מה יהיה הסוף?

רשות ממשלתית חדשה נולדה – “הרשות לחדשנות לאומית”

“רשות החדשנות הלאומית” היא גרסה מורחבת של “המדען הראשי” של משרד הכלכלה – אלה שמחלקים מענקי מחקר ופיתוח לאנשי עסקים. חייבים לציין לאיזה “מדען ראשי” כוונתנו (כאן הכוונה ל”ראשי” של משרד הכלכלה), כי כיום כל משרד ממשלתי ראוי לשמו מתהדר ב”מדען ראשי” משלו. למשרד הבריאות יש כזה, גם למשרד החינוך ואפילו למשרד החקלאות. קיומו של “מדען ראשי” מעניק למשרד הממשלתי תדמית של חדשנות… התקדמות… עשייה.

לא נרחיב את היריעה – נחזור למדען הראשי בגרסתו החדשה – “רשות החדשנות הלאומית” שכפופה למשרד המסחר והתעשיה שמכונה כיום משרד הכלכלה. מי שעדיין לא יודע מוזמן לרשום לעצמו: ככל ששמו של המוסד “מפוצץ” יותר – הוא צפוי לעלות לנו יותר.

בגדול, מדובר במוסד ציבורי שלוקח מכל אחד מאתנו מיסים בכפייה, משלם לעצמו (לעובדיו המסורים) משכורות, החזר הוצאות, ופנסיה נדיבה. מה שנשאר מחולק כמענקים לאנשי עסקים ויזמים שמגישים את בקשות המו”פ בארבעה עותקים; אלה נערכו בעזרת מיטב המעכארים.

הרשות החדשה אינה יוצאת דופן בפעילותה, כמוה יש אלפי גופים שמימונם נכפה עלינו ומשימתם הנעלה – העברת כספנו לאחרים לפי הכוונת הממסד הפקידותי-פוליטי. הכול לתכלית ראויה על פי האידיאולוגיה השלטת. אז למה להקדיש לרשות החדשה כתבה? סתם, כי היא “חדשה”. כדי להדגים שוב איך מחיר הקוטג’ עולה באגורה נוספת.

המשך לקרוא…

מאתר קו ישר, כאן.