לעולם לא יהיו יותר מדי ישיבות

קבלתי מידיד ר’ מרדכי אדלר שיזם והקים את המתיבתא
אם זה מעניין אותך, או שאתה מכיר מי שמעניין אותו אפשר ליצור קשר דרך הפרטים שבהמשך
בברכה,
אליהו סולוביציק

הודעה שהועברה

מאת: Mordechai Adler <adler.motti@gmail.com>

תאריך: 23 באוגוסט 2016 בשעה 20:08

נושא: מתיבתא גבורת ארי

אל: 

שלום!

מומחה בתחום הבטיחות פעם סיפר לי “איך מונעים תאונות? על ידי שמונעים כמעט תאונות!” וכולנו מכירים את זה מהנהיגה עם פלאפון ביד. כמעט תאונה, כמעט תאונה כמעט תאונה וה’ יעזור הלאה! עיקרון זה נכון גם לגבי נשירה מן הישיבה/דת. נשירה סמויה מבטיחה נשירה גלויה!! איך מונעים נשירה גלוייה על כל השלכותיה ההרסניות? על יד שמונעים נשירה סמוייה.

ומה ההבדל בין נשירה סמוייה לגלוייה? בנשירה גלוייה, יש כבר שינוי מסגרת, סגנון, לבוש ודיבור מעל ומעבר לקיומם או אי-קיומם של מצוות. בנשירה סמוייה, המסגרת ושאר הסממנים החיצוניים נשארים אבל ישנה ריקנות פנימית בה הבחור מרגיש שאין לו כל תועלת או סיפוק במה שהוא עושה עם עצמו בישיבה.

שלא נטעה את עצמינו! בחורים שלמדו והצטיינו בחיידר ובישיבה קטנה והפסיקו ללמוד כשהגיעו לישיבה גדולה אינה תופעה נדירה. ישנם אלפים המסתובבים בעולם הישיבות ובשלב הזה הם אינם מעוניינים להיחשב לכישלון כשלהנהלה אין סיבה מספקת לסלקם.

אבל זו פצצה מתקתקת. פתרון שאינו נותן לבחורים אתגר וסיפוק נועד לכישלון. לכן קמה מתיבתא “גבורת ארי”,  להילחם בתופעות של ישיבות לנושרים למיניהן. במתיבתא “גבורת ארי” הבחורים ילמדו לימודי קודש ולימודי חול וייבחנו על לימודיהם והשיגיהם. מי שיעבוד קשה, יצליח וייהנה ומי שלא, עדיף שלא יגיע לכתחילה.

המתיבתא תקום בעז”ה ברמלה עם פנימייה. ר”מ שיעור א’ יהיה הרב משה יחזקאל פיליפס שליט”א בוגר ישיבת “מערבא” ו”חברון” – גבעת מרדכי. לפרטים נוספים, אפשר להירשם ב https://goo.gl/forms/dO3EpsqQlJq4z1F63 או להתקשר לנייד 0524-898585.

בתום שנתיים, תלמידי המתיבתא יכולו לחזור ללמוד בכל ישיבה ובית מדרש בארץ עם תעודת בגרות מוכרת ביד.

בברכת התורה,

מרדכי אדלר

מנהל