אין בעל הנס מכיר בניסו – חזרה בתשובה חרדית בדורנו

יש “גדילה מעריכית \Exponential Growth” בהשבת לב ישראל לאבינו שבשמים.
ולא רק מה שנקרא “חזרה בתשובה”. יש שיפור ושינוי ענק במשך הזמן באכילת שרצים, שעטנז, עקירת היתרים, כשרות בהרבה ענינים (וגם בעיות גדולות), ארץ ישראל והמסתעף, דקדוק במצות בכלל, פחות משתמשים בהיתר מכירת הארץ ובהיתר מכירת חמץ וכיו”ב, ועוד ועוד. אפי’ פוליטית, יש תזוזה ימינה (לע”ד זה טעות מעיקרא כי ימינם ימין שקר ולא שוה כלום למעשה, אבל עכ”פ הרבה פעמים הרצון הזה בא ממקום טוב).
היום קשה להאמין ולתאר את העבירות שלפני כמה דורות, וכגון שהיו יהודים “יראים” שסחרו בצלמים לגוים, בטענה שאינם אלהות ואין כמעט שום ביזנס רווחי חלופי, שימוש בשטר שבת, תערובת נוראה, הרבה רבנים “אסרו” למנוע פדופילים בטענת מוסר, וכ”ז בלי לדבר על חטאי יחידים מרובים שלא קבלו גושפנקא (עכ”פ לא בקול רם).
ולא זו בלבד, אלא שלמתבונן, החושך בא מתוך המדינה (שהוא כמובן גוף מיושן, עבידא דבטלא ומקובע) והאור בא מתוך היהודים (חיים, “אין צבור מת”, מתחדש), וק”ל.
ונ”ל שגם העוונות החדשים, חלקם מתוך הוראה ללא עיון מספיק וכובד ראש, אבל מתוך הבנה שהקב”ה אמת ותורתו אמת, ולא יתכן בה דופי (היסוד נכון), וממילא מולידים חטאים שדומים להיתרים הקבועים, משא”כ הדור הקודם חטא מתוך שקר גמור שהקב”ה ותרן, וכו’.
ואולי יש כאן התנוצצות מהבטחת חזרה בתשובה בהסרת לב האבן בין קבוץ גליות קמא לבתרא בעתה אחישנה. וא”כ, זה בעצמו מסימני הגאולה, ועי’ רד”ק ישעיה נ”ט ט”ז. והרבה ת”ח ושקדנים צעירים וצעירים-ברוחם מקיימים היטב את הפסוק “וּנְקֹטֹתֶם בִּפְנֵיכֶם עַל עֲוֹנֹתֵיכֶם וְעַל תּוֹעֲבוֹתֵיכֶם”. ואכמ”ל.
אסור לראות רק רע עד נכון היום!