הסטטוס קוו בהר הבית *מת* | דעה

אלימות אסלאמית הפכה למצב היום-יומי בהר הבית. זהו הסטטוס קוו שמנהיגים מערביים דורשים שישראל תשמר?!

דוד מ’ וינברג|כ”ה ניסן ה’תשפ”ב (26/04/22) | 15:52

אני משתומם מהקריאות של מנהיגים מערביים לישראל בשבוע האחרון ל”שמר את הסטטוס קוו” בהר הבית ו”לכבד את קדושת האתרים המוסלמים”. לרוב, הדבר מלווה בצקצוק אודות הכניסה ה”פרובוקטיבית” של משטרת ישראל להר והפעלת כוח “מופרז” לכאורה על מתפללים ערבים תמימים.

התיאור המעוות הזה והאשמת ישראל במהומות של ערבים בהר הבית בהחלט מקוממים. העובדות הפשוטות הן שהסטטוס קוו בהר הבית מת מזמן. בשנים האחרונות הוא מופר סדרתית על ידי שחקנים פלסטיניים רדיקאליים ואסלאמיים שהפכו את הר הבית לבסיס לפעולות עוינות נגד ישראל, במקום להגן עליו כמרכז תפילה ושלום. מנגד, ישראל פועלת בצורה מרוסנת ככל האפשר מול ההתקפות הערביות. (ריסון יתר לדעתי).

הפרובוקטורים של הווקף והתנועה האסלאמית תקפו מבקרים יהודים בהר הבית, מתפללים יהודים בכותל המערבי, וכן מתפללים יהודים בדרכם לשם. הם תקפו אזרחים אמיראתים ובחריינים שהתפללו במסגד אל-אקצא (בגלל שמדינות אלה חתמו על הסכמי אברהם). הם הגבילו זכויות ביקור להר הבית לכל מי שאינו מוסלמי, והטיפו לשנאה ואלימות נגד ישראל על הבימות בהר הבית.

מחבלים פלסטינים הבריחו רובים לתוך הר הבית וירו במשטרה ששמרה על הכניסות להר הבית. המחבלים החלו בהתקפות שלהם מתוך הר הבית ואחר כך הסתתרו במבנים הקדושים במקום. עשרות אלפי הסלעים והאבנים שנערמו על ידי ערבים בהר הבית בשביל התקפות מתוזמנות, לרבות התקפות חוזרות בשבוע האחרון, הם לא פחות משערורייה.

המשך לקרוא…

מאתר עכשיו 14, כאן.