדרכה, כואבת היא. אבל תקוותי היא כמובן שהשלום, הצדק והיושר הפנימיים יושגו, אבל זה יהיה אפשרי רק כאשר כל העוולות הנ”ל תתוקנה.

הכותב הוא נשיא ישיבת ההסדר אור וישועה בחיפה

מאתר ערוץ שבע, כאן.