ואם בחקתי תמאסו… אף אני אעשה זאת לכם

למה להרוג יהודים?

יותר גרמנים מגרמנים

היהודים בגרמניה היו כאחוז אחד בלבד מהאוכלוסייה. מיעוט זעיר, כ-600 אלף יהודים – זהו. רובם הגדול נראו, התלבשו, דיברו, כתבו, שרו ושתו בירה כאחרון הגרמנים. רובם הגדול לא בלטו כ”יהודים”, לא הסתובבו עם כיפה על ראשם, מיעוט קטן נראה כתושבי בני ברק.

יהודי גרמניה יצאו מגדרם מזה דורות להיות יותר גרמנים מגרמנים. סופרים, מחזאים, משוררים, ספורטאים (משלחת הספורטאים הגדולה ביותר למכבייה בתל אביב בראשית שנות השלושים – הייתה של יהודי גרמניה). היהודים השתלבו בחזית חיי החברה והכלכלה – העילית ברבים מתחומי החיים בגרמניה. חלקם בצמרת של כל תחום בו היו מעורבים היה גדול לאין שיעור מחלקם באוכלוסייה הכללית. מדענים, רופאים, סגל אקדמי, בעלי רשתות ארציות של חנויות כלבו ענקיות, בנקים. כמעט 100 אלף יהודים שרתו בנאמנות בצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה, חלקם זכו בצל”ש. 11,000 חללים יהודים מצבא גרמניה.

טרם עלות היטלר לשלטון היו בגרמניה כ- 1,200 בנקים פרטיים. כ-450 מהם היו בבעלות יהודים. רוב סחר החוץ של גרמניה התנהל באמצעות בנקים יהודים (בברלין עצמה היו כ-201 בנקים פרטיים, מתוכם כ-150 היו בבעלות יהודית, הערכות אחרות שפורסמו בשנת 1920 ציינו שמספר הבנקים הפרטיים בגרמניה שלבעליהם היו “מאפיינים יהודיים” עמד על כ-485 שהיוו כ- 45 אחוזים ממספר הבנקים הפרטיים בגרמניה) ).

יהודים גרו בחבלי המולדת הגרמנית למעלה מאלף שנים. הם לא העלו על בדל מחשבתם להקים “אוטונומיה יהודית” בגרמניה. יהודים מעולם לא היו “גיס חמישי”, לא היו להם דרישות ולא טענות. נאמנות מושלמת ומוחלטת בלב ובנפש למולדת ולתרבות הגרמנית. יותר מיהדות ארצות הברית כיום.

 

שנאה

אפשר אולי “להבין” שנאה לאחֵר שנראה שונה, זר. זה בהחלט לא המקרה. אפשר “להבין” שנאה למיעוט שבניו מפוצצים אוטובוסים ודוקרים בסכינים – אלה לא היהודים. אפשר “להבין” שנאה לאחר ממנו צומחים כייסים ושודדים ובניו מאכלסים את בתי הסוהר – גם זה לא יהודים. אפשר אולי לשנוא מיעוט פוליטי שמדבר מעל לכל במה בגנות גרמניה, קורא להחרמת מוצרים גרמנים בעולם ותומך בחרם אקדמי על גרמניה – לא היה ולא נברא.

אפשר גם “להבין” שנאה על רקע דתי, הרי רצחנו את ישו. אך הדת הנוצרית לא הייתה דומיננטית בגרמניה הנאורה והליברלית שבמדינות. הנאצים עצמם היו “חסרי דת”, אתיאיסטים. שנאת יהודים על רקע דתי זו בהחלט “סיבה טובה” לארגן מחדש את האינקוויזיציה, לדרוש מהיהודים להתנצר. הרעיון אפילו לא הועלה בגרמניה, אז כנראה שזו לא הייתה הסיבה לשנאה.     

אולי מדובר בקנאה נוכח המיעוט המעצבן בהצלחתו הבולטת בכל התחומים? ייתכן, אבל קנאה עד כדי תאוות גירוש ורצח המוני?

לשנוא ולתעב את מיטב הרופאים, המרצים באוניברסיטה והמדענים בארצך? לשנוא שנאת מוות את צמרת אנשי הרוח, האמנות?

לא מדובר בסתם “שנאה”, אלא ברצון עז להשמידם מעל פני האדמה. היטלר כתב ואמר שהמלחמה האמיתית של גרמניה תהיה נגד היהודים, אחרי שייסגר החשבון עם האנגלים ויתר “האויבים”, אחרי שתיכון “גרמניה הגדולה”. היהודים, שהיוו בקושי אחוז בודד מהאוכלוסייה, הם שהפריעו עד כדי כך לגרמנים?

בנות הברית כבר נחתו בנורמנדי, הרוסים מתקרבים במהירות ממזרח, הצבא הגרמני הובס במתקפת הנגד הגרמנית בארדנים – אבל את היהודים ממשיכים להשמיד. רכבות, תשתיות, כוח אדם, משאבים יקרים – טרוף מוחלט – להספיק לשרוף יהודים עד לרגע האחרון.

אלפי “הסברים” נחקרו ונכתבו. אין הסבר.

מוטי היינריך

רוצים לקבל התראה במייל עם פרסום כתבה חדשה? לחצו כאן להרשמה.

מאתר קו ישר, כאן.