Dismissing Another Fraudulent Pamphlet against ‘Kedushas Tziyon’

Seeing as we upload the Kedushas Tziyon newsletters here (though not uncritically), various contacts keep sending me the purpose-made oppositional literature (I am grateful, though, thank God, I usually locate these myself). Now I have happily uploaded such material (with rebuttals) in the past and would do so in the future, as well. But not unconditionally: the materials must be at least minimally scholarly and minimally non-fraudulent (my standards aren’t that high for anti-Zionists..!).

There is an example of something which isn’t even up to their camp’s usual (low) standards, an anthology (yet again?) ironically named: דברים על דיוקם. At least it’s mercifully brief. In passing, note how Rabbi BrandNachlas HashemKedushas Tziyon et alii are continually generating new Torah insights, while their nearly sterile opponents resort to rehashing cheap anthologies (אשר זה סוד אל אחר אסתרס ולא עביד פירין, דלית ליה מגרמיה כלום וכולי).

Since late Chodesh Sivan, I have refused to upload and rebut this anthology because this site discriminates against shoddy content. Anthologies ideally ought to quote lesser-known information, and minimally, must avoid utter lies and misrepresentations. I now make an exception, by reproducing my letter to the latest request. Note: this comes from the same Jews who published the previous pamphlet (self-styled: “מצודת ציון”).

Here is the back-and-forth on the above policy with one of our honorable readers (page numbers added):

Answer to קדושת ציון
דברים על דיוקם
Dear…,
See this on the like:
I would upload and respond here, too, but it must have at least some scholarly value and honesty.
My dear interlocutor:
The words of the חפץ חיים etc. have no value by you?!
The second response:

Dear…,

With all due respect, I doubt you read/understand what I said in the earlier link. Please read it:

https://www.hyehudi.org/%d7%99%d7%91%d7%a9%d7%95-%d7%a9%d7%a0%d7%90%d7%99-%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%9f/

The Chazon Ish quote (p. 7) is known to be fake, Rabbi Meir Simcha (p. 5) later said there is no longer a “3 oaths” problem, quoting sources describing “Galus” (in tutto) are “begging the question”, etc. etc. And quoting those who spoke before central events which change the Halachic status of Israel (in tutto) is plain silly.

Read this well: http://www.rabbibrand.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=1312507

Regarding Ya’acov Avinu mentioned by the Chafetz Chaim (p. 4), kindly see this: https://www.hyehudi.org/time-war-time-peace/

And why would I regard the words of those who refused to reopen issues supposedly and eternally “decided” by their teachers as adding any additional weight? Rabbi Wosner (p. 10) and Rabbi Greinemann (p. 11) (N.B. he is the “gaon acher” mentioned below) refused to reexamine the Heter of “selling” Chametz when approached by God-fearing Rabbi Yitzchak Brand, either.

ועוד הלכתי לאחד מגדולי וזקני הרבנים, הגאון האדיר הרב שמואל הלוי וואזנר שליט”א (זצ”ל), אחר ששלחתי לו הספר, והשיב לי שאינו יכול לומר שאני צודק ואינו יכול לומר שאני לא צודק, והסביר הטעם שאינו יכול לומר שאני צודק, כיון שיש הרבה רבנים ששומעים לו, ואם יאמר שמכירת חמץ אין לו ערך, יצעקו עליו שהוא יפסיד הפרנסה שלהם, כי מכירת חמץ נותן פרנסה מכובדת להרבה רבנים. והייתי המום מן התשובה שלו, וכשראה אותי כך, אמר לי בתקיפות “האם אתה לא מבין סברה זו?!”

ואחר הרבה זמן של עיכול התשובה שלו, הבנתי שהוא נמצא במצב של אין בידו למחות, כי חושש ממרד הרבנים, כי מצד עמדה הגדולה שלו בכלל ישראל, אינו מסוגל להכריז בפומבי שמכירת חמץ אין לו ערך, כי יפסלו אותו ויאמרו שהוא חולק על כל גדולי הדור של דורות שעברו, (אף שהוא אחד מגדולי הדור שבדורינו).

אולם למדתי ממנו שהוא בעצם מסכים עם הטענה שלי, רק אינו יכול לומר זה מפורש.

עוד הלכתי אצל גאון אחר בדורנו, והשיב לי על הספר שלי ‘חזקה על חבר שאינו מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן’, ושאלתי אותו, ומה יגיד בלי החזקה הזו, ולא רצה להשיב.

Link for the above: http://www.rabbibrand.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=25555

Likewise see the link here: http://www.rabbibrand.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=1656599

וכן אמר הג”ר חיים גריינימן זצ”ל, בסיבת ההתנגדות לתכלת, כדי שלא יבואו לעשות דברים אחרים שהם נגד ההלכה. ועי’ במאמר “החרימו עולים להר הבית קבלנו ריפורמים“.

What does that tell his esteemed scholarship?

Http://hyehudi.org/ “values” a forgotten religion called Judaism. If you desire to fool yourself and others, feel free to open yet another such medium; the target audience is surely larger.

With affection,

Hyehudi.org Editor

Afterthoughts (not sent):

Note the absurdity in retrospect (lost on the anthologists) of quoting the Minchas Elazar making the following false prophecy (page 5):

ויאמר משה למה זה אתם עוברים את פי ה’ והיא לא תצלח: אל תעלו כי אין ה’ בקרבכם ולא תנגפו לפני אויביכם וכו’: ויעפילו לעלות אל ראש ההר וארון ברית ה’ ומשה לא משו מקרב המחנה: י”ל דהוא נבואה על מה שיהיה ועל מה שהיה בזמנינו על ידי הציאניסטען והדומים להם, כל שום וחניכא דאית להו להכתות והמפלגות שעלו לארץ ישראל בחוזק יד לעשות קאלאניען וללחום עם העמים, “ויעפילו לעלות אל ראש ההר” כנגד ציווי השי”ת על ידי חכמינו ואבותינו, שהזהירונו שלא זו הדרך, ומרה תהיה אחריתם ר”ל, והלכו בדרך חוזק ועזות כפירוש רש”י בזה.

This reminds me of another irresponsibly false prophecy made by his epigone, Rabbi Yoel Teitelbaum, referenced earlier here.

As for the Brisker Rav (pp. 7-8), see Rabbi Brand’s essay brought here.

Assorted leftover points and personalities were and are refuted over and over all over this site; search a little!

Enough.