הפתרון האמתי לחילול שבת ציבורי – למחוק את הפסבדו-‘ציבוריות’ החילונית בעצמה

דמעות תנין על חילול השבת

יהודה סגל   ט”ו אלול ה’תשע”ז 06/09/17

אני עומד נפעם מהנאיביות המבצבצת מבין הציטוטים, כאילו החבר’ה האלו באמת ובתמים מצפים ממחללי שבת ותיקים בעצמם להירתם במלוא המרץ למניעת חילול שבת קודש.

הפתעה: מתברר שחילול שבת הוא “מערכתי” ומתוכנן לכתחילה בהרבה גופים ממשלתיים, בפרט ברכבת ישראל. למשל, עבודות תחזוקה ברכבת מתוכננות דווקא בשבת. כן, באמת. למה אני נרדם באמצע הידיעה? כי היא מזכירה לי מאות כמותה שלש פעמים בשנה בכל שנה ושנה.

אז חברי הכנסת החרדים מסתובבים כדלים וכרשים בין ראש הממשלה לשר פלוני ואלמוני, מבכים מעל דפי היתד, המבשר, וכולי, על כך שאיש אינו מתייחס אליהם בכובד ראש, ומתכננים פגישות “מועצת”.

זוהי הראיה הסופית – אם היא הייתה חסרה – שהמערכת הפוליטית החרדית מיושנת וחסרת מעוף. הם לא עוצרים לרגע לחשוב: למה ומדוע רוב חילולי השבת במגזר הציבורי? התשובה, גם היא, משמימה בפשטותה: אין לגופי המדינה תחרות, אז אין השפעה ל”לקוחות” על ההכנסות. לך תעשה חרם צרכנים נגד מונופול, (במקרה שלנו, הרכבת).

אגב, שמתם לב שכל המחלוקות בעם סובבים סביבות גופים ציבוריים, קרי של המדינה (הכותל, הרבנות, צה”ל)? הפרטה זה גל העתיד, אז באו נפריט כל דבר שמוטל במחלוקת. כפוליטיקאים בעצמם, הם אמורים להבין את חוק הטבע הקובע כי “פוליטיקאים מפחדים משתי דברים בלבד: הדלפות וצמצומים”. מה, לא ניתן אפילו לעשות רעשים קלים על הפרטה?! מה חשבתם, לשכנע במילים יפות?

בוכים לנו על חוסר יחס, כאילו הפתרון לא עומד להם מול האף. על תחבורה ציבורית יש לכולנו אינסוף תלונות מוצדקות, גם בלי חילולי השבת בערים אחרות. די. מי קבע שצריכה להיות תחבורה ממשלתית בכלל? איפה זה כתוב בתורה?!

אני עומד נפעם מהנאיביות המבצבצת מבין הציטוטים, כאילו החבר’ה האלו באמת ובתמים מצפים ממחללי שבת ותיקים בעצמם להירתם במלוא המרץ למניעת חילול שבת קודש. בטח שהם לא מקיימים את חוקי הסטטוס קוו! וכי חסרים חוקים בחינת אות מתה מחוסר מוטיבציה לאכיפה? רק למען הדוגמא, בנייה מזיקה ובלתי לגיטימית של ערבים ודרוזים בסיטונאות. הממשלה דנה בזה, בכלל?

החשד מסרב להיעלם, שהם מתמקדים בפתרונות לא יעילים בכוונה, על מנת להצדיק את קיומם בכנסת.

אגב, גם מקומות פרטיים ניתן לסגור בשבת, בלי ליצור חוקים חדשים מיותרים. ניתן פשוט למנוע הטבות ממשלה קיקיוניות כאלו ואחרות ממי שלא סוגר בשבת, ושלום על ישראל.

בס”ד, יהודה סגל

YSMehadrinews@Gmail.com

מאתר מהדריניוז [האתר נעלם].