הרב ברנד: תקציבי המדינה מהווים שוחד לעקירת התורה

כסף מטהר רפורמים [בצירוף כתבות]

http://www.files.org.il/BRPortalStorage/a/2/77/58/07-yO6DbiP8qL.jpg

[א] עקירת התורה על-ידי הרפורמים

בזמן האחרון התחילו הרפורמים לפעול בצורה גלויה וחזקה לעקירת התורה, ואין מי שיתנגד להם.

וזה כולל מקום ברחבת הכותל. וכן בגיור, בין מה שמחייבים לגייר במקוואות עיריות לקבל גיור רפורמי ובין מה שכבר מזמן מתערבים הרפורמים בגיור של הצבא. וכן ההחלטה של הרמטכ”ל להעביר ה”תודעה היהודית” לידיים חילוניות, הוא ג”כ פעולת הרפורמים.

[ב] הרב יצחק יוסף: גיורי הצבא מעורב ברפורמים

עי’ במאמר המצורף של הראשל”צ הרב יצחק יוסף שליט”א שכבר כמה שנים הרפורמים מתערבים בגיור הצבא.

“בגלל רבנים ששתקו לפני 4 שנים – אנחנו משלמים את המחיר”

הרב הראשי תקף את העובדה שאף רב לא יצא נגד המצב בו רבנים רפורמים מרצים לחיילי צה”ל המבקשים להתגייר והאשים שבגללם הרפורמים ממשיכים לקבל הישגים: “שתקו אז, לא הקימו קול צעקה, מה התוצאה? התוצאה עכשיו, התחילו אז וראו שזה עבר להם ועכשיו מקוואות, למה אז לא הקימו קול צעקה, אבל שתקו אז וזה המחיר שאנחנו משלמים עכשיו”.

“כשהרפורמים הרצו לחיילים – לא הקימו קול צעקה. עכשיו אנחנו משלמים על זה”. בהקלטה שהגיעה ל”כיכר השבת” תוקף הראשון לציון והרב הראשי את הרפורמים ואת הרבנים ששתקו בעבר

ישי כהן | ט’ באדר א’ תשעו 18.02.16

מתקפה חריפה: הראשל”צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, יוצא במתקפה נוספת נגד הרפורמים וההחלטה לחייב את המעצות הדתיות לאפשר להם להטביל מתגיירים. בהקלטה שהגיעה ל”כיכר השבת” נשמע הרב מבקש מיו”ר ש”ס אריה דרעי למנוע את קיום פסיקת בג”צ באמצעות חקיקה בכנסת ובממשלה ואומר כי הרפורמים הם “הרס וחורבן ליהדות”. בהמשך, נשמע הרב כשהוא תוקף את הרבנים ששתקו לפני ארבע שנים, כאשר בג”צ איפשר לרפורמים להרצות בצה”ל.

בנאום שמסר אמש (רביעי) בכנס רבנים בירושלים והקלטה שלו הגיעה ל”כיכר השבת” אמר הגר”י יוסף: “בג”צ פסק עכשיו שכל המועצות הדתיות בארץ צריכות לפתוח את השערים של המקוואות ולתת לרפורמים להטביל”. הגר”י יוסף פנה לרבנים: “אתם צריכים לקום ולחזק את הרבנות הראשית לישראל”.

הרב הראשי יצא נגד החלטת בג”צ: “בשום פנים ואופן, איך אפשר לעשות את זה… בהוראה של הבג”צ? היא תכתיב לנו את ההלכה? חס ושלום. ההלכה שלנו מסורה לדורי דורות, אתה מסייע לידי עוברי עבירה? לפתוח מקוואות בשביל הרפורמים?”.

הרב התייחס לעצם ה’גיור’ הרפורמי ותקף: “מה הרפורמים רוצים להתגייר? מה יש להם? הרי גיור זה מילה וטבילה ותרי”ג מצוות, קבלת מצוות זה מעכב, אי אפשר בלי קבלת מצוות. תרי”ג מצוות – הפירוש הוא לקבל את כל התורה כולה. הם שומרים את זה? הרי רפורמים מחתנים יהודים עם גויה, מתחתנים… דברים נוראים. לא צריכים להגיד את זה, הם הרס וחורבן ליהדות”.

“שילכו ויטבלו מה שהם רוצים, שיטבלו באוקיינוס, מה הם רוצים מאתנו? לצערנו יש להם גיבוי של בג”צ. אתם צריכים להשמיע את הקול שלכם ולתת גיבוי לרבנות הראשית” אמר לרבנים.

