סוד ‘האשה הנכנעת’ הלא-פמיניסטית

תיאוריה חדשה לנישואים מוצלחים: לציית תמיד לבעל.

זכות היוצרים על השיטה שייכת לאמריקנית בת 33, ולמרות ההתנגדות מצד ארגונים פמיניסטיים היא הולכת וצוברת אוהדים
“כדי להגיע לאושר האמיתי צריכות הנשים להיכנע לבעליהן בכל עת”, טוענת לאורה דויל (33), רעוינאית פרסום מקליפורניה, שעוררה סערה ציבורית עם צאת ספרה “האשה הנכנעת”.

זכות היוצרים על השיטה שייכת לאמריקנית בת 33, ולמרות ההתנגדות מצד ארגונים פמיניסטיים היא הולכת וצוברת אוהדים

כדי להגיע לאושר האמיתי צריכות הנשים להיכנע לבעליהן בכל עת”, טוענת לאורה דויל (33), רעוינאית פרסום מקליפורניה, שעוררה סערה ציבורית עם צאת ספרה “האשה הנכנעת”.

אבל למרות התחושה שמדובר בנסיגה למודל הזוגיות של שנות ה- 50, ולמרות הרמת הגבות של הפמיניסטיות המוצהרות, התיאוריה של דויל מכה גלים, אפילו בקליפורניה הלברלית. אוניברסיטאות רבות עורכות דיונים ברעיונות שלה, וקבוצות תמיכה צצות בכל רחבי ארצות הברית. ההוצאה לאור “סיימן ושוסטר“ כבר הודיעה, שעקב העניין הרב שהספר מעורר היא החליטה להכפיל את כמות ההדפסה ל- 100 אלף עותקים בארצות הברית בלבד.

דויל מבססת את התיאוריה שלה על ניסיון אישי. “כניעה היא שהצילה את נישואיה לג’ון דויל (43), בעלה זה 11 שנים. “הסתכלתי על הזוגות שמסביבי, וראיתי שאחת החברות שלי נותנת לבעלה שליטה מוחלטת על הכספים המשותפים, ואחרת לא אומרת מילה רעה על הרגלי הלבוש שלו. החלטתי להפסיק `לנדנד` לו על לבוש וקריירה“.

המוניטין של דויל הלך וגדל, כשחברותיה הבחינו בשינוי ביחסים בין בני הזוג וביקשו לדעת את הגורם לכך. אלה הביאו איתן חברות נוספות, וכיום משתתפות אלפי נשים בפגישות “כניעה“ ברחבי ארצות הברית.

“ריבוי הגירושים רק מוכיח, שנשים עשו טעויות חמורות ב- 30 השנים האחרונות, אבל רק לאורה היתה אמיצה מספיק כדי לעמוד מול הליברליות האורתודוקסית ולומר מה צריך לשנות“, אומרת אחת מחברותיה. “:ההוכחה היא בתוצאה“, משוכנעת החברה, שלא הזדהתה בשמה. “אנשים רבים שפעלו על פי עצתה של לאורה מדווחים שחייהם השתפרו לאין שיעור“.

ומה אומר על כך הבעל, שאמנם לא יזם את המהלך, אך נהנה מהתוצאה?

“זו עבודה קשה יותר לגבר. כי אני צריך לקחת על עצמי יותר אחריות ולזכור לשלם את החשבונות בזמן. אבל אנחנו מאוד מאושרים. זה קסם”.

מתוך אתר שופר. [הכתבה נעלמה]

Your Email: