יש כבר ס”ת נייד – עכשיו צריך גם מלך במקום הכנסת

ספר תורה זעיר שמתאים למלך ישראל, עומד למכירה פומבית

מערכת JDN  ה׳ באלול תשע״ז

בפרשת שופטים קיים הציווי המיוחד למלך לכתוב לו ספר תורה קטן: וְהָיָה כְשִׁבְתּוֹ עַל כִּסֵּא מַמְלַכְתּוֹ וְכָתַב לוֹ אֶת מִשְׁנֵה הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר מִלִּפְנֵי הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם: וְהָיְתָה עִמּוֹ וְקָרָא בוֹ כָּל יְמֵי חַיָּיו לְמַעַן יִלְמַד לְיִרְאָה אֶת ה’ לִשְׁמֹר אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת וְאֶת הַחֻקִּים הָאֵלֶּה לַעֲשֹׂתָם:

במכירה הקרובה בבית המכירות ירושלים של זהב יימכר ספר תורה, שנכתב על ידי סופר מומחה וירא שמים, בכתב קטן ביותר, על גבי יריעות בגובה 7.4 ס”מ. גובה הכתיבה 5.9 ס”מ. עם עצי חיים יוקרתיים מעוטרים בכתרים מכסף, עם מעיל יוקרתי מוכסף. הוא נכתב ע”י סופר ירא שמיים, מומחה בכתיבה. בעל כתיבה יפיפייה. שלוש שנים היה רכון על מלאכתו, והצליח ביגיעה עצומה ובעבודה קשה מאוד לכתוב את הספר המופלא הזה.

המפרשים נחלקו במצווה זו: יש שאומרים שספר התורה שעל זרועו של מלך ישראל הכוונה לעשרת הדברות. אך לעומתם ברמב”ם מבואר כפשט המשנה שהכוונה לספר תורה ממש. המהרש”ל מבאר שמדובר בספר תורה קטן. הספר שלפנינו כזה. אמנם עד ביאת המשיח הושמו לו עצי חיים המפוארים והמעיל הנהדר. ראוי הוא הספר הנפלא הזה להיות בידי אחד מיוחד מבני ישראל.

המשך לקרוא…

מאתר JDN, כאן.