הרב פנה ליו”ר ש”ס שישב לצידו: “אני סמוך ובטוח שידידנו אריה דרעי שיפעל יחד עם שאר הנציגים שלנו, יפעלו בכנסת – בממשלה, צריכים שורה תחתונה: לעצור את הדבר הזה. שלא יהיה דבר כזה שמועצות דתיות יבואו ויטבלו גיור רפורמי, נורא ואיום”.

“לפני כמה שנים, בית המשפט, הבג”צ, קיבל החלטה שגם הרפורמים צריכים להיות מעורבים בהליך הגיור בצה”ל. אני לא הייתי מודע לזה. כשנבחרתי לרבנות הראשית, נפגשתי עם אנשי הגיור של צה”ל ונודע לי הדבר הזה, שיש בתוך צה”ל ארגון ‘נתיב’ ובניהם מביאים רפורמים להרצות לאותם חיילים וחיילות שרוצות להתגייר, לפני כמה שנים, ארבע חמש שנים”.

[ג] הרפורמים הורסים את מעט היהדות שבצבא

עי’ במאמר המצורף שנתגלה שמי שעומד מאחורי העברת “תודעה יהודית” בצבא לחילונים, הם הרפורמים.

המסמך שחושף:

הרמטכ”ל נכנע לעמדה הרפורמית

לא רק פשרת הכותל, ולא רק המקוואות. מסמך שהגיע לידי סרוגים מעלה כי הרפורמים הם הדוחפים את ההחלשה של הרבנות הצבאית והכפפת תודעה יהודית לחיל חינוך

איתמר סגל, ט’ באדר א’ תשע”ו [בשינויים קלים]

לפני מספר שבועות, התנהלה בכנסת ישיבת ועדת חוץ וביטחון בשאלת הכפפת תודעה יהודית לאכ”א. לישיבה, שהוזמנה על ידי ח”כ בצלאל סמוטריץ הבית היהודי, ח”כ מיקי זוהר מהליכוד, וח”כ עליזה לביא מיש עתיד, הוזמן גם אהרן קרוב שמרצה בתודעה יהודית, על מנת שיציג מדוע אין לדעתו לבצע את המהלך. בנוסף, הוזמן לישיבה גם הרבצ”ר לשעבר תא”ל הרב ישראל וייס.

אלא, שכאן לא תמה רשימת המוזמנים. לכמה נוספים היה חשוב מאד לבוא לישיבה: הראביי גלעד קריב מנכ”ל התנועה הרפורמי; ‘הרבה’ סיון מס שעוסקת בהכשרת רבנים חילונים ומשמשת כיו”ר עמותת ‘יהדות חילונית’; מיכל ברמן מנכ”ל ‘פנים’ איגוד ארגוני ההתחדשות היהודית. אם למישהו יש ספק שמא השלשה נקלעו לשם בטעות, דף עמדה של התנועה הרפורמית שהתגלגל לידינו שופך אור על הכוונות:

השתלטותו של ענף תודעה יהודית הביאה לפגיעה קשה בזכויות היסוד של חיילי צה”ל לשיוויון ולחופש דת“, כך נכתב שם. בהמשך מברכים בתנועה את החלטת הרמטכ”ל והם מבטיחים לפקח שבגוף החדש שיוקם ינתן שיוויון לגופים ליברלים, על מנת לאפשר לחיילים להכיר את כל סוגי היהדות.

[צילומים מנייר העמדה של התנועה הרפורמית ראה בסוף המאמר]

בגלל חייל טבעוני הצבא כולו צריך להיות טבעוני

מלבד השקר בעצם הטענה כאילו פעילות תודעה יהודית מועברת בכפייה, תוך התעלמות מהמציאות בה דוקא חיל חינוך הוא שמקנה לחיילים פעילויות שרובן מוגדרות כפעיליות חובה, הרגישות הגדולה שמפגינה התנועה הרפורמית לסבלם של חיילי צה”ל, מהם נמנע בכפייה ובזרוע להכיר את כל זרמי היהדות מתעלמת מרצונם של חילי צה”ל עצמם. יש להעריך שבכל צה”ל כולו משרתים לא יותר מכמה עשרות חיילים שמשתייכים באופן מובהק לתנועה הרפורמית או התנועה ליהדות מתחדשת. לא יהיה מפתיע לשמוע שמספרם אף נמוך יותר. גם הביקוש האדיר ממנו נהנות הרצאות תודעה יהודית בקרב היחידות לא מבלבלות את עיניהם של אנשי התנועה שחרדים לתרבותם של החיילים. על פי חשבונם של הרפורמים הצבא צריך להיות כולו טבעוני כי יש בו פרומיל אחוז טבעונים.

בהמשך נכתב כי “פעילות הענף היתה בבחינת כפייה דתית שהופעלה על קהל שבוי… מצב בו גוף בעל אג’נדה דתית פוליטית מתווה כיצד יראה החינוך לזהות יהודית הוא מסוכן, אנטי דמוקרטי ושומט את היסודות של צה”ל כצבא העם.” על כך שדמוקרטיה היא הכרעת הרוב כנראה לא שמעו שם.

מסתבר שבתנועה הרפורמית מבינים טוב מהי משמעותו של מהלך הכפפת תודעה יהודית לאכ”א, והם לא מתכוונים לוותר בקלות. במסמך המדובר נכתב שהתנועה תוודא שהשבתות הנערכות לחיילים יערכו על ידי גופים פלורליסטים שמציגים באופן שוה את זרמי היהדות בישראל. כמו כן, יש לעמוד על כך שהרבנות הצבאית תתעסק בהספקת צרכי דת בלבד.

נתון נוסף שקצת נעלם או הועלם הוא שאל”מ יעל הס רמ”ח חינוך במפקדת קצין חינוך ראשי היא אשתו של ראש התנועה המסורתית (הקונסרבטיבית) יזהר הס. לא שמענו על גילוי נאות או ניגוד עניינים בכל העיסוק בפרשה.

הנה עוד מישהי שמבינה היטב את משמעות המהלך. ככה כותבת מיכל ברמן, מנכלית ארגון פנים ליהדות חילונית ומתחדשת בעיתון ישראל היום: “המהלך יאפשר לחיילים להחשף למרצים מדיסציפלינות שונות ומתפיסות עולם שונות. רבנים שמרנים יוזמנו להרצות לצד הוגים, מנחים ומנהיגים משלל תפיסות עולם“. הבנתם?

נראה שהרפורמים יודעים טוב מה הם עושים. לא עבר זמן קצר, וכבר הספיקו באכ”א לבטל כמה פרוייקטים חשובים של ענף תודעה יהודית, פרוייקטים שנחשבו להצלחה. כיום, מפקד שמעוניין כחלק מהשתלמויות אותם הוא צריך לעבור לבחור בהשתלמות שתועבר על ידי חיל הרבנות אינו יכול לעשות כן. ההשתלמויות למפקדים נמצאות בבעלות גמורה של חיל החינוך. כך לדוגמא, כל רב סרן בקבע, נצרך לעבור קורס בשם ‘ייעוד וייחוד’, על פי מסמך ייעוד וייחוד של חיל החינוך.

בקורס, שנערך ב”ישיבה” החילונית ‘מכון בינה’, ניתן למצוא מספר מרצים בעלי רקורד מעניין. על תורותיה של פרופ’ רוחמה וייס לדוגמא לא צריך להכביר במילים. שיטוט קצר במאמריה הפזורים באינטרנט יבהירו מהר מהן עמדותיה של הפרופסורית על חז”ל, התורה או כל דבר אחר שריח של קודש נוטף ממנו.

מרצה נוסף מתהדר בתואר כבוד של מנהל תנועת הנוער של מפלגת מר”צ לשעבר. מרצה אחר כותב בקביעות בעיתון הארץ. עם כזה רזומה של מרצים, לא פלא שהמכון זוכה לתמיכה נדיבה מהקרן החדשה לישראל ונמצא ברשימת הממולצים של התנועה הרפורמית בישראל וקרן פוזן.

מימון חיצוני – הקרן החדשה

הפעילות המוגברת של הרפורמים ממומנת בעיקר על ידי מימון חיצוני, בהם קרן פוזן שמצהירה על עצמה כקרן שמממנת כנסים וחומרי הסברה בנושאי יהדות מנקודת מבט חילונית וכמובן על ידי הקרן החדשה לישראל שמעלליה כבר ידועים דים בציבור. אך הפעילות נגד תודעה יהודית, פעילות שכרגע הוכתרה כהצלחה מרובה, מהוה רק חלק מסדרת פעולות מחושבות, ממומנות ומאורגנות היטב של התנועה הרפורמית ושלל ארגונים שעוסקים בעמל רב בניסיון להפוך את דמותה היהודית של המדינה.

