גר הצדק דוד בן אברהם אל מול מדינה של גיהנם

מתוך ויקיפדיה:

הריגת דוד בן אברהם, גר צדק ערבי פלסטיני מוסלמי לשעבר, בן 63 מחברון (בשמו לפני כן סמאח זייתון וכן סאמח מוחמד עבד אלרחי חאמד זיתון), התרחשה ב-י”א באדר ה’תשפ”ד, 21 במרץ 2024, בצומת הסמוכה ליישוב אלעזר בגוש עציון. הוא נורה מטווח קרוב על ידי חייל מילואים מגדוד ההגמ”ר בעת בידוק ביטחוני.

בעקבות האירוע

נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, אזכר את הרקע המשפחתי של גר הצדק דוד בן אברהם כנכד לערבי שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ”ט בחברון ואת מסכת הייסורים שעבר מאז ניסה להתגייר, הן מצד אנשי בית הדין השרעי ובפרט על ידי הרשות הפלסטינית והחמאס אשר כלאו אותו והתעללו בו מייד לאחר שנודע להם שהתגייר ואף פגעו במשפחתו, ומאידך בתלאות שעבר מול הבירוקרטיה בישראל אשר מנעה ממנו זכויות בהן קבלת אזרחות והאפשרות לעבוד ולגור בשטחי ישראל ובירושלים בפרט. לאור זאת ביקר ארנון את הרשויות בישראל על אטימות דחייה והתנכרות.

בהג’ת זייתון בנו הבכור של בן אברהם (סמאח זייתון) אמר: ”אבא שלי בן 64 וסבל מבעיות בריאותיות. אין לו קשר לעניינים האלה של פיגועים וגם אנחנו לא מבקשים לנקום את מותו באמצעות מעשים כאלה. אנחנו רק רוצים שימוצו ההליכים נגד מי שירה בתקרית. אנחנו חוששים שבסוף התיק ייסגר.”. בנוסף אמר: ””הדבר שהכי חשוב לי זה שהחייל שירה יישפט וייעשה צדק גם עבור אבא שלי, אבל בעיקר כדי שאבות של אחרים לא ייהרגו. כדי להרתיע חיילים, שלא יירו בחפים מפשע. אני מבקש מכל אחד… לעצום עיניים ולדמיין שבמקום אבא שלי היה שם אבא שלו. איש מבוגר, אדם שלא מהווה סכנה לאיש, אדם ללא עבר פלילי – שנעצר, מרים ידיים ונורה למוות. אבא שלי היה איש של שלום. היו לו חברים יהודים וחברים מוסלמים, הוא תמיד היה אומר שכולנו בני אדם ואנחנו צריכים לחיות יחד בשלום. ובסוף דווקא הוא נהרג”.”

בעקבות מותו התפרסמו בתקשורת כמה קטעים ממכתביו הרבים ששלח לרשויות מאז החל את הליך הגיור ועד לחודשיו האחרונים, זאת על מנת שיכירו במעמדו כיהודי. בין היתר כתב: ”למה אתם מתעללים בי? מה אתם רוצים ממני? אני יהודי מאמין ושלם, רוצה לחיות בתוך עם ישראל כמו כל יהודי! מדוע אתם נותנים לעשרות אלפי לא-יהודים להיכנס לישראל בכל שנה, מעניקים להם את כל הזכויות, ורק אותי – יהודי מאמין שמסר את נפשו למען העם היהודי ובן למשפחה שעזרה לעם היהודי – זורקים באכזריות, רוע לב ואטימות? אני מתחנן – תנו לי לחיות את שארית חיי בצורה נורמלית כיהודי… איפה אהבת ישראל שלכם? איפה הערבות היהודית שלכם?.”

ב-29 במרץ 2024 הודיע שר הפנים משה ארבל כי בקשתו של דוד בן אברהם לתושבות ישראלית שהוגשה למשרד הפנים מאושרת ממועד הגיור שלו בבית הדין. בדבריו אמר השר: ”…אישור בקשתו לתושבות ישראלית עושה צדק גם אם באיחור ובנסיבות טראגיות על הצדק להיעשות.”

המשך לקרוא שם…