החרדים אינם אורחים של המדינה אלא בני ערובה

חרדים רוצים אוטונומיה!

א.פלדינגר

 י”ב תשרי ה’תשע”ח 02/10/17

לו היינו נותנים התחושה שאנו לא אורחים אלא בני ערובה, בג”ץ היה חייב לרסן את עצמו יותר בעניינים הפנימיים שלנו, כמו ערייה שלא מצליחה להסיר שלטי צניעות ברחוב חרדי מובהקת, בחירות חוזרות, כלבים מטילי אימה וכו’ וכו’.

בס”ד

בצער רב קראתי שבג”ץ החזיר את האחריות על שלטי הצניעות לעיריית בית שמש.

לאחרונה כתבתי מכתב למערכת בה הסברתי כמה זה מגוחך לקשר את זה לעירייה, כולם החמיאו לי והסכימו. היחידים שלא מבינים את זה הם שופטי בג”ץ. כנראה שהשכל הישר שלהם עבר רפורמה, והעם עדיין בפיגור. חבל שיש בארץ שופטים שלא מתאימים לרמה של העם.

ולענייננו.

כבר זמן רב יש לי חקירה בנושא, איך היו נראים פני הדברים לו היו שמים אתנו מאחורי גדר, ויתנו לנו אוטונומיה, כמו שעשו לערבים בעזה. האם זו תהיה בשורה טובה או רעה?

מבחינת גטו זה לא משנה. אנחנו כבר בגטו. עיין ערך ערד ובית שמש העתיקה.

מבחינת תחבורה, גם אנו יודעים לארגן קווים. שימו לב: לרכב פרטי מוציאים את הנשמה עד שמקבלים רישיון נהיגה, מחירי רכב ודלק בשמים, ביטול קצבאות והנחות לבעלי רכב, בדיקה בשבע עיניים אם אין ילד מעל המותר, ואם העסקנים מצליחים פעם לארגן לנו איזה קו, מלא חיסורים ודילוגים, ללא כל שליטה מהרבנים על המהדרין ועל המסלול ועל הרדיו, באוטובוס מקושט עם סטיקר אזהרה של איומי הטרדה פלילית, שמחים אנו עד לשמים על סעודת העניים, בפרט שחוסכים את המע”מ שגם כן רצו לקחת לנו.

מבחינת חשמל, גם אנחנו יודעים לבנות גנרטורים, אפילו יותר כשרים ויותר זולים.

חקלאות. לנו מספיק חיטים למצות, פירות ט”ו בשבט וארבעת המינים. יתר מוצרי המזון אנו מסכימים לייבא מחו”ל ברבע מחיר.

מבחינת בריאות: אני נזכר ב: ליצמן, פירר, פישר, לופוליאנסקי, שערי צדק, ביקור חולים, לניאדו, מעייני הישועה, הצלה ישראל, איחוד הצלה, זק”א. לא. זה לא מדאיג אותי. במונרו יש אפילו מכבי אש עם שטריימל.

מבחינת משטרה: שומרים ו”כאפץ-עהם” (תפיסת גנבים ע”י גיוס כל בני השכונה)  עשו עבודה יותר טובה מהמשטרה. ולגבי נוער בסיכון, הרבה פעמים זה דווקא החוק שחוסם את הדרך לטיפול מועיל.

בתי משפט: אין לנו ייצוג, מופלים לרעה, ונזקי שכנים בין כה הולכים לבית דין רבני (ואדרבה, החוק מגביל אותם מלהטיל חרם). חבל שנשלם עליהם מיסים.

מבחינת ביטחון. מה לנו ולצרה הזאת שנקראת סכסוך ישראלי פלסטיני? הגענו לכאן לקיים מצוות יישוב ארץ ישראל, אנחנו מודעים שאנחנו עדיין בגלות, ומי שרוצה ללכת בכוח, לא לפי המלצת חז”ל, שינסה. מה זה קשור אלינו?

בפרט שהרבה פעמים דווקא החוק מגן על המחבלים! “הימין דוחה והשמאל מקרבת”, מה לנו ולצרה הזאת? לא נריב ולא נקרב. נחיה חיי תורה על אדמת הקודש בשקט. (ולמרות האידאולוגיה שלנו, בחורי משי, טהורים שבטהורים, מקבלים צווי גיוס חובה (לצבא מעורב), כאילו היינו מחותנים מאז ומקדם. נס שיש מפלט לבית-מדרש, וגם זה בסכנה).

מבחינת תקציבים, אנו בין כה חיים 90% על תרומות מחו”ל. כל התקציבים מתגמדים מול אבא ל15 ילדים שרוכש חצי דירה עבורם. ואילו המעונות והצהרונים? כן! מריצים אימהות לעבודת פרך, ונותנים להם מעונות וצהרונים בהנחה משמעותית.

כלכלית, אחרי כל הבירוקרטיה והמיסים הגבוהים ויוקר המחיה, הייתי מבקש רק: לא מדובשך ולא מעוקצך. אולי ככה האברכים וסוסי העבודה שלנו יזכו לרמת חיים ברמה של אברך ממוצע בגייטסהד ובלייקווד. בחו”ל בכל קהילה יש כמה מיליונרים שלמדו אך ורק בישיבה!!!! וסתם שאלה: מה אתם אומרים  על הרעיון: בורסה על טהרת הקודש ללא בעיה עם דיחוי וכו’ וכו’. נשמע נחמד? נו נו . רק תעשה שעות לגברים בלבד וכל המדינה על גלגלים!!!!!!!

ייאמר ברורות: מבחינת כלכלה אין כמעט מקום בעולם שציבור החרדים – הן האברכים והן העובדים הקובעים עיתים לתורה — סובלים כל כך הרבה. מתאים לנו שיהיה כאן ליכטנשטיין, עם מיסים נמוכים, וכל החרדים בעולם ישקיעו כאן את כספם, ויבנו לנו כאן בתי חרושת ומשרדים עם מקומות עבודה והיכלי ישיבות שכל בחור מחו”ל מכניס אלפי דולרים בשנה. אנחנו חיים על חשבונם? אנחנו תקועים בחשבונם!!!!

שמירת הסטטוס קוו מתוך אחריות על עמך? על פניו נראה שבג”ץ במוקדם או מאוחר ינטרל לנו כל השפעה, ר”ל.

אז לכאורה לנו היה כדאי לבקש אוטונומיה.

יש כאלו שאומרים: מה קרה לך? מקבלים אוכל. מקבלים חינוך. מקבלים דיור. מקבלים מתקני משחקים.

כנראה שהם גלגול של תוכי. גם התוכי שלי מקבל ממני בחינם דיור, חינוך, אוכל ואפילו מתקני משחקים.

בסדר. הדברים ברורים. (בפרט לחוצניקים שיודעים באיזה טעות הישראלים חיים).

וכעת שאלת השאלות? לו היינו מבקשים אוטונומיה, האם היינו מקבלים?

התשובה היא א פייג (=ממש לא)!!!

אבל? אבל לו היינו נותנים את התחושה שאנו לא אורחים אלא בני ערובה, בג”ץ היה חייב לרסן את עצמו יותר בעניינים הפנימיים שלנו, כמו עירייה שלא מצליחה להסיר שלטי צניעות ברחוב חרדי מובהק, בחירות חוזרות, כלבים מטילי אימה וכו’ וכו’.

א. פלדינגר לב שמחה 12 בית שמש 0527631946

מאתר מהדריניוז, כאן.