העובדה שבכל מדינת ישראל קיימים מספר בתי כנסת רפורמים אותם ניתן למנות בעזרת כמה אצבעות לא מונעת בעדם להפעיל את כל כובד המשקל בדחיפת חברי כנסת ואנשי ציבור לחוקק חוקים שמחזקים את הפרדת הדת מהמדינה, כמו פניות השכם והערב למשכן ה”צדק” ו”זכויות כבוד האדם וחירותו” – בג”ץ.

המגרש הביתי – בג”ץ

בבג”ץ הרפורמים כבר למודי הצלחה. באצטלה של כבוד האדם וחירותו והזכות לחופש דת, הכריח לאחרונה בג”ץ את משרד הדתות לאפשר טבילה רפורמית במקוואות הפרושים ברחבי הארץ. יש להעריך שמדובר במספר חד ספרתי של נשים בחודש במקרה הטוב, אך הנזק העקרוני כבר נעשה. אמנם בג”ץ יכל לסרב לבקשה בנימוק של פגיעה ברגשות הציבור, כפי שהוא נוהג לעשות רבות כאשר מדובר בקדשי דת מוסלמים וכדומה, אך הרפורמים כנראה ידעו שבהיכל ה”צדק” וה”משפט” מובטחת להם הצלחה.

ההתערבות הרפורמית בכל מה שקשור לדת ומדינה, עם אימת פסיקת הבג”ץ הביאה לאחרונה לקבלת ‘פשרת הכותל’ ההיסטורית, שהוגדרה על ידי הרפורמים כיום חג וסמל להכרה מלאה בקרוב בנועה הרפורמית תוך ביטול מונופול הרבנות הראשית. בנייר עמדה פנימי שהוכן על ידי התנועה הרפורמית אחרי הצגת ‘פשרת הכותל’ הובהר שהתנועה לא מתכונת לוותר על כך שהרחבה החדשה תוגבה ותושווה לרחבה הרגילה מבחינת גודל, תקציב וציוד. אם לא תתממש התביעה, מאיימים שם, נחזור לתביעתינו המקורית, לחלק את הרחבה המרכזית לשלשה חלקים ולהכשיר שם רחבה פלורליסטית שיוויונית.

הדברים האמורים כאן, עם עוד רבות שלא נכתב, מעלים תמונה מדאיגה. התנועה הרפורמית והמסורתית עם עוד גרורות בדמות עשרות ארגונים פועלים כאן היטב כבר שנים רבות. כעת הם מתחילים לקצור את הפירות. כעת, כפי שנראה, אין גוף רציני מהעולם האורתודוכסי שמוכן לקחת על עצמו להלחם ולהאבק בדמותה היהודי של המדינה בכלים בהם הרפורמים פועלים. ימים יגידו.

[ד] לחברי הכנסת החרדים יש חלק בתמיכה ברפורמים אף שמתנגדים

ואף שחברי כנסת החרדים מתנגדים בדיבור אבל לא במעשה, הרי אחד מכל חברי הכנסת יכול להפיל את הממשלה, אולם הכל תלוי בכסף, כי צריך כסף ותמורת הכסף מוכנים לעשות דברים שהורסים את היהדות.

והתיקון הוא שצריך לדאוג למקורות אחרים של כסף.

[ה] ההסכם על רחבת כותל הרפורמי תמורת כסף כבד

מעבר לכך, כל הסיכום על רחבת הכותל לתת חלק הדרומי לרפורמים הוא תמורת כסף כבד.

הישגי רב הכותל: גיוס כספים בחו”ל ופירוק “קרן הרשב”י”

החלטות ממשלה שהתקבלו לאחרונה מעניקות שורה של הישגים לרב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ. ביניהם: גיוס כספים בארץ ובחו”ל, ופירוק “קרן הרשב”י”

ישראל כהן | י”ב באדר א’ תשעו 23:40 21.02.16

“כיכר השבת” חושף כי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ רשם שורה של הישגים במספר החלטות ממשלה שהתקבלו לאחרונה, ומעניקות לו אפשרות לגייס כספים בארץ ובחו”ל כמו גם מביאות לפירוקה של “קרן הרשב”י”.

ההישג העיקרי והמשמעותי ביותר הוא מהחלטת ממשלה מס’ 1081, שניתנה בממשלה בצורה די חשאית, כ-4 ימים לאחר אישור מתווה הפשרה על הכותל הרפורמי בממשלה. בהחלטתה אישרה הממשלה לרב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ’ לעסוק בגיוס תרומות בארץ ובחו”ל לטובת העמותה הממשלתית “המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים”.

בנוסף, הממשלה קיבלה החלטה משמעותית נוספת – מדובר בהחלטה מס’ 1009 המחליטה על פירוק החברה הממשלתית “קרן רשב”י ומורשתו” והעברת כל סמכויותיה ותקציביה ל”מרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים” הפועלת תחת אחריותו של רב הכותל והמקומות הקדושים.

תקציב “הקרן” שפורקה הוא כמה מיליוני שקלים בשנה, שבעבר נגרע מתקציב “המרכז לפיתוח המקומות הקדושים”, ויוחזר עתה לתקציב “המרכז” שינהל את הפעילויות באתר.

לפי דברי ההסבר שצורפו להחלטת הממשלה, ההחלטה על פירוק החברה הממשלתית מבוססת על הקביעה הראשונית ב-2011 כי החברה תוקם לפרק זמן של חמש שנים. זאת ועוד, “החברה” מעולם לא הוקמה כראוי בשטח – לא מונו מספר חברי דירקטריון כנדרש, ולא מונה מנכ”ל שיניע את פעילות החברה. פירוק החברה מאפשר למעשה ל”מרכז הארצי” ולרב רבינוביץ חופש פעולה מנהלתי ותקציבי לניהול האתר.

הישג נוסף שהושג הפעם בתוך מסגרת החלטת הממשלה בנוגע להסדרי התפילה בכותל המערבי הוא הסעיף הנוגע למתחם קבר רשב”י במירון, וקובע כי יש “להטיל על השר לשירותי דת לפעול, בתוך 30 ימים, לתיקון תקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, התשמ”א-1981, כך שבתוספת הראשונה יירשם: “מירון קבר רבי שמעון בר יוחאי, ובכלל זה חלקה 12 בגוש 13676 בשלמות וחלקה 70 בגוש 13688 בשלמות” במקום “מירון קבר רבי שמעון בר יוחאי”. ככל הנראה, מדובר בשטחים שהופקעו ע”י הממשלה בעבר וכעת נכנסים רשמית ובצורה ברורה בחוק לחלק ממתחם הרשב”י.

יצויין, כי בעקבות פסיקת בג”ץ ב-2008, הוקמה ועדה לניהול האתר בראשות הרב רבינוביץ’ (כנציג המדינה) לצד נציגי גופי ההקדש השונים אשר החזיקו באתר בעבר (“ועדת החמישה”). הוועדה נתקלה במהלך השנים בהתנגדויות רבות ופעילות המתנגדים אף הביאה בעבר להתפטרותו הרב רבינוביץ’, ומינוי אלכס ויז’ניצר במקומו לתקופה. כיום, עומד הרב רבינוביץ בראשות הוועדה.

[ו] הפתרון: שלא יהיו זקוקים כ”כ לכסף המדינה

עי’ במאמר תורתו אומנתו, פרנסה, והגאון רע”י שלזינגר, על הגאון רבי עקיבא יוסף שלזינגר שכתב  בנוגע ליישוב ארץ ישראל שחלק מהציבור צריך להתעסק באומנות, וע”י זה יכולים לפרנס המוסדות, ואין צורך להיות כפופים לכסף המדינה, שגורם לקלקולים עצומים שמוכרים את היהדות תמורת הכסף.

וכמו בחו”ל שהמדינות לא מפרנסים המוסדות, ובכל זאת יש מוסדות בכל מקום, וזה ע”י שבעלי הבתים מפרנסים את המוסדות, אבל צריך תנאי שבני תורה מחשיבים גם את הבעלי הבתים.

וכן בחדרים צריך ללמוד דברים שמועיל למקצועות, בתנאי שלימודי קודש יהיו העיקר.

וע”ע  מאמר “החרימו עליה להר הבית – קיבלו ריפורמים“.

נלקט בעזהי”ת ע”י מורנו הרב שליט”א

כעת י”ט אדר א’ תשע”ו

מאתר בריתי יצחק – הרב ברנד שליט”א, כאן.